T
Tuğçe İçözü
Misafir
Yerli sosyal medya yönetim platformu RADAAR'ı ilk olarak 2019 yılında sizlerle tanıştırmıştık. RADAAR, 2020 yılının sonunda TechOne Venture Capital’dan tohum yatırım alan girişim, 2021 yılı boyunca platforma eklediği özellikler ile dikkat çekti.
Girişimler, küçük ve orta ölçekli işletmeler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve kurumsal firmalara hitap eden RADAAR, desteklediği sosyal ağ gamı, içerik skoru özelliği, stok kütüphanesi ve tasarım entegrasyonlarıyla sektördeki yenilikleri platformuna eklemekte hızlı davranıyor.
RADAAR, 2021'de Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn'in yanı sıra kişisel LinkedIn hesaplarını, Facebook gruplarını, Pinterest panolarını, Vimeo ve Google My Business lokasyonlarınıda desteklemeye başladı. Böylece artık RADAAR ile içeriğinizi bir kere hazırlayıp tüm bu sosyal medya platformlarına aynı anda otomatik olarak yayınlayabilirsiniz. Bunun ötesinde girişim, Webhook (Outgoing) desteği ile Slack veya Discord’ta bile içerik yayınlamaya imkan tanıyor. Ekibin 2021 sonuna kadar YouTube ve TikTok desteğini de getirmek için yoğun bir şekilde çalışmaya devam ettiğini belirtmekte fayda var. Özellikle TikTok benzeri kısa video içeriklerin, kapalı Slack topluluklarının ve Discord sunucularının yükseliş gösterdiği bu dönemde, platformun bu içerik formatlarını desteklemesi mühim.
RADAAR, İçerik Önizleme özelliğinin ötesinde yeni geliştirdiği İçerik Skoru özelliği ile içeriğinizin daha fazla erişim ve etkileşim alması için size tavsiyelerde bulunuyor. Bu sayede içeriğiniz henüz yayınlamadan önce kalitesinden emin olma fırsatı bulabiliyorsunuz.
Öte yandan içerik skoru ne kadar olursa olsun, doğru zamanda paylaşmadığınızda yeterince erişim ve etkileşim elde etmek pek mümkün değil. Bu noktada RADAAR’ın Paylaşmak İçin En İyi Zaman özelliğinden faydalanabiliyorsunuz. Bu özellik, veriye dayalı olarak takipçilerinizi ve en aktif oldukları zamanı analiz ediyor. Böylece size içeriğinizi paylaşmak için en uygun gün ve saatleri önerebiliyor.
Bunlara ek olarak içeriklerinizi daha geniş kitlelere ulaştırmak için doğru etiketleri artık kendi başınıza bulmak yerine çalışarak zaman kaybetmenize gerek yok. RADAAR’ın geliştirdiği Etiket (Hashtag) Yöneticisi'nden yararlanabilirsiniz. Bu özellik ile sosyal medya profillerinizi büyütecek en etkili etiketleri bulabilir ve söz konusu etiketleri kullanım sıklıklarını görebilirsiniz. Ayrıca etiketleri tekrar tekrar kullanmak üzere kaydedebileceğinizi de belitelim.
Sizin de bildiğiniz üzere görsel içeren sosyal medya içerikleri, metin içeriklerine kıyasla yaklaşık yüzde 650 daha fazla etkileşim alıyor. RADAAR Stok Kütüphanesi özelliği ile sosyal medya yöneticilerinin ücretsiz görsel kaynaklarını tek bir alanda topluyor. Özellik kapsamında aralarında Unsplash, Pexels, Pixabay ve GIPHY’in bulunduğu sektör lideri 6 ücretsiz stok görsel kayanğı ile entegrasyon sağlıyor.
Aynı şekilde RADAAR’ın Canva ve VistaCreate (Eski Crello) ile ayrı ayrı entegrasyonlar gerçekleştirdiğini belirtelim. Böylece tek bir arayüzden ayrılmadan hem görsel kaynaklara kolayca erişiyor hem de içerikleriniz için tasarımlar oluşturarak ve aynı anda tüm sosyal medya hesaplarınızda paylaşabiliyorsunuz.
Bu tasarım programlarına ek olarak RADAAR’ın yeni getirdiği Fotoğraf Editörü özelliği ise başka hiçbir yazılıma ihtiyaç duymadan fotoğraflarınızı sosyal medya platformlarına uygun halde yeniden boyutlandırmanızı sağlıyor. Hazırladığınız tasarımları Fotoğraf Editörü'nde düzenleyebilir, onlara filtre veya yazı ekleyebilirsiniz.
