G
Gözde Ulukan
Misafir
Webrazzi'nin 2022'deki ilk konferansı Webrazzi E-Ticaret 2022, Wyndham Grand İstanbul Levent'te gün boyunca fiziksel bir şekilde gerçekleşti. Gün içinde e-ihracattan Türkiye'de ve dünyada e-ticaretin bugünü ile geleceğine, e-ticarette değer yaratmanın bağlantısal yollarından işletmeler için ödeme kuruluşu ile çalışmanın avantajlarına, e-ticarette metaverse'ten kargo maliyetlerini düşürmenin yollarına birçok konuyu gündemimize taşıdık.
Konferansımızın son oturumu ise Ahmet Buğra Ferah'ın moderatörlüğünde gerçekleşen "WhatsApp’ta Ticari Başarı Hikayeleri" oturum oldu. Ferah'ın konukları ise OMG Chief Digital Officer'ı Atakan Demirci, Facebook Agency Partner'ı Serkan Tavşanoğlu ve Modanisa İş Geliştirme Kıdemli Uzmanı Şevval İlter oldu.
Serkan Tavşanoğlu, markalar WhatsApp'ı ticari amaçla kullanmanın yollarını keşfettiklerini ve bu nedenle birçok başarı hikayesinden bahsedebildiğimizi söylüyor.
WhatsApp her geçen gün büyümeye devam ediyor, ancak son birkaç yılda, pandeminin de etkisiyle WhatsApp'ın kullanım alanları da genişlemeye başladı. Sadece uzak mesafeleri yakın kılan değil, işletmeler ve markalarla da iletişime geçilebilen bir platforma dönüştü. Tavşanoğlu, WhatsApp'ta global olarak günde 175 milyon kullanıcı iş hesaplarıyla mesajlaşıldığını dile getiriyor. Tavşanoğlu, insanlar için cazip olan şeyin kullanımının kolay olması, bireysel iletişime imkan sağlaması ve karşılıklı diyalog sağlaması olduğunu, zira bir soru sorulduğunda karşıda bir muhattap bulunduğunu söylüyor.
Markalar ise uygun maliyetler, dönüşüm oranlarının daha yüksek olması ve geniş bir kitleye hızla ulaşım imkanı sunması nedeniyle WhatsApp'ı tercih ediyor.
Şevval İlter, WhatsApp'ta nasıl sipariş verebilirim gibi soruların üzerine Modanisa WhatsApp'ta bir satış modunu hayata geçirdiklerini belirtiyor. Bu uygulama mobil uygulamadan pek de farklı değil, müşteri tüm süreçleri hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyor.
Atakan Demirci, otomotiv endüstrisinde online lead toplama eforunun tüm satış ve pazarlamanın göbeğinde yer aldığını söylüyor. 3-5 senedir de otomotiv şirketleri en büyük payı buna yatırıyor. Pandeminin insanlar üzerinde yarattığı bir etki var ve özellikle bu format sayesinde direkt olarak tüketiciye hızlı bilgiyi ulaştırmak ve tüketiciden doğru talebi almak sağlanabiliyor. Hız ve deneyim alanında sürtünmeyi ortadan kaldırmak e-ticarette kazanım sağlıyor. Mercedes-Benz de bu hamlesiyle tüm bariyerleri kaldırmış oldu.
"Conversational API nedir?" sorusu sorulduğunda Atakan Demirci, arkada bir chatbot olduğunu, kullanılan formatın da WhatsApp chatbot'u olduğunu söylüyor. Mercedes-Benz'den o butona tıklandığında öncelikle bir bot çıkıyor, daha sonra istenen ürün seçildiğinde canlı bir kişiyle görüşme gerçekleştiriyor. Yani iletişim direkt olarak chatbot'tan gerçekleştirilmiş oluyor.
Şevval İlter, Türkiye'de internet kullanım oranının yüksek olduğunu; ancak mobil uygulama kullanmanın o kadar da kolay bulunmadığını söylüyor. Ancak WhatsApp'ı birçok kişi kullanabiliyor ve Modanisa bu sayede aslında bu kullanıcıları kazanıyor. WhatsApp'tan ürün satın alan kullanıcıların çoğu ilk kez Modanisa'nın müşterisi oluyor. Gelen müşterilerin yüzde 25'i tekrar sipariş oluşturuyor. Bu hizmet yakında 8 ülkeye daha açılacak. 140 ülkede, 6 farklı dilde hizmet veren Modanisa, öncelikle Körfez ülkelerinde daha sonra Güneydoğu Asya ülkelerinde bu hizmeti aktif etmeyi hedefliyor.
WhatsApp'taki bu akış Instagram Direct'te de olacak mı sorusu sorulduğunda Serkan Tavşanoğlu, geçtiğimiz yıla kadar Instagram Direct'in markalarla insanlar arasında direkt olarak iletişim sağladığını söyledi. Ancak hacim artışı artan ihtyaca yetişilememesine neden oldu ve Instagram Direct'e de chatbot entegre edildi.
Instagram'ın marka inşa etme ve ürün keşfettirme konusunda güçlü olduğunu biliyoruz, ancak satış işlemi her zaman farklı bir platformda yapılıyordu. Ancak artık platformdan çıkmadan ödeme tamamlamak, yani uçtan uca alışveriş deneyimi sağlanabiliyor. Tabii ki bunu gerçekleştirebilmek için partnerlere ihtiyaç duyuluyor ve partnerlerle iş birliği yapılıyor.
