T
Tuğçe İçözü
Misafir
E-ticaret siteleri için yapay zeka destekli görseller oluşturan Crait, 4 milyon dolar değerleme üzerinden 380 bin dolarlık tohum öncesi yatırım turunu tamamladı. Yatırım turuna katılanlar arasında İş Bankası 100. Yıl Girişim Sermayesi, melek yatırımcılar Fırat İşbecer, Hande Enes, Banu Kısakürek ve Barbaros Özbuğutu yer aldı.
Crait, alınan bu yeni yatırımla daha fazla markaya ulaşabilmek ve algoritmalarını geliştirmek üzere çalışmaya devam edecek. Girişim şu anda market ürünlerinden mobilyaya farklı sektörlerdeki müşterilerle çalışmaya başladı. Crait, önümüzdeki yılın başında ise beta ürününü tüm müşterilerin kullanımına sunmayı amaçlıyor.
Crait, Safiye Dinçtürk Turgut (CEO) ve Kaan Aytekin (CTO) tarafından Aralık 2022'de ABD'nin Delaware eyaletinde kuruldu. İkili, e-ticaret sektöründeki deneyimlerini üretimsel yapay zeka ile birleştirdi. Online satış yapan markaların ihtiyaçlarını çözen bir uygulama geliştirmeye odaklanan Safiye Dinçtürk Turgut ve Kaan Aytekin, Crait ile görsel üretim sürecini basitleştirmeyi, otomatize etmeyi ve adaptif kişiselleştirme algoritmaları ile üretilen görsellerin etkisini optimize etmeyi hedefliyor.
Müşterilerin satın alma kararında en önemli faktör olan ürün fotoğrafları ve pazarlama görselleri aynı zamanda satıcıların da en zorlandığı konulardan biri. Markalar, ürünlerine lifestyle çekimleri yapmak, farklı görsel varyasyonlar oluşturmak ve ürün / kampanya bilgileri değiştiğinde güncellemek için yüksek maliyetlerin yanı sıra ciddi seviyede zaman harcıyor. Bu süreç, tüm ürünler için görsel üretimi ve bunların güncellenmesi, A/B testleriyle optimizasyonu ve doğru kitlelere ulaştırılmasını zorlaştırıyor.
Crait, bu maliyet ve operasyonel yükü azaltırken satış dönüşümünü artırarak markalara özel yapay zeka modelleriyle yaratılan görseller sunuyor. Girişimin paylaştığı bilgilere göre Crait, tek bir tıklamayla sonsuz sayıda ve boyutta varyasyon, kampanya ve ürün bilgileriyle otomatik güncellenen ve dönüşüm oranlarını artıran kişiselleştirilmiş içerikler elde etmekte.
Kaynak : Webrazzi
Crait, alınan bu yeni yatırımla daha fazla markaya ulaşabilmek ve algoritmalarını geliştirmek üzere çalışmaya devam edecek. Girişim şu anda market ürünlerinden mobilyaya farklı sektörlerdeki müşterilerle çalışmaya başladı. Crait, önümüzdeki yılın başında ise beta ürününü tüm müşterilerin kullanımına sunmayı amaçlıyor.
Crait, Safiye Dinçtürk Turgut (CEO) ve Kaan Aytekin (CTO) tarafından Aralık 2022'de ABD'nin Delaware eyaletinde kuruldu. İkili, e-ticaret sektöründeki deneyimlerini üretimsel yapay zeka ile birleştirdi. Online satış yapan markaların ihtiyaçlarını çözen bir uygulama geliştirmeye odaklanan Safiye Dinçtürk Turgut ve Kaan Aytekin, Crait ile görsel üretim sürecini basitleştirmeyi, otomatize etmeyi ve adaptif kişiselleştirme algoritmaları ile üretilen görsellerin etkisini optimize etmeyi hedefliyor.
Müşterilerin satın alma kararında en önemli faktör olan ürün fotoğrafları ve pazarlama görselleri aynı zamanda satıcıların da en zorlandığı konulardan biri. Markalar, ürünlerine lifestyle çekimleri yapmak, farklı görsel varyasyonlar oluşturmak ve ürün / kampanya bilgileri değiştiğinde güncellemek için yüksek maliyetlerin yanı sıra ciddi seviyede zaman harcıyor. Bu süreç, tüm ürünler için görsel üretimi ve bunların güncellenmesi, A/B testleriyle optimizasyonu ve doğru kitlelere ulaştırılmasını zorlaştırıyor.
Crait, bu maliyet ve operasyonel yükü azaltırken satış dönüşümünü artırarak markalara özel yapay zeka modelleriyle yaratılan görseller sunuyor. Girişimin paylaştığı bilgilere göre Crait, tek bir tıklamayla sonsuz sayıda ve boyutta varyasyon, kampanya ve ürün bilgileriyle otomatik güncellenen ve dönüşüm oranlarını artıran kişiselleştirilmiş içerikler elde etmekte.
Kaynak : Webrazzi