G
Gözde Ulukan
Misafir
Meta tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, 1 Ekim 2022 tarihinden itibaren Facebook'un canlı alışveriş özelliği platforma veda ediyor. Şirket, canlı etkinlikleri yayınlamak için Facebook Live'ın kullanılmaya devam edilebileceğini, ancak Facebook Live videolarında ürün oynatma listelerinin oluşturamayacağını veya ürünlerin etiketlenemeyeceğini söylüyor.
Meta, tüketici kullanımına ön planda tuttuklarını, bu nedenle Facebook ve Instagram'ın kısa biçimli video formatı olan Reels'a odaklanacaklarını açıkladı. Bu noktada Facebook'ta canlı alışveriş sona eriyor olsa da Instagram'da canlı alışverişin devam edeceğini belirtmekte fayda var.
İlk olarak, 2018'de kullanıma sunulan canlı alışveriş özelliği, Facebook'taki içerik oluşturucular için bir gelir kaynağıydı. Fenomenlerin ya da içerik oluşturucuların, kendi mağazalarından veya bir bağlı kuruluş aracılığıyla çeşitli ürünleri sergileyebilecekleri ve satabilecekleri bir ortam sunuyordu. Tayland'da hayata geçirilen bu özellik, daha sonra 2020 yılında global için aktif edilmişti.
Canlı alışverişin şu anda en yaygın olduğu ülke hiç şüphesiz Çin. Ancak dünyanın geri kalanı için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Ülkemizde de dönem dönem büyük e-ticaret platformları tarafından canlı alışveriş, beklenildiği ilgiyi yaratamamıştı. TikTok bile ABD ve Avrupa'da canlı alışveriş özelliğini yayından kaldırmıştı.
Son dönemde TikTok uygulamasının önlenemeyen yükselişi, diğer sosyal medya platformlarının da bu yönde geliştirmeler yapmasına neden olmaya devam ediyor. Son olarak Instagram da 15 dakikadan kısa videoları, Reels olarak paylaşmaya başladı. Sosyal medya platformu ayrıca, videolar ve Reels sekmelerini de birleştirdi. Facebook'un bu yöndeki gelişmesinin nasıl olacağını ise merakla bekliyoruz.
Kaynak : Webrazzi
Meta, tüketici kullanımına ön planda tuttuklarını, bu nedenle Facebook ve Instagram'ın kısa biçimli video formatı olan Reels'a odaklanacaklarını açıkladı. Bu noktada Facebook'ta canlı alışveriş sona eriyor olsa da Instagram'da canlı alışverişin devam edeceğini belirtmekte fayda var.
İlk olarak, 2018'de kullanıma sunulan canlı alışveriş özelliği, Facebook'taki içerik oluşturucular için bir gelir kaynağıydı. Fenomenlerin ya da içerik oluşturucuların, kendi mağazalarından veya bir bağlı kuruluş aracılığıyla çeşitli ürünleri sergileyebilecekleri ve satabilecekleri bir ortam sunuyordu. Tayland'da hayata geçirilen bu özellik, daha sonra 2020 yılında global için aktif edilmişti.
Canlı alışverişin şu anda en yaygın olduğu ülke hiç şüphesiz Çin. Ancak dünyanın geri kalanı için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Ülkemizde de dönem dönem büyük e-ticaret platformları tarafından canlı alışveriş, beklenildiği ilgiyi yaratamamıştı. TikTok bile ABD ve Avrupa'da canlı alışveriş özelliğini yayından kaldırmıştı.
Son dönemde TikTok uygulamasının önlenemeyen yükselişi, diğer sosyal medya platformlarının da bu yönde geliştirmeler yapmasına neden olmaya devam ediyor. Son olarak Instagram da 15 dakikadan kısa videoları, Reels olarak paylaşmaya başladı. Sosyal medya platformu ayrıca, videolar ve Reels sekmelerini de birleştirdi. Facebook'un bu yöndeki gelişmesinin nasıl olacağını ise merakla bekliyoruz.
Kaynak : Webrazzi