RADAAR'ın dosya paylaşımı alanında Google Drive, Dropbox, Microsoft OneDrive, Box gibi bulut tabanlı depolama servisleri ile entegrasyon gerçekleştirdiğini de belirtmekte fayda var. Böylece içeriklerin yer aldığı dosyaları dilediğiniz yerden kolayca RADAAR’a yüklemeniz mümkün.
RADAAR’ın yeni geliştirdiği RSS Feeds entegrasyonu ise farklı içeriklerden ilham almak isteyenler için ideal. Bu entegrasyon ile dilediğiniz web sitesini RADAAR’a bağlayabilirsiniz. Bu sayede seçtiğiniz web sitelerinde çıkan son içerikleri takip ederek, sosyal medya hesaplarınızda yayınlamak üzere paylaşım oluşturabilirsiniz.
Girişimin özellikleri kadar büyüme verileri de ilgi çekici. RADAAR, AppSumo Marketplace’te 120 günde 4261 kod satarak 123 bin dolar net, yani 208 bin dolar brüt gelir elde etti.
Girişim, AppSumo macerasının ardından aylık tekrar eden gelirini (MRR) artırmaya odaklandığını belirtiyor. Bunun sonucu olarak şirketin, Kasım 2021 dahil olmak üzere 165 ülkeden, 8487 kullanıcıya ulaştığını söyleyelim. Bu verilerin yanı sıra şirket, 7148 aktif abonelik ve 203 ücretli abonelik ile bir yılını doldurmadan aylık 3,295 dolar tekrar eden gelire (MRR) ulaştı.
RADAAR ekibi, önümüzdeki dönemde daha fazla entegrasyon sunmanın yanı sıra yapay zeka destekli metin üretim özelliği Floki’yi de yayına almayı planlıyor. Ayrıca ekibin, içerik paylaşımını tamamıyla otomatikleştirmek için Akıllı Paylaşım özelliği üzerinde de çalışmaya devam ettiğini ekleyelim. Girişimin bu adımların ardından tamamen Sosyal CRM ve Raporlama özelliklerine odaklanacağını söylemekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Girişimler, küçük ve orta ölçekli işletmeler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve kurumsal firmalara hitap eden RADAAR, desteklediği sosyal ağ gamı, içerik skoru özelliği, stok kütüphanesi ve tasarım entegrasyonlarıyla sektördeki yenilikleri platformuna eklemekte hızlı davranıyor.
Vimeo, Google My Business, YouTube ve TikTok Desteği
RADAAR, 2021'de Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn'in yanı sıra kişisel LinkedIn hesaplarını, Facebook gruplarını, Pinterest panolarını, Vimeo ve Google My Business lokasyonlarınıda desteklemeye başladı. Böylece artık RADAAR ile içeriğinizi bir kere hazırlayıp tüm bu sosyal medya platformlarına aynı anda otomatik olarak yayınlayabilirsiniz. Bunun ötesinde girişim, Webhook (Outgoing) desteği ile Slack veya Discord’ta bile içerik yayınlamaya imkan tanıyor. Ekibin 2021 sonuna kadar YouTube ve TikTok desteğini de getirmek için yoğun bir şekilde çalışmaya devam ettiğini belirtmekte fayda var. Özellikle TikTok benzeri kısa video içeriklerin, kapalı Slack topluluklarının ve Discord sunucularının yükseliş gösterdiği bu dönemde, platformun bu içerik formatlarını desteklemesi mühim.
Tavsiyeler: İçerik Skoru, Etiket Yöneticisi ve Paylaşmak İçin En İyi Zaman
RADAAR, İçerik Önizleme özelliğinin ötesinde yeni geliştirdiği İçerik Skoru özelliği ile içeriğinizin daha fazla erişim ve etkileşim alması için size tavsiyelerde bulunuyor. Bu sayede içeriğiniz henüz yayınlamadan önce kalitesinden emin olma fırsatı bulabiliyorsunuz.
Öte yandan içerik skoru ne kadar olursa olsun, doğru zamanda paylaşmadığınızda yeterince erişim ve etkileşim elde etmek pek mümkün değil. Bu noktada RADAAR’ın Paylaşmak İçin En İyi Zaman özelliğinden faydalanabiliyorsunuz. Bu özellik, veriye dayalı olarak takipçilerinizi ve en aktif oldukları zamanı analiz ediyor. Böylece size içeriğinizi paylaşmak için en uygun gün ve saatleri önerebiliyor.
