Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi YouTube uzun formatta Shorts içerikleriyle TikTok'a meydan okuyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Son zamanlarda içerik üreticilerini desteklemek için Communities ve Hype gibi özellikleri devreye alan YouTube, şimdi de Shorts içeriklerinin süresini artırmaya karar verdi. Şimdiye kadar 1 dakika ile sınırlı olan YouTube Shorts videolarının süresi 3 dakikaya çıkıyor. 15 Ekim'den itibaren başlayacak olan bu değişim, hem kare hem de dikey olan tüm Shorts içerikleri için geçerli olacak.

Ayrıca şirket, Shorts kamerası aracılığıyla YouTube'dan klipler çekmenize ve remiks klipler oluşturmanızı sağlayacak. Shorts kullanıcıları bir Short üzerindeki “Remix” seçeneğine dokunmanın ardından kendi videolarını yapmak için “Bu şablonu kullan ”ı seçebilecekler. YouTube'un remiks özelliğini ilk olarak 2024'ün başlarında yayınladığını hatırlatalım.

Bu arada eğer Shorts içerikleri ilginizi çekmiyorsa, YouTube daha az Shorts gösterecek bir araç sunuyor. Bu seçeneği sağ üst köşedeki üç noktalı menü üzerinden seçebileceğinizi ekleyelim. Öte yandan YouTube'un belirttiğine göre; bu seçenek yalnızca geçici bir süre için geçerliliğini koruyacak.




Yeni güncelleme kapsamında YouTube, Shorts'un akışındaki yorumların önizlemesi de değişecek. YouTube'un yeni Shorts oynatıcısı ise bu kısa videoların görünümünü daha düzenli hale getiriyor. Bu sayede içerik üreticilerinin içerikleri, kullanıcı arayüzünde öne ve merkeze yerleşerek öne çıkıyor. Bununla beraber ekranın sağ tarafındaki yorum ve paylaşım gibi etkileşim düğmelerinin de çerçeveli simgelere dönüştüğünü görüyoruz. Böylece izleyiciler videonun daha büyük bir kısmını görebiliyor. Buna ek olarak, içerik oluşturucunun adı, içeriğin açıklaması ve ses bilgileri ekranın alt kısmında daha sıkıştırılmış bir formatta sunuluyor. Bu nedenle video açıklaması kesiliyor ve kullanıcılar tam metni okumak için “daha fazla” düğmesine tıklamak durumunda kalıyor.

Son olarak mobildeki Shorts içerikleri özelinde kullanıcıların kendi ülkelerindeki popüler trendleri keşfetmelerine olanak tanıyan yeni bir sayfa sunulacağını belirtelim. YouTube bu sayfa ile yalnızca özelleştirilmiş içerikler ve arama seçenekleri sunan TikTok'tan ayrışıyor. Yine de tüm bu güncellemeleri düşündüğümüzde, YouTube'un son yıllarda dikey formatta uzun içeriklere yönelen TikTok'a meydan okuduğunu söylemek mümkün.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.