Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Alper Güler anlattı: Sanal ürün deneme ile değişen müşteri deneyimi

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Webrazzi'nin 2022'deki ilk konferansı Webrazzi E-Ticaret 2022, Wyndham Grand İstanbul Levent'te fiziksel olarak bugün gerçekleşiyor. Qreal Türkiye Genel Müdürü Alper Güler, "Sanal Ürün Deneme ile Değişen Müşteri Deneyimi" başlıklı oturumuyla sahnedeydi.

50 kişiye ulaşan Türkiye operasyonundan söz ederken, parçası oldukları Glimpse grubun en büyük yatırım yaptığı ülkenin Türkiye olduğunu dile getirdi. Geçmişte mimari alanda 3D modellemeler ile ilerken, Unity tabanlı bir uygulama üzerinde çalıştıkların ancak bu alanda dağıtım sorunları yaşadıklarına değindi.

Güler, ağırlıklı olarak ABD'de aktif olan Snapchat'i "artırılmış gerçekliğin (AR) en büyük öncüsü" olarak tanımladı. Facebook ve Snapchat'in aynı zamanlarda kendi stüdyolarını yayınlamasının sektöre yön verdiğini aktardı. QReal'in New York merkezli olmanın avantajıyla Snapchat ile yakın ilişkiler kurduğunu ve partner olarak konumlandığını açıkladı. Güler, "Google'ın da bu alandaki 3 partnerinden bir tanesiyiz" dedi. QReal Snacphat AR reklamlarının alt yapısını hazırlarken, Google'da 3D modeller geliştiriyor.


Sanal ürün deneyiminin (Virtual Try-On) Covid-19 sebebiyle öne çıktığını belirten Güler, kameraların da akıllanmasıyla markaların sanal denemeye yöneldiğini açıkladı. 2013 yılından beri kozmetikte başlayan bu yönelimin, bugün ayakkabı, saat, şapka ve çanta gibi ürünleri de kapsadığını söyledi.

3 boyutlu içerik üretimininin yeni bir medium olduğunu söyleyen Alper Güler "Bu medium'da neler yapabiliriz?" sorusunu yanıtladı.

Snapchat'İn en büyük partneri olduklarını dile getiren Güler, "Yılda 200 filtre üretiyoruz" dedi. Instagram'da da iş birlikleri yaptıklarını aktaran Güler, filtrelerin satıştan ziyade AR'a girişin ilk adımı ve müşteriye deneyim yaşatma olarak konumlandığını ifade etti. QReal'de 30 kişilik ekibin lenslere odaklandığını da ekledi.

E-ticaret'te AR kullanımı​


Güler, e-ticaret sayfalarında bir ürünün birden fazla fotoğrafını çekmek yerine 3 boyutlu dijital ikizini kullanabileceğinizi vurguladı. El takibi ve sanal deneme teknolojileri bir araya getirdikleri bir örneği payalaşan "Tek bir filtre ile şapkayı deneyimliyoruz" dedi. Bunun şapkayı önlü arkalı götrütnülemek ce ters takmak isteyenler için fırsat olduğunu açıkladı. Ayrıca 3D modelin sitelere gömüldüğünü ifade etti.


Dünyada ve Türkiye'de metaverse algısıyla içerik üretimine ilgi duyulduğunu dile getirdi. Güler, QReal'in CG modeller ve fotogrametriden faydalandığını ekledi. Yakında 80 kişilik bir ekiple müşterilere hizmet vereceklerini belirtirken ilerleyen dönem için "3D model fabrikası olacağız." dedi. mağazalar ve 3D modeller ile Metaverse'e hazırlanan markalar için en kaliteli modelleri ürettiklerinin altını çizdi. E-ticaretteki sadece fotoğraftan görerek satın alma deneyimi bir sonraki aşamaya taşımakta olduklarını vurguladı.

Kaynak : Webrazzi
 

Benzer konular

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.