T
Tuğçe İçözü
Misafir
YouTube paylaştığı bir blog gönderisi ile platformunda "Yeni öneriler" isimli yeni bir sekmeyi yayına alacağını duyurdu. Şirket, 2021'in ilk aylarından beri Yeni öneriler sekmesini test etmekteydi. YouTube test sonuçlarından memnun kalmış olacak ki; bu yeni sekmeyi resmi olarak duyurdu.
Yeni öneriler sekmesi, kullanıcıların genellikle karşılarına çıkan önerilen videoların ötesinde, yeni içerik üreticilerini ve yeni içerikleri keşfetmelerini sağlıyor.
Bu yeni sekmenin, henüz keşfetmediğiniz kanallardan, sizin izleme geçmişiniz ile uyuşan içerikleri öne çıkardığını söyleyebiliriz. Bu bağlamda YouTube'un Keşfet sayfasında listelediği içeriklerden farklılaşıyor. Zira keşfette gösterilen içerikler, kullanıcıların dekorasyon, müzik ya da oyun gibi belli kategorilerilerde içeriklere erişmesini sağlıyor. Ancak bu listeleme esnasında kullanıcıların ilgi alanlarını hesaba katmıyor. Yeni öneriler sekmesi ise kullanıcıların ilgi alanlarını dikkate alıyor.
Kısacası öneri algoritması ile TikTok'u zirveye taşıyan "Sizin için" sayfası, Yeni öneriler ile artık YouTube'da da yerini almış görünüyor.
Bu yeni sekme kullanıcıların yeni içerikleri keşfetmesinin ötesinde içerik üreticilere de yeni fırsatlar sunuyor. Yeni öneriler sekmesi sayesinde içerik üreticiler yeni izleyicilere ulaşabiliyor. Bu da hedef kitlelerini genişletmelerini sağlıyor.
YouTube'un içerik üreticilerinden güç aldığını düşünürsek, yeni sekmenin uygulama içi günlük kullanım oranlarını da etkileyebileceğini söyleyebiliriz.
Yeni öneriler sekmesine YouTube'un mobil, masaüstü ve TV sürümlerinde anasayfa üzerinden erişilebilecek. Sekmenin, YouTube mobil uygulamasında YouTube anasayfasını yenilediğinizde karşınıza çıkacağını belirtelim. Ayrıca sekmeyi akışta aşağı doğru ilerlerken görmeniz de mümkün. Sekme, kişiselleştirilmiş içeriklere ev sahipliği yaptığı için yalnızca YouTube'a giriş yapan kullanıcılara gösterilecek.
Kaynak : Webrazzi
Yeni öneriler sekmesi ne işe yarıyor?
Yeni öneriler sekmesi, kullanıcıların genellikle karşılarına çıkan önerilen videoların ötesinde, yeni içerik üreticilerini ve yeni içerikleri keşfetmelerini sağlıyor.
Bu yeni sekmenin, henüz keşfetmediğiniz kanallardan, sizin izleme geçmişiniz ile uyuşan içerikleri öne çıkardığını söyleyebiliriz. Bu bağlamda YouTube'un Keşfet sayfasında listelediği içeriklerden farklılaşıyor. Zira keşfette gösterilen içerikler, kullanıcıların dekorasyon, müzik ya da oyun gibi belli kategorilerilerde içeriklere erişmesini sağlıyor. Ancak bu listeleme esnasında kullanıcıların ilgi alanlarını hesaba katmıyor. Yeni öneriler sekmesi ise kullanıcıların ilgi alanlarını dikkate alıyor.
Kısacası öneri algoritması ile TikTok'u zirveye taşıyan "Sizin için" sayfası, Yeni öneriler ile artık YouTube'da da yerini almış görünüyor.
Yeni öneriler sekmesinin içerik üreticilere etkisi
Bu yeni sekme kullanıcıların yeni içerikleri keşfetmesinin ötesinde içerik üreticilere de yeni fırsatlar sunuyor. Yeni öneriler sekmesi sayesinde içerik üreticiler yeni izleyicilere ulaşabiliyor. Bu da hedef kitlelerini genişletmelerini sağlıyor.
YouTube'un içerik üreticilerinden güç aldığını düşünürsek, yeni sekmenin uygulama içi günlük kullanım oranlarını da etkileyebileceğini söyleyebiliriz.
Yeni öneriler sekmesine YouTube'un mobil, masaüstü ve TV sürümlerinde anasayfa üzerinden erişilebilecek. Sekmenin, YouTube mobil uygulamasında YouTube anasayfasını yenilediğinizde karşınıza çıkacağını belirtelim. Ayrıca sekmeyi akışta aşağı doğru ilerlerken görmeniz de mümkün. Sekme, kişiselleştirilmiş içeriklere ev sahipliği yaptığı için yalnızca YouTube'a giriş yapan kullanıcılara gösterilecek.
Kaynak : Webrazzi