A
Asena
Misafir
YouTube Reklamcılığı günümüzde en çok kullanılan pazarlama stratejilerinden biridir. YouTube’un popüler kültürdeki artan önemi sayesinde çevrimiçi reklamcılık yoluyla büyük kitlelere erişmek için YouTube oldukça etkili bir yer haline geldi.
YouTube gelişmekte olan müzisyen ve sanatçıların ilk büyük çıkışlarını gerçekleştirdikleri bir yerdi ama zamanla YouTube farklı araçlar içinde kullanılmaya başladı. İnsanlar YouTube üzerinden günlük hayatlarını paylaşabilecekleri vloglar, yemek tarifleri, gezi videoları, eğitici vb. videolar çekip paylaşmaya başladılar. YouTube günde 1 milyardan fazla görüntüleme alıyor. Bu görüntülenme oranları sayesinde pazarlama stratejilerinin en önemli parçalarından biri haline geldi. Büyük, küçük bir çok işletme YouTube reklamcılığı ile potansiyel müşterilerine kolayca ulaşabiliyor.İşletmeniz için YouTube’da reklam verebilmek için ödeme yapmanız gerekmektedir. YouTube reklam kuralları kendi içlerinde şekillenir. Herhangi bir video olmadan da YouTube’da bir banner çalışması ile reklam verebilirsiniz.
YouTube reklam türlerini iki kapsamlı kategoriye ayırabiliriz;
YouTube’da vermek istediğiniz tüm kampanyaların Google‘ın en önemli araçlarından biri olan Google Ads üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Burada aşağıda bahsedeceğim tüm kampanyaları kurgulayıp kendi bütçenize uygun reklamlar kurgulayabilirsiniz.
3 tür video reklam vardır;
Bu reklamlar izlediğiniz videolarda görülür. Yayın içi reklamları atlanabilir veya atlanamaz yapmayı seçebilirsiniz. Atlanamayan reklamlar 15 saniyeye kadar sürerken, atlanabilir reklamlar bir izleyeceğinin karşına atlama seçeneği butonu çıkana kadar yalnızca 5 saniye oynatılır.
Bu reklam türü atlanamaz ve altı saniyeden kısa sürer. Aynı yayın içi reklamlar gibi kullanıcı bir videoyu açtığında oynatılır.
YouTube arama sonuçları sayfasında ve sağ tarafda ilgili videolar olarak gösterilir. Bir videodan önce veya sonrasında oynatmak yerine kullanıcının videoyu izlemek için reklama tıklaması gerekir. Ürün tanıtım videoları için harika bir seçenektir. Discovery reklam arama sonuçlarında ilgili videolar bölümünde veya YouTube ana sayfasında gösterilir.
2 tür video olmayan reklam vardır;
Bu reklamlar, kullanıcı masaüstünde bir video izlerken görünür. Bunları, videonun küçük bir bölümünü kapsayan video oynatıcının alt kısmında görürsünüz.
Bir video izlediğinizde bu reklamları öneriler listesinin yanında görürsünüz. Görüntülü reklamlar hem masaüstü hem de mobil cihazlarda gözükür. Aynı zamanda YouTube için kurguladığınız görüntülü reklamlar Google Ads tarafındanda gösterilir.
YouTube reklam fiyatları reklam verenin en merak ettiği sorulardan biridir. Çoğu dijital reklamcılık biçiminde olduğu gibi, YouTube’da reklamlarının maliyeti belirlemek için bir teklif verme sistemi kullanır.Yayınlamak istediğiniz reklamın türüne bağlı olarak, aralarından seçim yapabileceğiniz birkaç farklı teklif verme seçenekleri vardır;
YouTube’da reklam vermenin hedefleme ve özelleştirme özelliklerinden ölçülebilirlik ve satın alınabilirliğe kadar pek çok faydası vardır ancak en önemlisi faydası erişimdir.Youtube reklamcılığı markanız için tam olarak neler yapabilir inceleyelim;
YouTube reklamları ile yayınladığınız ağ ne kadar büyükse siz ve işletmeniz bir o kadar potansiyel müşteriyle etkileşim kurabilirsiniz. Her video görüntülemede, reklamınızı işletmenizin sunduklarıyla ilgilenebilecek birine gösterme potansiyeli vardır.
YouTube reklamları ile videoları konu, kategori ve anahtar kelimeye göre istediğiniz gibi hedefleyebilirsiniz. Bunu yaparak kitlenin reklamınızın alakalı bulma olasılığını arttırabilirsiniz. Ek olarak, yerleşim hedefleme ile reklamlarımızın görünmesini istediğiniz belirli YouTube kanalları belirleyebilirsiniz. Bunun gibi hedefleme özelliklerini kullanmak, reklamlarınızın doğru zamanda doğru müşterilere ulaşmasını sağlamayı çok daha kolaylaştırır.
