C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Online teslimat girişimi Zepto, 1,4 milyar dolar değerleme üzerinden 200 milyon dolar yatırım aldı. E serisi yatırım turuna StepStone Group liderlik etti. Hindistan merkezli şirketin yatırım turunun diğer katılımcıları arasında Goodwater Capital, Glade Brook Capital, yatırımcı Lachy Groom ve Nexus Venture Partners yer aldı.
Stanford Üniversitesi'ndeki bilgisayar bölümünden ayrılan Aadit Palicha ve Kaivalya Vohra tarafından kurulan Zepto, yeni yatırımı operasyon alanını genişletmek için kullanacak. Şirket, Aralık 2021'de Y Combinator'ın Continuity Fund'ının liderliği üstlendiği Seri C yatırım turunda 100 milyon dolar yatırım almıştı. Bu yatırım turu sonrasında şirketin değerlemesi 570 milyon dolara ulaşmıştı.
Zepto, sadece10 dakika içinde market ve günlük ihtiyaç maddelerini teslim ediyor. Şirketin bünyesinde taze meyve-sebzeler, günlük ürünler, süt ürünleri, sağlık ve hijyen gibi 5 binden fazla ürün bulunuyor. Girişim ayrıca kullanıcılara market ürünlerinin yanı sıra kahve, çay gibi ürünleri sipariş etme imkanı sağlıyor. Mumbai, Delhi, Bengaluru, Gurugram ve Chenna faaliyet gösteren şirketin satışlarını her yıl yüzde 300 oranında artırdığı iddia ediliyor.
Zepto'nun müşterilere hızlı bir şekilde bakkal ürünlerine erişim sağlaması özellikle yoğun iş temposuna sahip insanlar için zaman tasarrufu sağlıyor.
Elbette şirketin bu kadar büyümesinin en büyük nedeni Covid-19 pandemisi idi. Çünkü bu dönemde insanlar daha fazla online hizmetlere yönelerek fiziksel teması azaltmayı tercih etti. Zepto, bu dönemde güvenli ve hızlı market alışverişi seçeneği sunarak önemli bir ihtiyacı karşıladı.
Kaynak : Webrazzi
Stanford Üniversitesi'ndeki bilgisayar bölümünden ayrılan Aadit Palicha ve Kaivalya Vohra tarafından kurulan Zepto, yeni yatırımı operasyon alanını genişletmek için kullanacak. Şirket, Aralık 2021'de Y Combinator'ın Continuity Fund'ının liderliği üstlendiği Seri C yatırım turunda 100 milyon dolar yatırım almıştı. Bu yatırım turu sonrasında şirketin değerlemesi 570 milyon dolara ulaşmıştı.
Zepto, sadece10 dakika içinde market ve günlük ihtiyaç maddelerini teslim ediyor. Şirketin bünyesinde taze meyve-sebzeler, günlük ürünler, süt ürünleri, sağlık ve hijyen gibi 5 binden fazla ürün bulunuyor. Girişim ayrıca kullanıcılara market ürünlerinin yanı sıra kahve, çay gibi ürünleri sipariş etme imkanı sağlıyor. Mumbai, Delhi, Bengaluru, Gurugram ve Chenna faaliyet gösteren şirketin satışlarını her yıl yüzde 300 oranında artırdığı iddia ediliyor.
Zepto'nun müşterilere hızlı bir şekilde bakkal ürünlerine erişim sağlaması özellikle yoğun iş temposuna sahip insanlar için zaman tasarrufu sağlıyor.
Elbette şirketin bu kadar büyümesinin en büyük nedeni Covid-19 pandemisi idi. Çünkü bu dönemde insanlar daha fazla online hizmetlere yönelerek fiziksel teması azaltmayı tercih etti. Zepto, bu dönemde güvenli ve hızlı market alışverişi seçeneği sunarak önemli bir ihtiyacı karşıladı.
Kaynak : Webrazzi