C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Geleneksel eğitim anlayışı pandeminin de etkisiyle ciddi bir dönüşüm geçiriyor. Bu alan online eğitim platformlarıyla yeni bir boyut kazanıyor. Artırılmış gerçeklikle desteklenen bulut teknolojisi sayesinde öğrenmenin arzu edilen her an, her yerde gerçekleştirilmesini sağlıyor. Uzun vadede makine insan iletişimini yapay zeka ve nöroteknoloji alanındaki gelişmelerle 'bilgiye erişimi' ve 'öğrenmeyi' kökten değiştireceği konuşuluyor. Son dönemde adından söz ettiren online eğitim platformu bu sektörde oldukça iddialı platformlar arasında yer alıyor. Bu zamana kadar eğitim teknolojileri geleneksel eğitim içeriğinin dijital ekrandan sunulması olarak kullanıldı. Bu durum dönüşüme imkan vermedi. Biz bu gözlemden ilham alarak Kunduz’u kurduk. Kunduz’da amacımız okul dışında öğrencilere her an yanlarında onlara yardımcı olan bir öğretmen varmış kadar etkili bir öğrenme dünyası kurmak. Bu da kişiselleştirmeden geçiyor.
Online eğitim platfotmu Kunduz bu işi yapan platformlardan biri. 2020'nin Mayıs ayında ise İTK Ventures ve Startupfon'dan aldığı yatırım ile gündeme gelen platform, geçtiğimiz günlerde Eczacıbaşı Momentum’un liderliğinde Türkiye’den Esas Ventures’un ve Silikon Vadisi’nden isimlerin de katılımıyla yeni yatırım turunu tamamlamıştı. Girişim, bu yatırımı global açılım ve platformun etki alanını genişletmek için kullanacağını belirtmişti.
Öğrenmeyi kolaylaştırırken sınava hazırlık maliyetlerini düşüren platform, 2016 Ocak ayında üç Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi Başar Başaran, Melih Şener ve Barış Bilgiç tarafından kuruldu. YKS, LGS, KPSS ve ALES gibi sınavlara hazırlanan öğrenciler için oldukça başarılı bir alternatif olarak hizmet vermek için yola çıkmıştı. Bir taraftan öğrencilerin çözemedikleri soruları çözmelerine yardımcı oluyordu. Amaçları, öğrenmeyi kolaylaştırırken sınava hazırlık maliyetlerini düşürmekti.
Şirketin kurucu ortaklarından Başar Başaran, şirketi neden kurduklarını şöyle anlatıyor: "Bu zamana kadar eğitim teknolojileri geleneksel eğitim içeriğinin dijital ekrandan sunulması olarak kullanıldı. Bu durum dönüşüme imkan vermedi. Biz bu gözlemden ilham alarak Kunduz’u kurduk. Kunduz’da amacımız okul dışında öğrencilere her an yanlarında onlara yardımcı olan bir öğretmen varmış kadar etkili bir öğrenme dünyası kurmak. Bu da kişiselleştirmeden geçiyor."
Pandemi sürecinin öğrenciler açısından en önemli sonucu şüphesiz ki uzaktan eğitim. Bütün gününü evde geçiren çocuklar, okula hiç gitmeden derslerine katılmaya ve sınava hazırlık çalışmalarını tamamlamaya gayret etti. Bu değişimin farkında olan Kunduz, iş yapış şeklini değiştirme kararı aldı. Platformun bundan sonraki hedefi, Türkiye'de ortaokuldan başlayıp üniversiteye kadar uzanan öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap vermek. Başar Başaran, aynı dönem içinde kullanıcılarının yüzde 40'ının alt sınıflardan oluşmaya başladığını söylüyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: "Pandemiyle birlikte artık öğrenciler Kunduz'u ortaokuldan lise sona kadar eğitimlerinin vazgeçilmez bir parçası olarak görüyorlar. Veliler de Kunduz'un çocuklarının eğitimine olan faydasının farkında. Ev bütçesini sarsmadan okula ve sınava hazırlığa destek sağlayabilmek velilerimizi çok rahatlattı. Bunu kendilerinden çok sık duyuyoruz."
Özellikle pandemi döneminde öğrencilerin ihtiyacını karşılayacak ürünler çıkaran platformda, Ekim itibarıyla altı ürün yer alacak. Bu ürünler arasında kişiselleştirilmiş testler, video konu anlatımları, Türkiye çapında mobil denemeler, uygun fiyatlı birebir özel dersler ve rehberlik yer alıyor. Başaran'a göre; öğrenme eyleminde diyalog yani öğretmen ve öğrenci arasındaki diyalog da önemli. Konuyla ilgili sözlerine şöyle devam ediyor: "Ürünlerimiz bunu karşılıyor. Çünkü sorulan ya da çözülen soru üzerine öğrenci ve öğretmen arasında chat özelliği sayesinde konuşabiliyor. Geri dönüşler bunu kanıtladı."
Teknoloji eğitimi henüz değiştirmediğini belirten Başar Başaran, "Pandemideki yeni dönemde hala öğrenim deneyimimizin büyük kısmı sınıflarda geçmeye devam ediyor. Her öğrenci öğrenme şekillerinden ilgi alanlarına kadar çok farklı. Bir de bunun üzerine öğrencinin o gün aklında geçenler, uyku düzeni, sabah yaptığı kahvaltı gibi onlarca değişken giriyor. Her öğrenci bu kadar farklı dünyalardayken biz onların 25’ini bir araya koyup aynı standartta öğrenmelerini bekliyoruz. Eğitim gerçek anlamda kişiselleşmediği sürece de maalesef bir dönüşmeden bahsedemeyiz. Ancak artık teknoloji eğitimin nasıl dönüşeceğine dair bir hayalin kurulmasına imkan sunuyor" diye konuşuyor.
Kişiselleştirilmiş öğrenmeden herkes kolaylıkla bahsediyor. Bunun öğrencilerin bilgi seviyesini temel alan bir yapıyla mümkün olabileceğini sanıyor. Başar Başaran buradaki en önemli faktör merak ve ilgi olduğunu savunuyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: "Kunduz’un en büyük avantajı öğrencilerin o anda neye merakı olduğunu bilmeleri, çünkü bize soru sormaya geliyorlar. Biz bu merakı öğrenmeye çevirecek bir kişiselleştirmenin fark yaratacağını düşünüyoruz. Eğitimin geleceğini de ed-tech ürünlerinin öğrencinin ilgisini ne kadar tutabileceği belirleyecek. Bizim de baştan beri vizyonumuz bu."
Kunduz, Hindistan'dan sonra ABD'ye açıldı. Burada altı aydır yaptığımız beta testleri yapıyor. Başaran, bunun herkesin tahminlerinin de ötesinde bir başlangıç olduğunu söylüyor. Buranın Kunduz'un en büyük pazarı olmasını beklediklerini ifade ediyor ve ekliyor: "Ancak bu tahminimizden de hızlı olacak gibi duruyor."
Kaynak : Webrazzi
Online eğitim platfotmu Kunduz bu işi yapan platformlardan biri. 2020'nin Mayıs ayında ise İTK Ventures ve Startupfon'dan aldığı yatırım ile gündeme gelen platform, geçtiğimiz günlerde Eczacıbaşı Momentum’un liderliğinde Türkiye’den Esas Ventures’un ve Silikon Vadisi’nden isimlerin de katılımıyla yeni yatırım turunu tamamlamıştı. Girişim, bu yatırımı global açılım ve platformun etki alanını genişletmek için kullanacağını belirtmişti.
Yol haritası değişti
Öğrenmeyi kolaylaştırırken sınava hazırlık maliyetlerini düşüren platform, 2016 Ocak ayında üç Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi Başar Başaran, Melih Şener ve Barış Bilgiç tarafından kuruldu. YKS, LGS, KPSS ve ALES gibi sınavlara hazırlanan öğrenciler için oldukça başarılı bir alternatif olarak hizmet vermek için yola çıkmıştı. Bir taraftan öğrencilerin çözemedikleri soruları çözmelerine yardımcı oluyordu. Amaçları, öğrenmeyi kolaylaştırırken sınava hazırlık maliyetlerini düşürmekti.
Şirketin kurucu ortaklarından Başar Başaran, şirketi neden kurduklarını şöyle anlatıyor: "Bu zamana kadar eğitim teknolojileri geleneksel eğitim içeriğinin dijital ekrandan sunulması olarak kullanıldı. Bu durum dönüşüme imkan vermedi. Biz bu gözlemden ilham alarak Kunduz’u kurduk. Kunduz’da amacımız okul dışında öğrencilere her an yanlarında onlara yardımcı olan bir öğretmen varmış kadar etkili bir öğrenme dünyası kurmak. Bu da kişiselleştirmeden geçiyor."
