T
Tuğçe İçözü
Misafir
Facebook'un gündeme getirdiği Metaverse şirketi kavramı, artık sosyal oyun uygulamalarını tanımlamakta bize yardımcı oluyor. TikTok ve Snap Map'ten ilham alan arayüzü, artırılmış gerçeklik filtreleri ve gerçek zamanlı görevleri ile FlickPlay'in şimdiden bir metaverse şirketi olarak öne çıktığını söyleyebiliriz.
FlickPlay, oyun içinde kullanıcıların dijital sanat eserleri ve koleksiyon ürünleri toplamasını sağlıyor. İçerik paylaşımı üzerinden topladıkları eserleri sergileyen kullanıcılar, adeta Instagram kullanıcılarının aldığı ürünlerle öne çıkması gibi oyun içinde kendilerine yeni statüler kazandırabiliyor.
Bununla beraber kullanıcılara oyun içinde bu eserleri kiralama imkanı da sunuluyor. Ayrıca şirket, bir harita üzerinde sunduğu artırılmış gerçeklik filtreleri ile kullanıcıların gerçek hayatta da birbirleriyle etkileşime girmesini sağlıyor. Dolayısıyla FlickPlay hem bir sosyal oyun hem de eserlerin muhafaza edildiği dijital cüzdan olarak konumlanıyor.
Özellikle NFT yatırımları, oyun şirketleri ve Metaverse kavramına gösterilen ilgi ile birlikte bu yeni sosyal oyunların da yatırımcılar tarafından yoğun ilgiyle karşılaştığını ekleyelim.
Kaliforniya merkezli şirket, tohum yatırımında 5 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna Lightspeed Ventures, Abstract VC, Long Journey VC, Warner kurucu ortağı Vivi Nevo ve King kurucu ortağı Sebastian Knutsson katıldı. Bu noktada FlickPlay'in Haziran 2020'de Muse Capital ve Magma Partners tarafından tohum öncesi yatırım ile desteklendiğini hatırlatmakta fayda var. Bu yeni yatırım turu ile şirket toplam yatırım miktarını 6.3 milyon dolara çıkardı.
Yaklaşık 20 kişilik ekip ile operasyon yürüten şirket aldığı yatırımı cüzdan tarafındaki özellikleri güçlendirmek için kullanacak. FlickPlay'in yatırım sonrasındaki büyümesini iş ortaklıkları ile desteklemeyi planladığını belirtelim. Başarılı oyun şirketi, ayrıca kullanıcıların koleksiyon ürünleri ve eserler üzerinden gelir elde edebileceği bir kurgu üzerinde çalışacak.
Şu anda platfrom, sınırlı sayıda üretilmiş 300'den fazla esere ev sahipliği yapıyor. Kullanıcılar, topladıkları eserler ile çeşitli ödüller kazanabiliyor. Ancak yeni bir gelir modeli ile kullanıcıların karşısına çıkmak, uygulamanın kullanım oranı ve etkileşimini olumlu yönde etkileyecektir. İçerik üreticilerin desteklemesi,son 2 yıldır Twitter, YouTube, Instagram, Twitch gibi pek çok sosyal ağda merkeze oturmaya başladı. FlickPlay'in bu kurguyu hayata geçirmesi, büyümesini de hızlandıracaktır.
Kaynak : Webrazzi
FlickPlay, oyun içinde kullanıcıların dijital sanat eserleri ve koleksiyon ürünleri toplamasını sağlıyor. İçerik paylaşımı üzerinden topladıkları eserleri sergileyen kullanıcılar, adeta Instagram kullanıcılarının aldığı ürünlerle öne çıkması gibi oyun içinde kendilerine yeni statüler kazandırabiliyor.
Bununla beraber kullanıcılara oyun içinde bu eserleri kiralama imkanı da sunuluyor. Ayrıca şirket, bir harita üzerinde sunduğu artırılmış gerçeklik filtreleri ile kullanıcıların gerçek hayatta da birbirleriyle etkileşime girmesini sağlıyor. Dolayısıyla FlickPlay hem bir sosyal oyun hem de eserlerin muhafaza edildiği dijital cüzdan olarak konumlanıyor.
Özellikle NFT yatırımları, oyun şirketleri ve Metaverse kavramına gösterilen ilgi ile birlikte bu yeni sosyal oyunların da yatırımcılar tarafından yoğun ilgiyle karşılaştığını ekleyelim.
Yatırım detayları
Kaliforniya merkezli şirket, tohum yatırımında 5 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna Lightspeed Ventures, Abstract VC, Long Journey VC, Warner kurucu ortağı Vivi Nevo ve King kurucu ortağı Sebastian Knutsson katıldı. Bu noktada FlickPlay'in Haziran 2020'de Muse Capital ve Magma Partners tarafından tohum öncesi yatırım ile desteklendiğini hatırlatmakta fayda var. Bu yeni yatırım turu ile şirket toplam yatırım miktarını 6.3 milyon dolara çıkardı.
Yaklaşık 20 kişilik ekip ile operasyon yürüten şirket aldığı yatırımı cüzdan tarafındaki özellikleri güçlendirmek için kullanacak. FlickPlay'in yatırım sonrasındaki büyümesini iş ortaklıkları ile desteklemeyi planladığını belirtelim. Başarılı oyun şirketi, ayrıca kullanıcıların koleksiyon ürünleri ve eserler üzerinden gelir elde edebileceği bir kurgu üzerinde çalışacak.
Şu anda platfrom, sınırlı sayıda üretilmiş 300'den fazla esere ev sahipliği yapıyor. Kullanıcılar, topladıkları eserler ile çeşitli ödüller kazanabiliyor. Ancak yeni bir gelir modeli ile kullanıcıların karşısına çıkmak, uygulamanın kullanım oranı ve etkileşimini olumlu yönde etkileyecektir. İçerik üreticilerin desteklemesi,son 2 yıldır Twitter, YouTube, Instagram, Twitch gibi pek çok sosyal ağda merkeze oturmaya başladı. FlickPlay'in bu kurguyu hayata geçirmesi, büyümesini de hızlandıracaktır.
Kaynak : Webrazzi