T
Tuğçe İçözü
Misafir
Şimdiye kadar işletme hesaplarıyla mesajlaşma alanında işletmeler için önemli bir çözüm olarak konumlanan WhatsApp, şimdi de işletmeleri öne çıkarmak için hizmet yeni işletme rehberi (Directory) ile kullanıcıların karşısına çıkıyor.
İşletme rehberi, Brezilya'daki kullanıcıların ilgisine açıldı. Bu noktada özelliğin geçen yıl São Paulo'da test edildiğini hatırlatalım. Şirket önümüzdeki günlerde özelliği tüm kullanıcılara açmayı planlıyor.
Şirket, bununla beraber, uygulama içinde daha fazla işletmenin kolayca bulunmasını sağlayacak. Bu yeni özellik, kullanıcıların bankacılık, yeme-içme ve seyahat markalarını WhatsApp'ta bulabilmesini sağlayacak. "İşletme araması" (Business Search) ismi verilen özellik, Brezilya, Kolombiya, Endonezya, Meksika ve Birleşik Krallık'taki kullanıcılara açıldı. Bu özellik sayesinde kullanıcılar işletmelerle iletişim kurmak için internette telefon numaralarını aramak zorunda kalmayacak.
Kullanıcılar özelliği kullanmak için Sohbet ekranındaki yeni mesaj oluşturma ikonuna basması gerekiyor. Ardından kullanıcıların açılan ekrandan işletmeleri seçmesi ve işletme adını arama çubuğuna girmesi yeterli.
Arama sonuçları kullanıcıların arama barına girdiği anahtar kelimelere göre sıralanacak. Ayrıca sonuçlarda kullanıcıların ülkesine kayıtlı olan işletmeler görünecek. Örnek vermek gerekirse +44 ile başlayan telefon numarasına sahip işletmeler, arama sonuçlarında yalnızca Birleşik Krallık'taki kullanıcılara gösterilecek.
Eğer işletmeler bu arama sonuçlarından çıkmak istiyorsa, Meta İşletme Araçları altında yer alan WhatsApp İşletme Yöneticisi üzerinden kendilerini listeden çıkarabilir.
WhatsApp'a tıkla reklamlarında yıldan yıla yüzde 80 büyüme görüldü. Şirketin yıllık geliri 1.5 milyar dolara ulaştı. Geçtiğimiz aylarda Meta ve Jio, WhatsApp'tan online market alışverişi yapılabilmesi için iş birliğine gittiğini hatırlatalım. Ayrıca şirket, Facebook ve Instagram'daki Bitmoji benzeri Avatar'lar WhatsApp'a da geldiğini açıkladı.
WhatsApp’ın Topluluklar özelliğini de yakın zamanda herkese açtığını da eklemekte fayda var. Tüm bu gelişmelere baktığımızda WhatsApp'ın bir sosyal ticaret ve topluluk yönetimi aracı olarak konumlanmaya çalıştığı aşikar.
Kaynak : Webrazzi
İşletme rehberi, Brezilya'daki kullanıcıların ilgisine açıldı. Bu noktada özelliğin geçen yıl São Paulo'da test edildiğini hatırlatalım. Şirket önümüzdeki günlerde özelliği tüm kullanıcılara açmayı planlıyor.
Şirket, bununla beraber, uygulama içinde daha fazla işletmenin kolayca bulunmasını sağlayacak. Bu yeni özellik, kullanıcıların bankacılık, yeme-içme ve seyahat markalarını WhatsApp'ta bulabilmesini sağlayacak. "İşletme araması" (Business Search) ismi verilen özellik, Brezilya, Kolombiya, Endonezya, Meksika ve Birleşik Krallık'taki kullanıcılara açıldı. Bu özellik sayesinde kullanıcılar işletmelerle iletişim kurmak için internette telefon numaralarını aramak zorunda kalmayacak.
Kullanıcılar özelliği kullanmak için Sohbet ekranındaki yeni mesaj oluşturma ikonuna basması gerekiyor. Ardından kullanıcıların açılan ekrandan işletmeleri seçmesi ve işletme adını arama çubuğuna girmesi yeterli.
Arama sonuçları kullanıcıların arama barına girdiği anahtar kelimelere göre sıralanacak. Ayrıca sonuçlarda kullanıcıların ülkesine kayıtlı olan işletmeler görünecek. Örnek vermek gerekirse +44 ile başlayan telefon numarasına sahip işletmeler, arama sonuçlarında yalnızca Birleşik Krallık'taki kullanıcılara gösterilecek.
Eğer işletmeler bu arama sonuçlarından çıkmak istiyorsa, Meta İşletme Araçları altında yer alan WhatsApp İşletme Yöneticisi üzerinden kendilerini listeden çıkarabilir.
WhatsApp'a tıkla reklamlarında yıldan yıla yüzde 80 büyüme görüldü. Şirketin yıllık geliri 1.5 milyar dolara ulaştı. Geçtiğimiz aylarda Meta ve Jio, WhatsApp'tan online market alışverişi yapılabilmesi için iş birliğine gittiğini hatırlatalım. Ayrıca şirket, Facebook ve Instagram'daki Bitmoji benzeri Avatar'lar WhatsApp'a da geldiğini açıkladı.
WhatsApp’ın Topluluklar özelliğini de yakın zamanda herkese açtığını da eklemekte fayda var. Tüm bu gelişmelere baktığımızda WhatsApp'ın bir sosyal ticaret ve topluluk yönetimi aracı olarak konumlanmaya çalıştığı aşikar.
Kaynak : Webrazzi