Pandemi sürecinin öğrenciler açısından en önemli sonucu şüphesiz ki uzaktan eğitim. Bütün gününü evde geçiren çocuklar, okula hiç gitmeden derslerine katılmaya ve sınava hazırlık çalışmalarını tamamlamaya gayret etti. Bu değişimin farkında olan Kunduz, iş yapış şeklini değiştirme kararı aldı. Platformun bundan sonraki hedefi, Türkiye'de ortaokuldan başlayıp üniversiteye kadar uzanan öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap vermek. Başar Başaran, aynı dönem içinde kullanıcılarının yüzde 40'ının alt sınıflardan oluşmaya başladığını söylüyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: "Pandemiyle birlikte artık öğrenciler Kunduz'u ortaokuldan lise sona kadar eğitimlerinin vazgeçilmez bir parçası olarak görüyorlar. Veliler de Kunduz'un çocuklarının eğitimine olan faydasının farkında. Ev bütçesini sarsmadan okula ve sınava hazırlığa destek sağlayabilmek velilerimizi çok rahatlattı. Bunu kendilerinden çok sık duyuyoruz."
Ekim ayında altı yeni ürün gelecek
Özellikle pandemi döneminde öğrencilerin ihtiyacını karşılayacak ürünler çıkaran platformda, Ekim itibarıyla altı ürün yer alacak. Bu ürünler arasında kişiselleştirilmiş testler, video konu anlatımları, Türkiye çapında mobil denemeler, uygun fiyatlı birebir özel dersler ve rehberlik yer alıyor. Başaran'a göre; öğrenme eyleminde diyalog yani öğretmen ve öğrenci arasındaki diyalog da önemli. Konuyla ilgili sözlerine şöyle devam ediyor: "Ürünlerimiz bunu karşılıyor. Çünkü sorulan ya da çözülen soru üzerine öğrenci ve öğretmen arasında chat özelliği sayesinde konuşabiliyor. Geri dönüşler bunu kanıtladı."
Teknoloji eğitimi henüz değiştirmediğini belirten Başar Başaran, "Pandemideki yeni dönemde hala öğrenim deneyimimizin büyük kısmı sınıflarda geçmeye devam ediyor. Her öğrenci öğrenme şekillerinden ilgi alanlarına kadar çok farklı. Bir de bunun üzerine öğrencinin o gün aklında geçenler, uyku düzeni, sabah yaptığı kahvaltı gibi onlarca değişken giriyor. Her öğrenci bu kadar farklı dünyalardayken biz onların 25’ini bir araya koyup aynı standartta öğrenmelerini bekliyoruz. Eğitim gerçek anlamda kişiselleşmediği sürece de maalesef bir dönüşmeden bahsedemeyiz. Ancak artık teknoloji eğitimin nasıl dönüşeceğine dair bir hayalin kurulmasına imkan sunuyor" diye konuşuyor.
Kişiselleştirilmiş öğrenmeden herkes kolaylıkla bahsediyor. Bunun öğrencilerin bilgi seviyesini temel alan bir yapıyla mümkün olabileceğini sanıyor. Başar Başaran buradaki en önemli faktör merak ve ilgi olduğunu savunuyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: "Kunduz’un en büyük avantajı öğrencilerin o anda neye merakı olduğunu bilmeleri, çünkü bize soru sormaya geliyorlar. Biz bu merakı öğrenmeye çevirecek bir kişiselleştirmenin fark yaratacağını düşünüyoruz. Eğitimin geleceğini de ed-tech ürünlerinin öğrencinin ilgisini ne kadar tutabileceği belirleyecek. Bizim de baştan beri vizyonumuz bu."
Kunduz, Hindistan'dan sonra ABD'ye açıldı. Burada altı aydır yaptığımız beta testleri yapıyor. Başaran, bunun herkesin tahminlerinin de ötesinde bir başlangıç olduğunu söylüyor. Buranın Kunduz'un en büyük pazarı olmasını beklediklerini ifade ediyor ve ekliyor: "Ancak bu tahminimizden de hızlı olacak gibi duruyor."
Kaynak : Webrazzi