T
Tuğçe İçözü
Misafir
Geçen yılın Kasım ayında WhatsApp Business API'ın bulut tabanlı versiyonunu test etmeye başlayan WhatsApp, dün WhatsApp Cloud API'ı tüm işletmelere açtığını duyurdu. Mark Zuckerberg tarafından Conversations etkinliğinde açıklanan bu yeni gelişme ile hem büyük markalar hem de küçük işletmeler WhatsApp Cloud API'dan faydalanabilecek. Zuckerberg etkinlikte, 1 milyardan fazla kullanıcının WhatsApp işletme hesabıyla etkileşime geçtiğini hatırlattı.
Hatırlarsanız, 2019 yılında WhatsApp'ın Renault ile gerçekleştirdiği Türkiye'deki WhatsApp Business API ortaklığının arka planını sizlere aktarmıştık. Geçtiğimiz yıllarda sadece Türkiye'de değl küresel pazarlarda da pek çok marka WhatsApp Business API'dan faydalandı. Bu markalar arasında Vodafone, Coppel, BMW, KLM, Iberia Airlines, Itau Brazil ve iFood da yer alıyor. Şimdiye kadar markaların faydalandığı WhatsApp Business API, ürünün "on-premise" versiyonu olarak konumlanıyordu. Ayrıca markalar, bu versiyonu ücretsiz olarak kullanabiliyordu.
Ürünün bulut tabanlı versiyonu ise büyük markalardan ziyade küçük işletmeleri hedefliyor. Daha önce haftalar süren entegrasyon süreçlerini, dakikalara indirgeyen bulut tabanlı WhatsApp Business API yine işletmelere ücretsiz olarak sunuluyor.
Yine de WhatsApp Business kullanan işletmelerin bölgeye ve gönderilen mesaj sayısına göre WhatsApp'a ödeme yaptığını hatırlatalım.
Bu arada WhatsApp Business API kullanmak isteyen işletemelerin, Zendesk, Twilio gibi platformlardan destek alabileceğini eklemekte fayda var. WhatsApp, bölgeye göre, API'a yerel iş ortakları eklemeye devam ediyor.
Etkinlikte WhatsApp Business'a gelen yenilikler de açıklandı. WhatsApp Business uygulaması artık Premium hizmetler de sunacak. Premium hizmetler kapsamında işletmeler eş zamanlı olarak 10 cihazda sohbet gerçekleştirebilecek.
Ayrıca işletmelerin yeni kişiselleştirilmiş sohbet bağlantılarından faydalanabileceğini belirtelim. İşlemeler söz konusu sohbet bağlantılarını Instagram ve Facebook'ta da kullanabilecek. Bu özelliklerin karşılığında WhatsApp, işletmelerden belli bir komisyon ücreti alacak. Şu an için Premium hizmetlerin ne zaman kullanılmaya başlanacağı henüz bilinmiyor.
Etkinlikte WhatsApp Business kullanan işletmelerin başarı hikayelerine ve sohbet odağında öne çıkan verilere de yer verildi. Gartner araştırmasına göre 2025 itibariyle müşteri hizmetleri organizasyonlarının yüzde 80'i native mobil uygulamarı bırakarak, 3. parti platformlar üzerinden mesajlaşmaya başlayacak. Forrester verilerine göre ABD'deki yetişkinlerin yüzde 50'si sohbetleri e-ticaret için kullanıyor. ABD'deki 25-34 yaş arası kullanıcıların yüzde 62'si sohbeti e-ticaret için kullanıyor.
İşletme Mesajlaşması Genel Müdür Yardımcısı Matthew Idema'nın paylaştığı verilere göre; haftada 1 milyar kişi WhatsApp, Messenger ve Instagram Direct'i kullanıyor. Günde 140 milyardan fazla mesaj gönderiliyor. 10 kişiden 7'si işletmelerle mesaj yoluyla iletişime geçmenin kendilerini işletmeye daha bağlı hissettirdiğini belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 65'i e-posta ya da telefon üzerinden iletişim kurmak yerine mesajlaşmayı tercih ediyor.
Idema, KLM'nin Messenger ve WhatsApp'ta makine öğrenimi destekli otomasyonu ile müşterilerin cevap bekleme süresini sıfıra indirdiğini açıkladı. Ayrıca giyim markası C&A ise Brezilya'daki dijital gelirlerinin yüzde 50'sini WhatsApp üzerinden elde etti.
Kaynak : Webrazzi
Hatırlarsanız, 2019 yılında WhatsApp'ın Renault ile gerçekleştirdiği Türkiye'deki WhatsApp Business API ortaklığının arka planını sizlere aktarmıştık. Geçtiğimiz yıllarda sadece Türkiye'de değl küresel pazarlarda da pek çok marka WhatsApp Business API'dan faydalandı. Bu markalar arasında Vodafone, Coppel, BMW, KLM, Iberia Airlines, Itau Brazil ve iFood da yer alıyor. Şimdiye kadar markaların faydalandığı WhatsApp Business API, ürünün "on-premise" versiyonu olarak konumlanıyordu. Ayrıca markalar, bu versiyonu ücretsiz olarak kullanabiliyordu.
WhatsApp Cloud API işletmelere ne sunuyor?
Ürünün bulut tabanlı versiyonu ise büyük markalardan ziyade küçük işletmeleri hedefliyor. Daha önce haftalar süren entegrasyon süreçlerini, dakikalara indirgeyen bulut tabanlı WhatsApp Business API yine işletmelere ücretsiz olarak sunuluyor.
Yine de WhatsApp Business kullanan işletmelerin bölgeye ve gönderilen mesaj sayısına göre WhatsApp'a ödeme yaptığını hatırlatalım.
Bu arada WhatsApp Business API kullanmak isteyen işletemelerin, Zendesk, Twilio gibi platformlardan destek alabileceğini eklemekte fayda var. WhatsApp, bölgeye göre, API'a yerel iş ortakları eklemeye devam ediyor.
WhatsApp Business'ın yeni özellikleri
Etkinlikte WhatsApp Business'a gelen yenilikler de açıklandı. WhatsApp Business uygulaması artık Premium hizmetler de sunacak. Premium hizmetler kapsamında işletmeler eş zamanlı olarak 10 cihazda sohbet gerçekleştirebilecek.
Ayrıca işletmelerin yeni kişiselleştirilmiş sohbet bağlantılarından faydalanabileceğini belirtelim. İşlemeler söz konusu sohbet bağlantılarını Instagram ve Facebook'ta da kullanabilecek. Bu özelliklerin karşılığında WhatsApp, işletmelerden belli bir komisyon ücreti alacak. Şu an için Premium hizmetlerin ne zaman kullanılmaya başlanacağı henüz bilinmiyor.
Markalar ve mesajlaşma odağında öne çıkan veriler
Etkinlikte WhatsApp Business kullanan işletmelerin başarı hikayelerine ve sohbet odağında öne çıkan verilere de yer verildi. Gartner araştırmasına göre 2025 itibariyle müşteri hizmetleri organizasyonlarının yüzde 80'i native mobil uygulamarı bırakarak, 3. parti platformlar üzerinden mesajlaşmaya başlayacak. Forrester verilerine göre ABD'deki yetişkinlerin yüzde 50'si sohbetleri e-ticaret için kullanıyor. ABD'deki 25-34 yaş arası kullanıcıların yüzde 62'si sohbeti e-ticaret için kullanıyor.
İşletme Mesajlaşması Genel Müdür Yardımcısı Matthew Idema'nın paylaştığı verilere göre; haftada 1 milyar kişi WhatsApp, Messenger ve Instagram Direct'i kullanıyor. Günde 140 milyardan fazla mesaj gönderiliyor. 10 kişiden 7'si işletmelerle mesaj yoluyla iletişime geçmenin kendilerini işletmeye daha bağlı hissettirdiğini belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 65'i e-posta ya da telefon üzerinden iletişim kurmak yerine mesajlaşmayı tercih ediyor.
Idema, KLM'nin Messenger ve WhatsApp'ta makine öğrenimi destekli otomasyonu ile müşterilerin cevap bekleme süresini sıfıra indirdiğini açıkladı. Ayrıca giyim markası C&A ise Brezilya'daki dijital gelirlerinin yüzde 50'sini WhatsApp üzerinden elde etti.
Kaynak : Webrazzi