Bunlara ek olarak içeriklerinizi daha geniş kitlelere ulaştırmak için doğru etiketleri artık kendi başınıza bulmak yerine çalışarak zaman kaybetmenize gerek yok. RADAAR’ın geliştirdiği Etiket (Hashtag) Yöneticisi'nden yararlanabilirsiniz. Bu özellik ile sosyal medya profillerinizi büyütecek en etkili etiketleri bulabilir ve söz konusu etiketleri kullanım sıklıklarını görebilirsiniz. Ayrıca etiketleri tekrar tekrar kullanmak üzere kaydedebileceğinizi de belitelim.
Entegrasyonlar: Pixabay, Giphy ve Canva
Sizin de bildiğiniz üzere görsel içeren sosyal medya içerikleri, metin içeriklerine kıyasla yaklaşık yüzde 650 daha fazla etkileşim alıyor. RADAAR Stok Kütüphanesi özelliği ile sosyal medya yöneticilerinin ücretsiz görsel kaynaklarını tek bir alanda topluyor. Özellik kapsamında aralarında Unsplash, Pexels, Pixabay ve GIPHY’in bulunduğu sektör lideri 6 ücretsiz stok görsel kayanğı ile entegrasyon sağlıyor.
Aynı şekilde RADAAR’ın Canva ve VistaCreate (Eski Crello) ile ayrı ayrı entegrasyonlar gerçekleştirdiğini belirtelim. Böylece tek bir arayüzden ayrılmadan hem görsel kaynaklara kolayca erişiyor hem de içerikleriniz için tasarımlar oluşturarak ve aynı anda tüm sosyal medya hesaplarınızda paylaşabiliyorsunuz.
Bu tasarım programlarına ek olarak RADAAR’ın yeni getirdiği Fotoğraf Editörü özelliği ise başka hiçbir yazılıma ihtiyaç duymadan fotoğraflarınızı sosyal medya platformlarına uygun halde yeniden boyutlandırmanızı sağlıyor. Hazırladığınız tasarımları Fotoğraf Editörü'nde düzenleyebilir, onlara filtre veya yazı ekleyebilirsiniz.
Dosya Yönetimi: Google Drive, Dropbox, Microsoft OneDrive, Box
RADAAR'ın dosya paylaşımı alanında Google Drive, Dropbox, Microsoft OneDrive, Box gibi bulut tabanlı depolama servisleri ile entegrasyon gerçekleştirdiğini de belirtmekte fayda var. Böylece içeriklerin yer aldığı dosyaları dilediğiniz yerden kolayca RADAAR’a yüklemeniz mümkün.
RADAAR’ın yeni geliştirdiği RSS Feeds entegrasyonu ise farklı içeriklerden ilham almak isteyenler için ideal. Bu entegrasyon ile dilediğiniz web sitesini RADAAR’a bağlayabilirsiniz. Bu sayede seçtiğiniz web sitelerinde çıkan son içerikleri takip ederek, sosyal medya hesaplarınızda yayınlamak üzere paylaşım oluşturabilirsiniz.
Güncel büyüme verileri…
Girişimin özellikleri kadar büyüme verileri de ilgi çekici. RADAAR, AppSumo Marketplace’te 120 günde 4261 kod satarak 123 bin dolar net, yani 208 bin dolar brüt gelir elde etti.
Girişim, AppSumo macerasının ardından aylık tekrar eden gelirini (MRR) artırmaya odaklandığını belirtiyor. Bunun sonucu olarak şirketin, Kasım 2021 dahil olmak üzere 165 ülkeden, 8487 kullanıcıya ulaştığını söyleyelim. Bu verilerin yanı sıra şirket, 7148 aktif abonelik ve 203 ücretli abonelik ile bir yılını doldurmadan aylık 3,295 dolar tekrar eden gelire (MRR) ulaştı.
Platforma yapay zeka destekli metin üretim özelliği geliyor
RADAAR ekibi, önümüzdeki dönemde daha fazla entegrasyon sunmanın yanı sıra yapay zeka destekli metin üretim özelliği Floki’yi de yayına almayı planlıyor. Ayrıca ekibin, içerik paylaşımını tamamıyla otomatikleştirmek için Akıllı Paylaşım özelliği üzerinde de çalışmaya devam ettiğini ekleyelim. Girişimin bu adımların ardından tamamen Sosyal CRM ve Raporlama özelliklerine odaklanacağını söylemekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi