C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Otomobil markaları, elektrikli araçlara geçiş için yaptıkları projelerle gündeme geliyor. Renault da Tesla, Volkswagen gibi rakipleriyle rekabet edebilmek için bu konuya kafa yoran şirketler arasında yer alıyor. Fransız otomobil üreticisi elektrikli araç işini, içten yanmalı motorlu araçlardan ayırmak istediğini açıkladı.
Şirket, bu konuyla ilgili yeniden organize olacak. Bir taraftan Renault, Nissan'daki yüzde 43,4'lük hissesini satışa çıkaracak. Ayrıca 2023'ün ikinci yarısında şirketin halka arz edilmesi seçenekler arasında yer alıyor. Renault'un amacı, buradan elde edeceği gelir ile elektrikli arabaya yatırım yapmak.
Mart ayında Ford, elektrikli ve içten yanmalı araçlar için yeniden yapılanmaya gittiğini açıklamıştı. Şirket, iki önemli üretim kolunu Ford Blue ve Ford Model E başlığı altında topladı. Buna göre Ford Blue birimi, Mustang, F-150 ve Bronco gibi mevcut içten yanmalı (ICE) araçları denetleyecek. Bu, şirketin hala içten yanmalı motorlardan vazgeçmediğinin göstergesi olarak yorumlanıyor. Ford Model E birimi ise elektrikli araçlara odaklanacak. Amaç, bu konuda hızla ilerlemek.
Geçen hafta Volkswagen, ABD'de elektrikli kamyonet piyasaya süreceğini yazmıştık. Volkswagen'in Kuzey Amerika operasyonlarından sorumlu olan Scott Keogh, şirketin Ford'un F-15-Lightning ve Chevrolet'in Silverado EV'si ile rekabet edebilecek bir elektrikli kamyonet piyasaya süreceklerini söylemiştik.
İki hafta önce dünyanın önemli otomobil üreticileri arasında yer alan Mercedes Benz, 2030 yılına kadar elektrik dönüşümünü tamamlama hedefiyle elektrikli araçlarını tanıtmaya ve piyasaya çıkarmaya devam ettiğini söylemiştik. Otomobil markası, yeni elektrikli araba modeli Mercedes-Benz Vision EQXX'in sürüş testlerinin başarıyla tamamladığını yazmıştık.
Vision EQXX'in tam şarj ile 1000 kilometre menzili aştığı belirtilmişti. Mercedes'in çok konuşulan menzil iddiası kanıtlandı.Yolculuk, Almanya’dan başladı. İsviçre, İtalya üzerinden geçerek Fransa’nın güneyinde yer alan Marsilya'da tamamlamıştı.
Kaynak : Webrazzi
Şirket, bu konuyla ilgili yeniden organize olacak. Bir taraftan Renault, Nissan'daki yüzde 43,4'lük hissesini satışa çıkaracak. Ayrıca 2023'ün ikinci yarısında şirketin halka arz edilmesi seçenekler arasında yer alıyor. Renault'un amacı, buradan elde edeceği gelir ile elektrikli arabaya yatırım yapmak.
Mart ayında Ford, elektrikli ve içten yanmalı araçlar için yeniden yapılanmaya gittiğini açıklamıştı. Şirket, iki önemli üretim kolunu Ford Blue ve Ford Model E başlığı altında topladı. Buna göre Ford Blue birimi, Mustang, F-150 ve Bronco gibi mevcut içten yanmalı (ICE) araçları denetleyecek. Bu, şirketin hala içten yanmalı motorlardan vazgeçmediğinin göstergesi olarak yorumlanıyor. Ford Model E birimi ise elektrikli araçlara odaklanacak. Amaç, bu konuda hızla ilerlemek.
Pazar oldukça hareketli
Geçen hafta Volkswagen, ABD'de elektrikli kamyonet piyasaya süreceğini yazmıştık. Volkswagen'in Kuzey Amerika operasyonlarından sorumlu olan Scott Keogh, şirketin Ford'un F-15-Lightning ve Chevrolet'in Silverado EV'si ile rekabet edebilecek bir elektrikli kamyonet piyasaya süreceklerini söylemiştik.
İki hafta önce dünyanın önemli otomobil üreticileri arasında yer alan Mercedes Benz, 2030 yılına kadar elektrik dönüşümünü tamamlama hedefiyle elektrikli araçlarını tanıtmaya ve piyasaya çıkarmaya devam ettiğini söylemiştik. Otomobil markası, yeni elektrikli araba modeli Mercedes-Benz Vision EQXX'in sürüş testlerinin başarıyla tamamladığını yazmıştık.
Vision EQXX'in tam şarj ile 1000 kilometre menzili aştığı belirtilmişti. Mercedes'in çok konuşulan menzil iddiası kanıtlandı.Yolculuk, Almanya’dan başladı. İsviçre, İtalya üzerinden geçerek Fransa’nın güneyinde yer alan Marsilya'da tamamlamıştı.
Kaynak : Webrazzi