G
Gözde Ulukan
Misafir
Netflix, son dönemde birçok farklı haberle karşımıza çıkıyor. Reklam destekli abonelik modeline dair detaylar, aynı evde yaşamayan ancak aynı hesabı kullanacaklardan alınacak ek ücretler derken şirket şimdi de oyun konusunda yeni bir hamle ile karşımıza çıktı. Şirket tarafından paylaşılan iş ilanları, dijital yayın platformunun kısa bir süre sonra bulut oyun sektörüne adım atabileceği konusunda bazı ipuçları veriyor.
Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda Netflix'in mobil uygulamalarındaki oyunlara olan ilginin pek de yüksek olmadığından bahsetmiştik. Uygulama analitiği şirketi Apptopia’ya göre, Netflix'teki oyunlar toplamda 23,3 milyon kez indirilmiş ve günlük ortalama 1,7 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. Platformun oyunlarına olan ilgili yüzde 1 civarında olsa da şirket, kataloğunu 2022'nin sonuna kadar ikiye katlamayı ve 50'den fazla oyunu piyasaya sürmeyi planladığını açıklamıştı. Görünen o ki Netflix'in oyunlar konusundaki tek hedefi bu değil.
Platformun iş ilanlarının yer aldığı sayfadaki ilanların içeriğine baktığımızda şöyle bir ibare görüyoruz: "Netflix, yeni bir eğlenceli, sosyal parti video oyunları sınıfını kuluçkaya yatırmak ve oluşturmak için yeni bir dahili oyun stüdyosu kuruyor." Söz konusu ilanlar kısmında ayrıca "Bulut oyun hizmetimizi destekleyecek bir işleme mühendisi arıyoruz" yazıyor. "Bu rolde, bulut oyun cihazlarımızda birden fazla oyun oluşturabilmemiz için oyunların oluşturulmasını optimize etmeye yardımcı olacaksınız." ifadesi kullanılıyor.
Kısacası, bu bilgiler ışığında Netflix'in kısa bir süre sonra bulut oyun sektörüne giriş yapma olasılığı çok yüksek. Ancak bu durumlarda bir beta sürecinin olacağını da göz önünde bulundurmak gerek. Zira Netflix, böyle bir işe alım yapsa dahi her şeyin istediği şekilde ilerlememe gibi durumu da mevcut. Bu nedenle şirketten gelecek resmi açıklamaları beklemekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda Netflix'in mobil uygulamalarındaki oyunlara olan ilginin pek de yüksek olmadığından bahsetmiştik. Uygulama analitiği şirketi Apptopia’ya göre, Netflix'teki oyunlar toplamda 23,3 milyon kez indirilmiş ve günlük ortalama 1,7 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. Platformun oyunlarına olan ilgili yüzde 1 civarında olsa da şirket, kataloğunu 2022'nin sonuna kadar ikiye katlamayı ve 50'den fazla oyunu piyasaya sürmeyi planladığını açıklamıştı. Görünen o ki Netflix'in oyunlar konusundaki tek hedefi bu değil.
Platformun iş ilanlarının yer aldığı sayfadaki ilanların içeriğine baktığımızda şöyle bir ibare görüyoruz: "Netflix, yeni bir eğlenceli, sosyal parti video oyunları sınıfını kuluçkaya yatırmak ve oluşturmak için yeni bir dahili oyun stüdyosu kuruyor." Söz konusu ilanlar kısmında ayrıca "Bulut oyun hizmetimizi destekleyecek bir işleme mühendisi arıyoruz" yazıyor. "Bu rolde, bulut oyun cihazlarımızda birden fazla oyun oluşturabilmemiz için oyunların oluşturulmasını optimize etmeye yardımcı olacaksınız." ifadesi kullanılıyor.
Kısacası, bu bilgiler ışığında Netflix'in kısa bir süre sonra bulut oyun sektörüne giriş yapma olasılığı çok yüksek. Ancak bu durumlarda bir beta sürecinin olacağını da göz önünde bulundurmak gerek. Zira Netflix, böyle bir işe alım yapsa dahi her şeyin istediği şekilde ilerlememe gibi durumu da mevcut. Bu nedenle şirketten gelecek resmi açıklamaları beklemekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi