G
Gözde Ulukan
Misafir
Yapay zeka, günümüz dünyasında adeta bir sihir gibi hayatımıza dokunarak onu daha verimli, kolay ve heyecan verici hale getiriyor. Teknolojinin büyülü dünyasında, yapay zeka artık sadece bilim kurgu filmlerinin konusu olmaktan çıkıp sağlık, finans, eğitim ve daha birçok alanda günlük yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi dersek yanlış olmayacaktır.
İş dünyasında ise yapay zeka, işletmelere büyük bir rekabet avantajı sağlıyor. Müşteri hizmetlerinden üretim hatlarına kadar birçok alanda iş süreçlerini otomatikleştirerek hem hız hem de doğruluk kazandırıyor. Arama motorları da yapay zekanın etkileyici kullanım alanlarından biri olarak öne çıkıyor. Yapay zeka, arama motorlarının kullanıcıların sorgularına daha doğru ve hızlı yanıtlar vermesini sağlıyor, kişiselleştirilmiş arama sonuçları sunarak kullanıcı deneyimini iyileştiriyor. Bu kapsamda hayata geçirilen Genspark da bir hayli ilgi çekici bir girişim.
Genspark, Google Arama'ya alternatif olarak konumlandırdığı aynı adlı ücretsiz bir arama motoru sağlıyor. Şirket, hizmetinin kullanıcıların ilgili bilgileri daha hızlı bulmalarına yardımcı olabileceğini söylüyor. Genspark'a göre arama motoruna güç veren LLM'ler, sorguları yanıtlamak için birden fazla kaynaktan yararlanıyor ve her yanıtı güvenilir veritabanlarına karşı kontrol ederek doğruluyor.
Hizmet, bulduğu bilgileri Sparkpages adı verilen sayfalar halinde düzenliyor. Her Sparkpage, kullanıcının sorguladığı konuyu açıklayan ve ilgili web sitelerine bağlantılar sağlayan yapay zeka tarafından oluşturulmuş bir makale içeriyor.
Genspark ayrıca yerleşik bir sohbet robotuna erişim sağlıyor. Kullanıcıların bir Sparkpage makalesi hakkında takip soruları sormasına ve ilgili konuları öneren hızlı tavsiyelere erişmesine olanak tanıyor.
Google'a benzer şekilde, Genspark'ın hizmeti de online alışverişe ayrılmış bir arayüz bölümü içeriyor. Bu bölümde yapay zeka tarafından oluşturulan makaleler değil, e-ticaret sitelerinden alınan ürün listeleri gösteriliyor. Her listeleme, ürünün avantajlarını ve zayıf noktalarını açıklayan yaklaşık yarım düzine yapay zeka tarafından oluşturulmuş madde işareti içeriyor.
Platformda bir arama yaptığınızda tüm sonuçlar aslında aradığınız şeylerin düzgün bir şekilde bir araya getirilmiş bütünü olarak size sunuluyor.
Genspark, platformunun dahili olarak geliştirilen ve üçüncü taraf LLM'lerin bir kombinasyonu tarafından desteklendiğini söylüyor. Üçüncü taraf modeller OpenAI ve Anthropic tarafından sağlanıyor. Gelecekte, bu listenin Meta'nın açık kaynaklı Llama 3 gibi ek LLM'lerle genişletilebileceği bildiriliyor.
Bu arada Genspark'ın kısa bir süre önce Lanchi Ventures liderliğinde 60 milyon dolar yatırım aldığını belirtmekte de fayda var. Girişim, bu yatırımı yeni ofis açmak için kullanacak.
Şu anda beta sürümde ve tamamen ücretsiz olarak kullanılabilen Genspark, ayrıca ücretli abonelikler sunarak arama motorundan para kazanma olasılığını da araştıracak. Bu abonelikler ücretsiz sürümde bulunmayan ek özellikler sunacak.
Kaynak : Webrazzi
İş dünyasında ise yapay zeka, işletmelere büyük bir rekabet avantajı sağlıyor. Müşteri hizmetlerinden üretim hatlarına kadar birçok alanda iş süreçlerini otomatikleştirerek hem hız hem de doğruluk kazandırıyor. Arama motorları da yapay zekanın etkileyici kullanım alanlarından biri olarak öne çıkıyor. Yapay zeka, arama motorlarının kullanıcıların sorgularına daha doğru ve hızlı yanıtlar vermesini sağlıyor, kişiselleştirilmiş arama sonuçları sunarak kullanıcı deneyimini iyileştiriyor. Bu kapsamda hayata geçirilen Genspark da bir hayli ilgi çekici bir girişim.
Google Arama'ya alternatif olarak hayata geçirildi
Genspark, Google Arama'ya alternatif olarak konumlandırdığı aynı adlı ücretsiz bir arama motoru sağlıyor. Şirket, hizmetinin kullanıcıların ilgili bilgileri daha hızlı bulmalarına yardımcı olabileceğini söylüyor. Genspark'a göre arama motoruna güç veren LLM'ler, sorguları yanıtlamak için birden fazla kaynaktan yararlanıyor ve her yanıtı güvenilir veritabanlarına karşı kontrol ederek doğruluyor.
Bulduğu bilgileri Sparkpages adı verilen sayfalar halinde düzenliyor
Hizmet, bulduğu bilgileri Sparkpages adı verilen sayfalar halinde düzenliyor. Her Sparkpage, kullanıcının sorguladığı konuyu açıklayan ve ilgili web sitelerine bağlantılar sağlayan yapay zeka tarafından oluşturulmuş bir makale içeriyor.
Genspark ayrıca yerleşik bir sohbet robotuna erişim sağlıyor. Kullanıcıların bir Sparkpage makalesi hakkında takip soruları sormasına ve ilgili konuları öneren hızlı tavsiyelere erişmesine olanak tanıyor.
Google'a benzer şekilde, Genspark'ın hizmeti de online alışverişe ayrılmış bir arayüz bölümü içeriyor. Bu bölümde yapay zeka tarafından oluşturulan makaleler değil, e-ticaret sitelerinden alınan ürün listeleri gösteriliyor. Her listeleme, ürünün avantajlarını ve zayıf noktalarını açıklayan yaklaşık yarım düzine yapay zeka tarafından oluşturulmuş madde işareti içeriyor.
Platformda bir arama yaptığınızda tüm sonuçlar aslında aradığınız şeylerin düzgün bir şekilde bir araya getirilmiş bütünü olarak size sunuluyor.
Üçüncü taraf modeller OpenAI ve Anthropic tarafından sağlanıyor
Genspark, platformunun dahili olarak geliştirilen ve üçüncü taraf LLM'lerin bir kombinasyonu tarafından desteklendiğini söylüyor. Üçüncü taraf modeller OpenAI ve Anthropic tarafından sağlanıyor. Gelecekte, bu listenin Meta'nın açık kaynaklı Llama 3 gibi ek LLM'lerle genişletilebileceği bildiriliyor.
60 milyon dolar yatırım aldı
Bu arada Genspark'ın kısa bir süre önce Lanchi Ventures liderliğinde 60 milyon dolar yatırım aldığını belirtmekte de fayda var. Girişim, bu yatırımı yeni ofis açmak için kullanacak.
Şu anda beta sürümde ve tamamen ücretsiz olarak kullanılabilen Genspark, ayrıca ücretli abonelikler sunarak arama motorundan para kazanma olasılığını da araştıracak. Bu abonelikler ücretsiz sürümde bulunmayan ek özellikler sunacak.
Kaynak : Webrazzi