YouTube reklamları işletmelere reklamcılık yaklaşımlarını seçme konusunda özgürlük sağlar. Bu geniş olasılık yelpazesi, YouTube’u gerçekten de piyasadaki en dinamik ve esnek reklam platformlarından biri haline getiriyor. Platformun reklamcılık yetenekleri göz önüne alındığında, her büyüklükteki işletme için uygun maliyettedir.
YouTube hesabınızdaki Analytics sekmesi altında, reklamlarınızı görüntüleyen kişiler hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Bu veriler derinlemesine araştırmak, reklamlarınızın gerçekten ne kadar iyi performans gösterdiği konusunda size çok değerli bilgiler sağlayabilir.Örneğin şunları öğrenebilirsiniz; Müşterilerinizin hangi reklamları izlediği, bu reklamları ne kadar süre ile izledikleri, reklamlardan tam olarak hangi noktada ayrıldıklarını ayrıca bir çok reklam biçiminden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini belirlemenize yardımcı olması için Analytics sekmesini kullanabilirsiniz. Hangi tür YouTube reklam modelleri ile reklam vereceğinizi deneme yanılma yöntemleri ile bulacaksınız.
Bu makalemizde sizlere Youtube reklamcılığı nedir, maliyetlendirmeleri nelerdir, YouTube video reklam modelleri nelerdir ve faydaları nelerdir bunlardan bahsettik. Sizlerde pazarlama stratejilerinizi hazırlarken geniş hedef kitleler ile potansiyel müşterilerinize kolayca ulaşmak istiyorsanız planlarınızda bir kısmını video pazarlamasına ayırabilirsiniz.
Kaynak : TurkTicaret
YouTube gelişmekte olan müzisyen ve sanatçıların ilk büyük çıkışlarını gerçekleştirdikleri bir yerdi ama zamanla YouTube farklı araçlar içinde kullanılmaya başladı. İnsanlar YouTube üzerinden günlük hayatlarını paylaşabilecekleri vloglar, yemek tarifleri, gezi videoları, eğitici vb. videolar çekip paylaşmaya başladılar. YouTube günde 1 milyardan fazla görüntüleme alıyor. Bu görüntülenme oranları sayesinde pazarlama stratejilerinin en önemli parçalarından biri haline geldi. Büyük, küçük bir çok işletme YouTube reklamcılığı ile potansiyel müşterilerine kolayca ulaşabiliyor.İşletmeniz için YouTube’da reklam verebilmek için ödeme yapmanız gerekmektedir. YouTube reklam kuralları kendi içlerinde şekillenir. Herhangi bir video olmadan da YouTube’da bir banner çalışması ile reklam verebilirsiniz.
YouTube Reklam Türleri
YouTube reklam türlerini iki kapsamlı kategoriye ayırabiliriz;
- Video Reklamlar
- Video Olmayan Reklamlar
YouTube’da vermek istediğiniz tüm kampanyaların Google‘ın en önemli araçlarından biri olan Google Ads üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Burada aşağıda bahsedeceğim tüm kampanyaları kurgulayıp kendi bütçenize uygun reklamlar kurgulayabilirsiniz.
Video Reklamlar
3 tür video reklam vardır;
Yayın içi reklamlar
Bu reklamlar izlediğiniz videolarda görülür. Yayın içi reklamları atlanabilir veya atlanamaz yapmayı seçebilirsiniz. Atlanamayan reklamlar 15 saniyeye kadar sürerken, atlanabilir reklamlar bir izleyeceğinin karşına atlama seçeneği butonu çıkana kadar yalnızca 5 saniye oynatılır.
Bumper Reklamlar
Bu reklam türü atlanamaz ve altı saniyeden kısa sürer. Aynı yayın içi reklamlar gibi kullanıcı bir videoyu açtığında oynatılır.
Discovery Reklamlar
YouTube arama sonuçları sayfasında ve sağ tarafda ilgili videolar olarak gösterilir. Bir videodan önce veya sonrasında oynatmak yerine kullanıcının videoyu izlemek için reklama tıklaması gerekir. Ürün tanıtım videoları için harika bir seçenektir. Discovery reklam arama sonuçlarında ilgili videolar bölümünde veya YouTube ana sayfasında gösterilir.
Video Olmayan Reklamlar
2 tür video olmayan reklam vardır;
Yer Paylaşımlı Reklamlar
Bu reklamlar, kullanıcı masaüstünde bir video izlerken görünür. Bunları, videonun küçük bir bölümünü kapsayan video oynatıcının alt kısmında görürsünüz.
