Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için forum'a kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Yeni çıkan ürünün bir yıllık yolculuğu: OmmaSign Visual Quotien

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
Bir girişim için pazardaki rekabet gücünü arttırabilmeleri için yeni ürünler geliştirmeleri önemlilik arz ediyor. Elbette varolmayan yeni bir ürün geliştirmek veya varolan bir ürün üzerinde yenilikler yaratmak oldukça zor süreçleri beraberinde getiriyor. Çünkü hedef kitlenin ihtiyaçları ve pazardaki rekabet sürekli değişiyor. Dolayısıyla bir girişimin uzun süre hayatta kalması yeni ürünlerini pazara başarıyla sunma yeteneğine bağlı.

Markaların dijital ekranlar üzerinden müşterilerine ulaşabilmesini sağlayan bulut tabanlı bir digital signage yazılım platformu OMMA Sign bunu başaran şirketlerden biri. Bu başarı, geçen sene piyasaya çıkardığı geçen sene piyasaya çıkardığı Visual Quotient (VQ) ile geldi.

İlk olarak 2014 yılında faaliyet göstermeye başlayan OmmaSign, markaların dijital ekranlar üzerinden müşterilerine ulaşabilmesini sağlayan, bulut tabanlı, programlanabilir ve özelleştirilebilir altyapıya sahip bir digital signage yazılım platformu olarak hizmet veriyor. Alışılmış işletim sistemlerinden farklı olarak hem PC’lerde hem de akıllı endüstriyel TV’lerde çalıştığı için markalar için kolaylık sağlıyor. OmmaSign'ı kullanan şirketler arasında Turkcell, Coca-Cola, Doğuş Grubu gibi önemli kurumsal şirketler yer alıyor.

Şirketin potansiyeline inanan ilk yatırım fonu, 212 olmuştu. 2019'da OMMA Sign'a 1,5 milyon euro kaynak girişi sağlanmıştı. Bu para Ommasign’ın Asya-Pasifik ve Avustralya bölgesindeki faaliyetlerini artırmak amacıyla kullanılmıştı. Şirketin ilk hedefi, gelecek sene birinci çeyrek itibarıyla en az 3 kat büyümek. Yıl içindeki büyüme hedefi ise dört kat. Bununla birlikte uluslararası B2C projeler gerçekleştirerek küçük orta ölçekli şirketler için kolay ve ulaşılabilir ürünler üretmek. Buna bağlı olarak ve müşteri tabanını genişletmeyi planlıyor. Bir de OMMA VQ’yu EMEA ve Birleşik Krallık pazarlarına açmak en büyük hedeflerinden biri.

Yeni ürünün etkisi...​


Neredeyse bir yıl önce piyasaya çıkan VQ, şirkete özellikle pandemi döneminde oldukça yarar sağlamış. Tolga Şen, "OMMA Sign dan sonra yepyeni bir ürün ve pazara girdik ve kısa zamanda başarıya ulaştık. Squad organizasyonuna geçiş yaparak topyekün bir agile yönetim sistemine geçtik, her iki ürün ve RnD için otonom ve homojen squad yapılarına geçiş yaptık ve karar alma mekanizmalarımızı merkesizleştirdik" diye konuşarak ürünün etkisini anlatıyor.

Philip Morris Sabancı, bu ürünü kullanmaya başladığından beri 90 bin bayisine anında ulaşmaya başarmış. Bu, özellikle pandemi döneminde yüz yüze / operasyonel süreçlerini kolaylaştırmak yani aylık ticari faaliyetlerine dair iletişim kurma adına oldukça verim sağlamış. Şirketin kurucu ortaklarından Tolga Şen, VQ'nun aradan geçen yaklaşık bir yılın ardından istenilen etkiyi yarattığını ve 20 farklı sektörde kullanılmaya başlandığını belirtiyor ve sözlerine şöyle devam ediyor:

"Şimdiye dek yaptıkları projelerde iletişim maliyetlerindeki sağladığı avantajlar ciddi bir fark yarattı. Bunun yanında etkileşim, up sell / cross sell ve iç/dış müşteri memnuniyeti konusunda önemli katkılar sağladı. Hedef kitlenin yüzde 92'si kişisel videoları izliyor. İzlemelerin yüzde 32’inde etkileşim mevcut. Video sonlarında 5 üzerinden 4.5 üzerinde olumlu geribildirim alıyor."

Ayrıca VQ'ya yurt dışından da talep olduğunu söylüyor. Hatta bunlardan bir tanesine Ekim ayında başlayacaklarını belirtiyor ve konuyla ilgili şöyle detaylar veriyor: "Dünyanın en büyük Multi Level Marketing firmalarından bir tanesin Macaristan yapılanması ile çalıştık ve firmanın satış temsilcileri ile yapacağı kişiselleştirilmiş bir sadakat iletişimi planladık."

Şirketin diğer ürünü olan OMMA Sign mağazalar, alışveriş merkezleri hava limanları, hastaneler, bankalar gibi fiziki alanlarda bulunan dijital ekranların içerik yönetimini kolaylaştıran bir ürünken, OMMA VQ bu fiziki sınırları kaldıran ve ekranı olan tüm cihazlarda gösterim sağlayabilen bir ürün olarak konumlanıyor. Bu yüzden VQ'nun kullanım alanı çok geniş... FMCG'den sigortaya, e- ticaretten ödeme sistemlerine kadar birçok sektörden talep görüyor. Şen, "Çok sayıda satış noktası, çok sayıda çalışanı, çok sayıda müşterisi olan ve iletişimini optimize ederek diyaloğa çevirmek isteyen her şirket Omma VQ yu kullanabilir" diye konuşarak bu durumu doğruluyor.

Satış yaklaşımındaki değişim​


Şen, şirket için pandemi sürecindeki en büyük değişim ürün yapısında olduğunu söylüyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: "OMMA Sign'daki reseller satış ağının aksine artık direkt satış yapabildiğimiz bir ürünümüz var ve bu bizim satış ve pazarlama yapılanmamızı tamamiyle değiştirdi. "Satış büyümesinden ürün büyümesine doğru doğru stratejik bir değişikliğe gittik. Bu sayede gelirlerimizi yüzde 115 oranında artırdık, ARPA'mızı 3 katına çıkardık ve iki yeni pazara giriş yaptık. Ayrıca pazarlama otomasyonları için yatırımlarımızı artırdık. In-bound sales oranımız 3 katına çıktı."

Tolga Şen, OMMA VQ tam olarak ne işe yarıyor sorusuna ise şöyle cevap veriyor

Farklı hedef kitlelerle bir video tasarımı üzerinden kişiselleştirilmiş bir içerikle iletişim kurma imkanı sağlıyor. Tutundurma ve sadakat kurguları, kişisel / bayi performans iletişimi, yeni ürün kampanya tanıtımı, sipariş alma, belli platformlara yönlendirerek aksiyon aldırma gibi birçok alanda kullanılıyor.

Omma VQ'nun klasik iletişimden en önemli ve en büyük farkı iletişim anında hedef kitleyi tanıması ve ona özgü kişiselleştirilmiş bir içerik sunması.Bu da şirketlere bir çok farklı avantaj sağlıyor; iletişimler mail, sms vb klasik kanallarla yapıldığında ilgi çekmiyor, mesaj kayboluyor, okunmuyor ya da her bir kitleye özel yapılan tasarımlar çok maliyetli oluyor.

Ancak OMMA VQ, firmaların alt yapıları ile entegre olarak kişiye özgü bir iletişim tonu ile başlangıçtan itibaren hedef kitleyi yakalıyor. Aynı birim zamanda tek iletişim kanalı üzerinden kitlelere ulaşarak firmalara maliyet avantajı sunuyor. Üstelik bunu yaparken bilgi güvenliğini sağlamayı ve kişisel verileri korumayı da ihmal etmiyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam