Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi YouTube, Shopify ortaklığını genişleterek TikTok Shop'a meydan okuyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
TikTok'un izinden giden YouTube Shorts'un 2022 yılında yeni alışveriş özelliklerine kavuştuğunu sizlere aktarmıştık. YouTube, dün paylaştığı bir gönderi ile YouTube Alışveriş ortaklık programına daha fazla markayı dahil etmek için Shopify ile ortaklığını genişlettiğini duyurdu. Ortaklığın genişletilmesiyle içerik üreticileri, alışveriş videolarında etiketleyebilecekleri binlerce yeni markaya erişebilecek. Şimdiye kadar yüzlerce markaya erişebilen içerik üreticileri, marka sayısında ciddi bir artış ile karşılaşacak.

Bu yeni karar kapsamında ABD'deki tüm seçkin Shopify Plus ve Advanced satıcılarının artık Alışveriş ortaklık programına kayıt olabileceğini belirtelim. YouTube Alışveriş ortaklık programı hem içerik üreticilerin videoları aracılığıyla para kazanmasını hem de markaların müşterilere ulaşarak satışları artırmasını sağlıyor. YouTube ise bu model aracılığıyla TikTok Shop ile rekabetini güçlendirmeyi amaçlıyor.

Alışveriş odağında TikTok ve YouTube yarışı​


Aslına bakarsanız TikTok, YouTube'a kıyasla ABD e-ticaret alanında daha yeni. Buna rağmen şirketin Nisan ayında açıkladığına göre; TikTok, 2023'ün sonuna kadar ABD'de TikTok Shop çatısı altında 500 bin satıcıya ev sahipliği yaptı. Şirket aynı dönemde 6 milyon satıcıyı TikTok Shop'a eklemişti.

YouTube ise 2023 yılında insanların YouTube'da 30 milyar saatten fazla alışverişle ilgili video izlediğini açıkladı. Üstelik şirketin belirttiğine göre; insanların alışveriş yapmasına yardımcı olan videoların izlenme süresinde yüzde 25'lik bir artış görüldü.

YouTube'un yeni Chrome uzantısı​


YouTube yenilikler yaparak TikTok'un hızına yetişmeye kararlı. Şirket, ortaklığın genişletilmesi kapsamında YouTube Shopping adlı yeni bir Chrome uzantısını hayata geçirdiğini açıkladı. Bu uzantı ile ortaklık programına dahil olan ABD'deki içerik üreticiler, bir markanın web sitesinde gezinirken ürünleri kaydetmek ve bir videoda etiketlemek üzere hızlı bir şekilde bulabilecek.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.