T
Tuğçe İçözü
Misafir
O zamanki ismiyle Twitter'ın uzun makaleler için yeni çözümü Articles üzerinde çalıştığını geçen yaz sizlerle paylaşmıştık. Geçen yıl Twitter'dan X'e dönüşen platform, şimdi de onaylanmış kurumlara ve Premium+ üyelerine Articles özelliğini açtı.
Articles özelliği, X'in gönderi arayüzüne metin düzenlemeye odaklanan seçenekler ekliyor. Kullanıcılar, Articles ile gönderilerine görsel içerikler ekleyebilirken, madde işaretli listeler oluşturma gibi farklı metin düzenleme seçeneklerinden de yararlanabiliyor.
X Premium aboneleri, şimdiye kadar 25 bin karaktere ulaşan daha uzun gönderiler oluşturabiliyordu. Articles ile kullanıcılar, 100 bin karakterin üzerine çıkan içerikler paylaşabiliyor. Bu da yaklaşık 15 bin kelimeye denk gelmekte.
Daha önce Twitter'ın kullanıcıların uzun formatta tweetler atmasını sağlayan Twitter Notes özelliğiyle karşılaşmıştık. Twitter Notes'un, Elon Musk'ın şirketi satın almasıyla Revue gibi rafa kalkan özellikler arasında yer aldığı düşünülüyordu. Ancak Elon Musk, geçmişte özelliğin Twitter Articles ismiyle platformda yerini alacağını ifade etti.
Ayrıca Articles özelliğinin, Substack'e yanıt niteliği taşıdığını hatırlatmakta fayda var. Zira Substack 2022'den bu yana platformunda Twitter'a benzer özellikler yayınladı. Buna karşılık X ise Substack bağlantılarının platformunda beğeni ve paylaşım gibi etkileşimler almasını önledi. Substack'e yaklaşımının yanı sıra X'in bir süre boyunca paylaşılan bağlantılardan başlıkları kaldırarak medya şirketlerine karşı benimsediği tavır da yoğun bir şekilde eleştirildi. Eleştirilerin ardından X, bu konuda geri adım atarak paylaşılan bağlantılara başlıkları yeniden ekledi. Günümüzde vatandaş gazeteciliğinin merkezi haline gelen X, Articles ile medya şirketleri ve bülten platformlarıyla rekabetine güç katmaya hazırlanıyor.
Kaynak : Webrazzi
Articles özelliği, X'in gönderi arayüzüne metin düzenlemeye odaklanan seçenekler ekliyor. Kullanıcılar, Articles ile gönderilerine görsel içerikler ekleyebilirken, madde işaretli listeler oluşturma gibi farklı metin düzenleme seçeneklerinden de yararlanabiliyor.
X Premium aboneleri, şimdiye kadar 25 bin karaktere ulaşan daha uzun gönderiler oluşturabiliyordu. Articles ile kullanıcılar, 100 bin karakterin üzerine çıkan içerikler paylaşabiliyor. Bu da yaklaşık 15 bin kelimeye denk gelmekte.
Daha önce Twitter'ın kullanıcıların uzun formatta tweetler atmasını sağlayan Twitter Notes özelliğiyle karşılaşmıştık. Twitter Notes'un, Elon Musk'ın şirketi satın almasıyla Revue gibi rafa kalkan özellikler arasında yer aldığı düşünülüyordu. Ancak Elon Musk, geçmişte özelliğin Twitter Articles ismiyle platformda yerini alacağını ifade etti.
Ayrıca Articles özelliğinin, Substack'e yanıt niteliği taşıdığını hatırlatmakta fayda var. Zira Substack 2022'den bu yana platformunda Twitter'a benzer özellikler yayınladı. Buna karşılık X ise Substack bağlantılarının platformunda beğeni ve paylaşım gibi etkileşimler almasını önledi. Substack'e yaklaşımının yanı sıra X'in bir süre boyunca paylaşılan bağlantılardan başlıkları kaldırarak medya şirketlerine karşı benimsediği tavır da yoğun bir şekilde eleştirildi. Eleştirilerin ardından X, bu konuda geri adım atarak paylaşılan bağlantılara başlıkları yeniden ekledi. Günümüzde vatandaş gazeteciliğinin merkezi haline gelen X, Articles ile medya şirketleri ve bülten platformlarıyla rekabetine güç katmaya hazırlanıyor.
Kaynak : Webrazzi