Görüntülü Reklamlar
Bir video izlediğinizde bu reklamları öneriler listesinin yanında görürsünüz. Görüntülü reklamlar hem masaüstü hem de mobil cihazlarda gözükür. Aynı zamanda YouTube için kurguladığınız görüntülü reklamlar Google Ads tarafındanda gösterilir.
YouTube Reklamcılığı Ödeme Türleri
YouTube reklam fiyatları reklam verenin en merak ettiği sorulardan biridir. Çoğu dijital reklamcılık biçiminde olduğu gibi, YouTube’da reklamlarının maliyeti belirlemek için bir teklif verme sistemi kullanır.Yayınlamak istediğiniz reklamın türüne bağlı olarak, aralarından seçim yapabileceğiniz birkaç farklı teklif verme seçenekleri vardır;
- Görüntüleme Başına Maliyet (GBM): Birisi 30 saniye veya daha kısa bir reklamın tamamı görüntülendiğinde ödeme yaparsınız.
- Bin Gösterim Başına Maliyet (BGMB) : Reklamınızı gören her 1000 kişi için ödeme yaparsınız.
- Edinme Başına Maliyet (EBM): Birisi, web sitenizin bağlantısını tıklamak gibi reklamınızla etkileşime girdiğinde ödeme yaparsınız.
YouTube’da Reklam Vermenin Faydaları
YouTube’da reklam vermenin hedefleme ve özelleştirme özelliklerinden ölçülebilirlik ve satın alınabilirliğe kadar pek çok faydası vardır ancak en önemlisi faydası erişimdir.Youtube reklamcılığı markanız için tam olarak neler yapabilir inceleyelim;
Dijital Erişiminizi Genişletin
YouTube reklamları ile yayınladığınız ağ ne kadar büyükse siz ve işletmeniz bir o kadar potansiyel müşteriyle etkileşim kurabilirsiniz. Her video görüntülemede, reklamınızı işletmenizin sunduklarıyla ilgilenebilecek birine gösterme potansiyeli vardır.
Gelişmiş Hedeflemeyle Müşteriler Bulun
YouTube reklamları ile videoları konu, kategori ve anahtar kelimeye göre istediğiniz gibi hedefleyebilirsiniz. Bunu yaparak kitlenin reklamınızın alakalı bulma olasılığını arttırabilirsiniz. Ek olarak, yerleşim hedefleme ile reklamlarımızın görünmesini istediğiniz belirli YouTube kanalları belirleyebilirsiniz. Bunun gibi hedefleme özelliklerini kullanmak, reklamlarınızın doğru zamanda doğru müşterilere ulaşmasını sağlamayı çok daha kolaylaştırır.
Hedeflerinize Ulaşmak İçin Reklamları Özelleştirin
YouTube reklamları işletmelere reklamcılık yaklaşımlarını seçme konusunda özgürlük sağlar. Bu geniş olasılık yelpazesi, YouTube’u gerçekten de piyasadaki en dinamik ve esnek reklam platformlarından biri haline getiriyor. Platformun reklamcılık yetenekleri göz önüne alındığında, her büyüklükteki işletme için uygun maliyettedir.
Reklamlarınızın Başarısını Ölçün
YouTube hesabınızdaki Analytics sekmesi altında, reklamlarınızı görüntüleyen kişiler hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Bu veriler derinlemesine araştırmak, reklamlarınızın gerçekten ne kadar iyi performans gösterdiği konusunda size çok değerli bilgiler sağlayabilir.Örneğin şunları öğrenebilirsiniz; Müşterilerinizin hangi reklamları izlediği, bu reklamları ne kadar süre ile izledikleri, reklamlardan tam olarak hangi noktada ayrıldıklarını ayrıca bir çok reklam biçiminden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini belirlemenize yardımcı olması için Analytics sekmesini kullanabilirsiniz. Hangi tür YouTube reklam modelleri ile reklam vereceğinizi deneme yanılma yöntemleri ile bulacaksınız.
Bu makalemizde sizlere Youtube reklamcılığı nedir, maliyetlendirmeleri nelerdir, YouTube video reklam modelleri nelerdir ve faydaları nelerdir bunlardan bahsettik. Sizlerde pazarlama stratejilerinizi hazırlarken geniş hedef kitleler ile potansiyel müşterilerinize kolayca ulaşmak istiyorsanız planlarınızda bir kısmını video pazarlamasına ayırabilirsiniz.
Kaynak : TurkTicaret
Moderatör tarafında düzenlendi: