C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Geçtiğimiz ay dünyanın en büyük küresel lojistik sağlayıcılarından biri olan DB Schenker, elektrikli kamyon üreticisi Volta' Trucks'tan bin 470 tam elektrikli kamyon siparişi verdiğini duyurmuştuk. Hemen öncesinde de DHL, elektrikli hava kargo ağını kurmak için elektrikli uçak üreticisi Eviation ile birlikte çalışmaya başladı. Buradan 12 tamamen elektrikli uçak sipariş ettiğini söylemiştik.
Bugün edindiğimiz bilgilere göre Hindistan merkezli elektrikli ticari araç üreticisi EVage, 28 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım, RedBlue Capital liderliğinde gerçekleşti. RedBlue Capital'den Olaf Sakkers şirketin yönetim kurulunda yer alacak. Şirket, bu parayı Delhi'deki üretim merkezlerini geliştirmek için kullanacak.
2014 yılında Inderveer Singh ve Pulkit Srivastava tarafından kurulan şirket, adını Amazon Hindistan ile yaptığı anlaşma ile duyurmuştu. Anlaşmaya göre teslimatlarını bu şirketin elektrikli kamyonlarıyla yapmaya başladı.
Hindistan 2030 yılına kadar ülkedeki otobüslerin yüzde 40'ını, iki ve üç tekerlekli araçların yüzde 80'ini ve ticari araçların yüzde 70'ini elektrikli hale getirmeyi hedefliyor. Hava kirliliğinin en yüksek olduğu Hindistan'da elektrikli araç üretimini ucuz hale getirmek oldukça önemli. Ülkede her yıl 1,2 milyon kişinin ölümüne neden olan hava kirliliği de önemli oranda azaltmak altta yatan sebeplerden biri.
EVage bu alana talip şirketler arasında yer alsa da alan rekabete açık. Araç çağırma girişimi Ola, akıllı mobilite çözümleri ve elektrikli araç çabaları konusunda ciddi adımlar atıyor. Elektrikli scooter'lar için fabrika kurmayı planlıyor. Batarya üreticisi Gogoro, ülke içinde batarya değiştirme ağı kurmayı hedefliyor. Ülkenin en büyük mikro elektrikli araç üreticilerinden biri olan Hero MotorCorp, Tayvanlılarla anlaşma imzaladı.
Avrupa'da bu konu yarıştan geri kalmak istemiyor. Özellikle toplu taşıma konusunda direksiyonlarını bu yöne kırmaya başladı. Bu haftanın başında Fransa'nın maliyet avantajı nedeniyle toplu taşımada elektrikli araçlara yöneldiğini ve Montpellier şehri için alınması planlanan hidrojen yakıt hücreli 51 yeni otobüsün satış sözleşmesi iptal ettiini yazdığımızı hatırlatalım.
Kaynak : Webrazzi
Bugün edindiğimiz bilgilere göre Hindistan merkezli elektrikli ticari araç üreticisi EVage, 28 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım, RedBlue Capital liderliğinde gerçekleşti. RedBlue Capital'den Olaf Sakkers şirketin yönetim kurulunda yer alacak. Şirket, bu parayı Delhi'deki üretim merkezlerini geliştirmek için kullanacak.
2014 yılında Inderveer Singh ve Pulkit Srivastava tarafından kurulan şirket, adını Amazon Hindistan ile yaptığı anlaşma ile duyurmuştu. Anlaşmaya göre teslimatlarını bu şirketin elektrikli kamyonlarıyla yapmaya başladı.
Hindistan 2030 yılına kadar ülkedeki otobüslerin yüzde 40'ını, iki ve üç tekerlekli araçların yüzde 80'ini ve ticari araçların yüzde 70'ini elektrikli hale getirmeyi hedefliyor. Hava kirliliğinin en yüksek olduğu Hindistan'da elektrikli araç üretimini ucuz hale getirmek oldukça önemli. Ülkede her yıl 1,2 milyon kişinin ölümüne neden olan hava kirliliği de önemli oranda azaltmak altta yatan sebeplerden biri.
EVage bu alana talip şirketler arasında yer alsa da alan rekabete açık. Araç çağırma girişimi Ola, akıllı mobilite çözümleri ve elektrikli araç çabaları konusunda ciddi adımlar atıyor. Elektrikli scooter'lar için fabrika kurmayı planlıyor. Batarya üreticisi Gogoro, ülke içinde batarya değiştirme ağı kurmayı hedefliyor. Ülkenin en büyük mikro elektrikli araç üreticilerinden biri olan Hero MotorCorp, Tayvanlılarla anlaşma imzaladı.
Avrupa'da bu konu yarıştan geri kalmak istemiyor. Özellikle toplu taşıma konusunda direksiyonlarını bu yöne kırmaya başladı. Bu haftanın başında Fransa'nın maliyet avantajı nedeniyle toplu taşımada elektrikli araçlara yöneldiğini ve Montpellier şehri için alınması planlanan hidrojen yakıt hücreli 51 yeni otobüsün satış sözleşmesi iptal ettiini yazdığımızı hatırlatalım.
Kaynak : Webrazzi