C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Yolcu çağırma ve mikromobilite şirketi Bolt, yeni yatırım turunda 600 milyon Euro aldı. Bu yatırımla Bolt Avrupa genelinde 15 dakikada market teslimatını sunacak, şirketin değerlemesini ise 4 milyar Euro'nun üzerine çıkardığını belirtelim.
2013 yılında Markus Villig, Martin Villig ve Oliver Leisalu tarafından kurulan Bolt'a bu yatırım, Sequoia Capital, G Squared, D1 Capital ve Naya tarafından yapıldı. 15 dakikada market teslimatı haricinde Bolt bu yatırım turu sonucunda, şirketin Avrupa ve Afrika pazarındaki etkinliğini artırmayı planlıyor.
45 ülkede 75 milyondan fazla müşteriye sahip olan Bolt, Hırvatistan, İsveç ve Romanya'nın içinde bulunduğu 10 Avrupa ülkesinde market siparişini hali hazırda hizmet verdiği yemek sipariş servisi ile olan Bolt Food ile birleştirecek. Var olan dağıtım ekibini kullanmaya da devam edecek.
Bolt'un super app yolunda ilerlediğini de belirtmek de yarar var. Girişim, elektrikli scooter kiralama, ortak araç kullanımı, yemek teslimatına şimdi de market teslimat teslimatını ekledi. İlerleyen süreçte başka elektrikli scooter girişimlerinden benzer açılım gelip gelmeyeceği veya bir başka teslimat şirketinin elektrikli scooter girişimi ile birleşme planı olup olmayacağını ise birlikte göreceğiz.
Estonyalı girişimin CEO'su Markus Villig konuyla ilgili şöyle konuştu. "Bolt'un misyonu, şehir içi ulaşımı ekonomik ve sürdürülebilir kılmak. İnsanların trafiğe ve kirliliğe neden olan arabaları satın almaya zorlanmadığı bir gelecek inşa ediyoruz." Sequoia ortağı Andrew Reed "Bolt, dünyanın çoğu yerinde kentsel ulaşımı yeniden tanımlıyor." diyerek bu yatırıma ne kadar güvendiğini gösteriyor.
Market teslimatı adımının atılması ise pandemiden kaynaklanıyor. Bu dönemde gelirlerinde yüzde 85'lik düşüş yaşayan girişimin çıkar yolunun başka kimlere örnek olacağı ise merak konusu. Geçen Mayıs ayında 109 milyon dolar yatırım almış, şirket değerlemesini 1,9 milyar dolara çıkarmıştı. Bu yatırım, Naya Capital Management tarafından yapılmıştı.
Kaynak : Webrazzi
2013 yılında Markus Villig, Martin Villig ve Oliver Leisalu tarafından kurulan Bolt'a bu yatırım, Sequoia Capital, G Squared, D1 Capital ve Naya tarafından yapıldı. 15 dakikada market teslimatı haricinde Bolt bu yatırım turu sonucunda, şirketin Avrupa ve Afrika pazarındaki etkinliğini artırmayı planlıyor.
45 ülkede 75 milyondan fazla müşteriye sahip olan Bolt, Hırvatistan, İsveç ve Romanya'nın içinde bulunduğu 10 Avrupa ülkesinde market siparişini hali hazırda hizmet verdiği yemek sipariş servisi ile olan Bolt Food ile birleştirecek. Var olan dağıtım ekibini kullanmaya da devam edecek.
Bolt'un super app yolunda ilerlediğini de belirtmek de yarar var. Girişim, elektrikli scooter kiralama, ortak araç kullanımı, yemek teslimatına şimdi de market teslimat teslimatını ekledi. İlerleyen süreçte başka elektrikli scooter girişimlerinden benzer açılım gelip gelmeyeceği veya bir başka teslimat şirketinin elektrikli scooter girişimi ile birleşme planı olup olmayacağını ise birlikte göreceğiz.
Estonyalı girişimin CEO'su Markus Villig konuyla ilgili şöyle konuştu. "Bolt'un misyonu, şehir içi ulaşımı ekonomik ve sürdürülebilir kılmak. İnsanların trafiğe ve kirliliğe neden olan arabaları satın almaya zorlanmadığı bir gelecek inşa ediyoruz." Sequoia ortağı Andrew Reed "Bolt, dünyanın çoğu yerinde kentsel ulaşımı yeniden tanımlıyor." diyerek bu yatırıma ne kadar güvendiğini gösteriyor.
Market teslimatı adımının atılması ise pandemiden kaynaklanıyor. Bu dönemde gelirlerinde yüzde 85'lik düşüş yaşayan girişimin çıkar yolunun başka kimlere örnek olacağı ise merak konusu. Geçen Mayıs ayında 109 milyon dolar yatırım almış, şirket değerlemesini 1,9 milyar dolara çıkarmıştı. Bu yatırım, Naya Capital Management tarafından yapılmıştı.
Kaynak : Webrazzi