T
Tuğçe İçözü
Misafir
TikTok'un izinden giden YouTube Shorts'un 2022 yılında yeni alışveriş özelliklerine kavuştuğunu sizlere aktarmıştık. YouTube, dün paylaştığı bir gönderi ile YouTube Alışveriş ortaklık programına daha fazla markayı dahil etmek için Shopify ile ortaklığını genişlettiğini duyurdu. Ortaklığın genişletilmesiyle içerik üreticileri, alışveriş videolarında etiketleyebilecekleri binlerce yeni markaya erişebilecek. Şimdiye kadar yüzlerce markaya erişebilen içerik üreticileri, marka sayısında ciddi bir artış ile karşılaşacak.
Bu yeni karar kapsamında ABD'deki tüm seçkin Shopify Plus ve Advanced satıcılarının artık Alışveriş ortaklık programına kayıt olabileceğini belirtelim. YouTube Alışveriş ortaklık programı hem içerik üreticilerin videoları aracılığıyla para kazanmasını hem de markaların müşterilere ulaşarak satışları artırmasını sağlıyor. YouTube ise bu model aracılığıyla TikTok Shop ile rekabetini güçlendirmeyi amaçlıyor.
Aslına bakarsanız TikTok, YouTube'a kıyasla ABD e-ticaret alanında daha yeni. Buna rağmen şirketin Nisan ayında açıkladığına göre; TikTok, 2023'ün sonuna kadar ABD'de TikTok Shop çatısı altında 500 bin satıcıya ev sahipliği yaptı. Şirket aynı dönemde 6 milyon satıcıyı TikTok Shop'a eklemişti.
YouTube ise 2023 yılında insanların YouTube'da 30 milyar saatten fazla alışverişle ilgili video izlediğini açıkladı. Üstelik şirketin belirttiğine göre; insanların alışveriş yapmasına yardımcı olan videoların izlenme süresinde yüzde 25'lik bir artış görüldü.
YouTube yenilikler yaparak TikTok'un hızına yetişmeye kararlı. Şirket, ortaklığın genişletilmesi kapsamında YouTube Shopping adlı yeni bir Chrome uzantısını hayata geçirdiğini açıkladı. Bu uzantı ile ortaklık programına dahil olan ABD'deki içerik üreticiler, bir markanın web sitesinde gezinirken ürünleri kaydetmek ve bir videoda etiketlemek üzere hızlı bir şekilde bulabilecek.
Kaynak : Webrazzi
Bu yeni karar kapsamında ABD'deki tüm seçkin Shopify Plus ve Advanced satıcılarının artık Alışveriş ortaklık programına kayıt olabileceğini belirtelim. YouTube Alışveriş ortaklık programı hem içerik üreticilerin videoları aracılığıyla para kazanmasını hem de markaların müşterilere ulaşarak satışları artırmasını sağlıyor. YouTube ise bu model aracılığıyla TikTok Shop ile rekabetini güçlendirmeyi amaçlıyor.
Alışveriş odağında TikTok ve YouTube yarışı
Aslına bakarsanız TikTok, YouTube'a kıyasla ABD e-ticaret alanında daha yeni. Buna rağmen şirketin Nisan ayında açıkladığına göre; TikTok, 2023'ün sonuna kadar ABD'de TikTok Shop çatısı altında 500 bin satıcıya ev sahipliği yaptı. Şirket aynı dönemde 6 milyon satıcıyı TikTok Shop'a eklemişti.
YouTube ise 2023 yılında insanların YouTube'da 30 milyar saatten fazla alışverişle ilgili video izlediğini açıkladı. Üstelik şirketin belirttiğine göre; insanların alışveriş yapmasına yardımcı olan videoların izlenme süresinde yüzde 25'lik bir artış görüldü.
YouTube'un yeni Chrome uzantısı
YouTube yenilikler yaparak TikTok'un hızına yetişmeye kararlı. Şirket, ortaklığın genişletilmesi kapsamında YouTube Shopping adlı yeni bir Chrome uzantısını hayata geçirdiğini açıkladı. Bu uzantı ile ortaklık programına dahil olan ABD'deki içerik üreticiler, bir markanın web sitesinde gezinirken ürünleri kaydetmek ve bir videoda etiketlemek üzere hızlı bir şekilde bulabilecek.
Kaynak : Webrazzi