Webrazzi YouTube, ticari müzik lisanslama kaynağı Creator Music'i kullanıma sunuyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
YouTube, içerik oluşturucuların videolarında kullanabileceği müzikleri bulabileceği Creator Music'i ABD'deki kullanıcıları için kullanıma sunmaya başlayacağını açıkladı. Creator Music, içerik oluşturucuların para kazanma özelliğini kaybetmeden videolarında kullanabilecekleri müzikleri içeren bir katalog. Katalogdaki bazı şarkılar önceden lisanslanabiliyor, bu da içerik oluşturucuların herhangi bir kesinti olmadan para kazanmaya devam etmesine olanak tanıyor. Creator Music'te yer alan diğer şarkıların geliri ise parçanın hak sahipleriyle paylaşmaya uygun olabiliyor.

Creator Music'in kullanıma sunulmasıyla, popüler müzik lisanslama sürecini basitleştirmek hedefleniyor. Platformda içerik oluşturucular, bir kontrol paneli aracılığıyla akıllarındaki şarkıları arayabiliyor veya koleksiyonlara, türlere veya ruh hallerine göre müziklere göz atabiliyor ve ardından ilgili lisanslama maliyetlerini görüntüleyebiliyor. Ayrıca içerik oluşturucular, projeleri için belirledikleri bütçeye göre parçaları arayabiliyorlar.


YouTube'da herhangi bir içerik oluşturucu, sahibi olmadığı bir şarkıyı kullandığında, videolarının tüm reklam gelirini müzik lisansı sahibine vermek zorunda kalıyor. Bu da ticari müziğin genellikle YouTube videolarında kullanılmadığı anlamına geliyor. Durum böyle olunca hem içerik üreticileri hem de sanatçılar ve söz yazarları durumdan zarar görüyor.

YouTube tarafından yapılan açıklamaya göre platform, önümüzdeki haftalarda ABD'deki içerik üreticilerine sunulmaya başlanacak. Creator Music, 2023'te daha fazla ülke için hizmet verecek. Creator Music'in ABD dışındaki ülkelerde ne zaman kullanıma sunulacağı şu an için belli değil. Platformun hangi ülkelerde ne zaman aktif olacağını görmek için YouTube'u takip etmekte fayda var.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam