G
Gözde Ulukan
Misafir
Ailelerin çocuklarıyla sağlıklı ilişki kurmalarının ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Kidolog da aileler ve çocukları arasında ilişkinin daha sağlıklı olabilmesi ve ailelere rehber olabilmek amacıyla hayata geçirilen bir girişim.
Kidolog, yetişkin bireylere ve ebeveynlere; gebelik dönemi öncesi, gebelik dönemi ve çocuklarını 18 yaşına getirene kadarki süreçte ihtiyaç duyabilecekleri 11 farklı kategoride 7/24 güvenli online uzman desteği sağlıyor. Bu kategoriler ise Diyetisyen, Çocuk Gelişimci/ Çocuk Gelişimi Uzmanı, Ebe/ Doula, Emzirme Danışmanı, Özel Eğitim Uzmanı, Fizyoterapist, Ergoterapist, Psikolog/ Psikolojik Danışman, Dil ve Konuşma Terapisti, Uyku Danışmanlığı olarak sıralanıyor.
Paylaşımlı gelir modeli, yani yapılan seans ücretlerinin yüzde 40’ı, marka iş birlikleri, abonelikler, e-ticaret ve B2B satışları Kidolog'un gelir modellerini oluşturuyor.
Şubat 2021’de canlıya alınan Kidolog’da, bir yılda tüm dünyada 5 binden fazla aile hizmet aldı. 2021 Mart’tan itibaren platformun satışları 20’den 5594’e, üye sayısı 250’den 40 bine, tekil trafik ise 6 binden 600 bine yükseldi. Kidolog'un aylık cirosu ise 0’dan 120 bin TL'ye çıktı ve şirket bugüne kadar 30’dan fazla ülkeye fatura kesti.
Platformun rakipleri Little Otter, Talkspace, Shezlong gibi online terapi platformları. Kidolog, rakiplerinden bütüncül bir yaklaşımla sadece ebeveynlerin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek kategorilerle ayrılıyor. Kidolog, kendi görüntülü görüşme sistemleri ile 11 farklı kategoride yüzlerce uzman ve 14 farklı dil seçeneğiyle neredeyse tüm dünyada hizmet vermeye başlıyor olmasıyla benzer girişimlerde ayrışıyor.
2020 yılında Eray Uğurelli ve Burak Candan tarafından kurulan Kidolog, 10 kişilik deneyimli bir ekiple hizmet veriyor. Kidolog ekibi, ürünün hizmete sunulmadan önce 6 aylık gibi bir sürede hazırlanıp test edildiğini belirtiyor. Teknik altyapısıyla görüntülü görüşme sisteminden e-ticaret altyapılarına ve super app altyapısına kadar tüm ürünler Kidolog tarafından geliştirildi.
Kidolog, Haziran 2021’de 3 milyon TL değerleme ile Alesta Yatırım A.Ş.’den tohum öncesi yatırım, bundan üç ay sonra Ekim 2021’de aralarında Erkin Fındık’ın da bulunduğu melek yatırımcılardan 10 milyon TL değerleme ile köprü yatırımı aldı. Girişim, şu anda da tohum yatırım turuna başladı. Bunun yanında Kasım 2021’de Albaraka Garaj’dan 30 bin TL hibe, Aralık 2021’de İTÜ Big Bang sahnesinde Yapı Kredi Teknoloji’den 110 bin TL ve Aksigorta’dan 55 bin TL hibe ödül almaya hak kazanan Kidolog, Ocak 2022’de Endeavor BTF ve Turkish Collective programlarına seçildi.
Kidolog, 2022 yılı içerisinde 20 binden fazla aileye ulaşmak ve sorunlarını çözmek istiyor. Aylık ciro ortalamasını 400 bin TL’ye çıkararak yıllık toplam 5 milyon TL ciroya ulaşmak hedefleniyor.
Eray Uğurelli, Kidolog'un hedefleri arasında bulunan “Anne Çocuk Dikeyinde Super App” olma yolunda ilk adımı attıklarını ve 15 Şubat 2022 tarihi itibarıyla hizmetlerini mobil uygulama aracılığıyla da ailelerine ulaştırmaya başladıklarını söylüyor. Şimdi ise 4 farklı dikeyde ailelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak bir super app geliştiriliyor. Birçok ülkede yerel dilde ailelere destek olmaya devam edeceklerini söyleyen Uğurelli, yapay zeka teknolojisi ile insanların 7/24 yanında olabilecek sesli sanal asistan teknolojisi geliştirerek, Siri ve Alexa benzeri sesli sanal asistan ile ebeveynlerin yanında olacaklarını dile getiriyor.
Kaynak : Webrazzi
Kidolog, yetişkin bireylere ve ebeveynlere; gebelik dönemi öncesi, gebelik dönemi ve çocuklarını 18 yaşına getirene kadarki süreçte ihtiyaç duyabilecekleri 11 farklı kategoride 7/24 güvenli online uzman desteği sağlıyor. Bu kategoriler ise Diyetisyen, Çocuk Gelişimci/ Çocuk Gelişimi Uzmanı, Ebe/ Doula, Emzirme Danışmanı, Özel Eğitim Uzmanı, Fizyoterapist, Ergoterapist, Psikolog/ Psikolojik Danışman, Dil ve Konuşma Terapisti, Uyku Danışmanlığı olarak sıralanıyor.
Paylaşımlı gelir modeli, yani yapılan seans ücretlerinin yüzde 40’ı, marka iş birlikleri, abonelikler, e-ticaret ve B2B satışları Kidolog'un gelir modellerini oluşturuyor.
1 yılda 5 binden fazla aile hizmet aldı
Şubat 2021’de canlıya alınan Kidolog’da, bir yılda tüm dünyada 5 binden fazla aile hizmet aldı. 2021 Mart’tan itibaren platformun satışları 20’den 5594’e, üye sayısı 250’den 40 bine, tekil trafik ise 6 binden 600 bine yükseldi. Kidolog'un aylık cirosu ise 0’dan 120 bin TL'ye çıktı ve şirket bugüne kadar 30’dan fazla ülkeye fatura kesti.
Platformun rakipleri Little Otter, Talkspace, Shezlong gibi online terapi platformları. Kidolog, rakiplerinden bütüncül bir yaklaşımla sadece ebeveynlerin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek kategorilerle ayrılıyor. Kidolog, kendi görüntülü görüşme sistemleri ile 11 farklı kategoride yüzlerce uzman ve 14 farklı dil seçeneğiyle neredeyse tüm dünyada hizmet vermeye başlıyor olmasıyla benzer girişimlerde ayrışıyor.
2020 yılında Eray Uğurelli ve Burak Candan tarafından kurulan Kidolog, 10 kişilik deneyimli bir ekiple hizmet veriyor. Kidolog ekibi, ürünün hizmete sunulmadan önce 6 aylık gibi bir sürede hazırlanıp test edildiğini belirtiyor. Teknik altyapısıyla görüntülü görüşme sisteminden e-ticaret altyapılarına ve super app altyapısına kadar tüm ürünler Kidolog tarafından geliştirildi.
Kidolog'un bugüne kadar aldığı yatırımlar ve hibeler
Kidolog, Haziran 2021’de 3 milyon TL değerleme ile Alesta Yatırım A.Ş.’den tohum öncesi yatırım, bundan üç ay sonra Ekim 2021’de aralarında Erkin Fındık’ın da bulunduğu melek yatırımcılardan 10 milyon TL değerleme ile köprü yatırımı aldı. Girişim, şu anda da tohum yatırım turuna başladı. Bunun yanında Kasım 2021’de Albaraka Garaj’dan 30 bin TL hibe, Aralık 2021’de İTÜ Big Bang sahnesinde Yapı Kredi Teknoloji’den 110 bin TL ve Aksigorta’dan 55 bin TL hibe ödül almaya hak kazanan Kidolog, Ocak 2022’de Endeavor BTF ve Turkish Collective programlarına seçildi.
Kidolog'un gelecek hedefleri
Kidolog, 2022 yılı içerisinde 20 binden fazla aileye ulaşmak ve sorunlarını çözmek istiyor. Aylık ciro ortalamasını 400 bin TL’ye çıkararak yıllık toplam 5 milyon TL ciroya ulaşmak hedefleniyor.
Eray Uğurelli, Kidolog'un hedefleri arasında bulunan “Anne Çocuk Dikeyinde Super App” olma yolunda ilk adımı attıklarını ve 15 Şubat 2022 tarihi itibarıyla hizmetlerini mobil uygulama aracılığıyla da ailelerine ulaştırmaya başladıklarını söylüyor. Şimdi ise 4 farklı dikeyde ailelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak bir super app geliştiriliyor. Birçok ülkede yerel dilde ailelere destek olmaya devam edeceklerini söyleyen Uğurelli, yapay zeka teknolojisi ile insanların 7/24 yanında olabilecek sesli sanal asistan teknolojisi geliştirerek, Siri ve Alexa benzeri sesli sanal asistan ile ebeveynlerin yanında olacaklarını dile getiriyor.
Kaynak : Webrazzi