Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi AB'nin Dijital Piyasalar Yasası'na uyum sağlaması gereken 22 platform

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Avrupa Birliği'nde bir süredir Digital Services Act (Dijital Hizmetler Yasası) ve Digital Markets Act (Dijital Piyasalar Yasası) yasaları gündemde. Özellikle Digital Markets Act ile ilgili merak edilenler, Avrupa Komisyonu'nun paylaştığı bilgiler odağında açığa çıkmaya başladı.

Öncelikle bilmeyenler için Dijital Piyasalar Yasası'ndan bahsedelim. Dijital Piyasalar Yasası (DMA), Avrupa'da en az 45 milyon aylık aktif son kullanıcıya veya yıllık 10 bin aktif kurumsal kullanıcıya sahip şirketleri hedefliyor. Rekabetin adil bir hale getirilmesini amaçlayan DMA, Amazon ve Google gibi şirketlerin önerilerde kendi hizmet ve ürünlerini önceliklendirmesinin önüne geçmeyi amaçlıyor. Yasa, aynı zamanda teknoloji devlerinin diğer şirketlerle müşterek çalışmayı desteklemesini de hedefliyor. Buna ek olarak teknoloji devlerinin, küçük girişim ya da işletmeleri satın alması durumunda, yasa koyucuları bilgilendirmesi isteniyor.

Avrupa Komisyonu, yeni Dijital Piyasalar Yasası (DMA) kapsamında hangi teknoloji şirketlerinin ve hangi hizmetlerin etkileneceğini paylaştı. Listede ABD'den Alphabet, Amazon, Apple, Meta ve Microsoft'un yanı sıra Çin'den de ByteDance bulunuyor.


Buna göre yasadan etkilenecek platformlar ise şu şekilde olacak:

  • Sosyal Ağlar: TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn
  • N-IICS (mesajlaşma hizmetleri): WhatsApp, Messenger
  • Aracılık: Google Maps, Google Play, Google Shopping, Amazon Marketplace, App Store, Meta Marketplace
  • Video Paylaşımı: YouTube
  • Reklam hizmetleri: Google, Amazon, Meta
  • Web Tarayıcıları: Chrome, Safari
  • Arama: Google Arama
  • İşletim Sistemleri: Android, iOS, Windows

DMA, bu platformları yalnızca ürün ve hizmetlerinin esasına göre rekabet eder hale getirecek. Örneğin, büyük mesajlaşma uygulamalarının kendilerini rakipleriyle birlikte çalışabilir hale getirme yükümlülüğü bulunurken, işletim sistemlerinin üçüncü taraf uygulama mağazaları sunacak ve geliştiricilerin alternatif uygulama içi ödeme seçenekleri sunmasına izin verecek şekilde tasarlanması gerekecek.

Görsel Kaynak: Depositphotos

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.