Kaynak : Webrazzi
Konferansımızın son oturumu ise Ahmet Buğra Ferah'ın moderatörlüğünde gerçekleşen "WhatsApp’ta Ticari Başarı Hikayeleri" oturum oldu. Ferah'ın konukları ise OMG Chief Digital Officer'ı Atakan Demirci, Facebook Agency Partner'ı Serkan Tavşanoğlu ve Modanisa İş Geliştirme Kıdemli Uzmanı Şevval İlter oldu.
Serkan Tavşanoğlu, markalar WhatsApp'ı ticari amaçla kullanmanın yollarını keşfettiklerini ve bu nedenle birçok başarı hikayesinden bahsedebildiğimizi söylüyor.
WhatsApp'ta global olarak günde 175 milyon kullanıcı iş hesaplarıyla mesajlaşıyor
WhatsApp her geçen gün büyümeye devam ediyor, ancak son birkaç yılda, pandeminin de etkisiyle WhatsApp'ın kullanım alanları da genişlemeye başladı. Sadece uzak mesafeleri yakın kılan değil, işletmeler ve markalarla da iletişime geçilebilen bir platforma dönüştü. Tavşanoğlu, WhatsApp'ta global olarak günde 175 milyon kullanıcı iş hesaplarıyla mesajlaşıldığını dile getiriyor. Tavşanoğlu, insanlar için cazip olan şeyin kullanımının kolay olması, bireysel iletişime imkan sağlaması ve karşılıklı diyalog sağlaması olduğunu, zira bir soru sorulduğunda karşıda bir muhattap bulunduğunu söylüyor.
Markalar ise uygun maliyetler, dönüşüm oranlarının daha yüksek olması ve geniş bir kitleye hızla ulaşım imkanı sunması nedeniyle WhatsApp'ı tercih ediyor.
Şevval İlter, WhatsApp'ta nasıl sipariş verebilirim gibi soruların üzerine Modanisa WhatsApp'ta bir satış modunu hayata geçirdiklerini belirtiyor. Bu uygulama mobil uygulamadan pek de farklı değil, müşteri tüm süreçleri hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyor.
Hız ve deneyim dengesi e-ticarette kazanım sağlıyor
Atakan Demirci, otomotiv endüstrisinde online lead toplama eforunun tüm satış ve pazarlamanın göbeğinde yer aldığını söylüyor. 3-5 senedir de otomotiv şirketleri en büyük payı buna yatırıyor. Pandeminin insanlar üzerinde yarattığı bir etki var ve özellikle bu format sayesinde direkt olarak tüketiciye hızlı bilgiyi ulaştırmak ve tüketiciden doğru talebi almak sağlanabiliyor. Hız ve deneyim alanında sürtünmeyi ortadan kaldırmak e-ticarette kazanım sağlıyor. Mercedes-Benz de bu hamlesiyle tüm bariyerleri kaldırmış oldu.
"Conversational API nedir?" sorusu sorulduğunda Atakan Demirci, arkada bir chatbot olduğunu, kullanılan formatın da WhatsApp chatbot'u olduğunu söylüyor. Mercedes-Benz'den o butona tıklandığında öncelikle bir bot çıkıyor, daha sonra istenen ürün seçildiğinde canlı bir kişiyle görüşme gerçekleştiriyor. Yani iletişim direkt olarak chatbot'tan gerçekleştirilmiş oluyor.
Modanisa'nın WhatsApp ile satış hizmeti yakında 8 ülkeye daha açılacak
Şevval İlter, Türkiye'de internet kullanım oranının yüksek olduğunu; ancak mobil uygulama kullanmanın o kadar da kolay bulunmadığını söylüyor. Ancak WhatsApp'ı birçok kişi kullanabiliyor ve Modanisa bu sayede aslında bu kullanıcıları kazanıyor. WhatsApp'tan ürün satın alan kullanıcıların çoğu ilk kez Modanisa'nın müşterisi oluyor. Gelen müşterilerin yüzde 25'i tekrar sipariş oluşturuyor. Bu hizmet yakında 8 ülkeye daha açılacak. 140 ülkede, 6 farklı dilde hizmet veren Modanisa, öncelikle Körfez ülkelerinde daha sonra Güneydoğu Asya ülkelerinde bu hizmeti aktif etmeyi hedefliyor.
Instagram Direct'te uçtan uca alışveriş deneyimi
WhatsApp'taki bu akış Instagram Direct'te de olacak mı sorusu sorulduğunda Serkan Tavşanoğlu, geçtiğimiz yıla kadar Instagram Direct'in markalarla insanlar arasında direkt olarak iletişim sağladığını söyledi. Ancak hacim artışı artan ihtyaca yetişilememesine neden oldu ve Instagram Direct'e de chatbot entegre edildi.
Instagram'ın marka inşa etme ve ürün keşfettirme konusunda güçlü olduğunu biliyoruz, ancak satış işlemi her zaman farklı bir platformda yapılıyordu. Ancak artık platformdan çıkmadan ödeme tamamlamak, yani uçtan uca alışveriş deneyimi sağlanabiliyor. Tabii ki bunu gerçekleştirebilmek için partnerlere ihtiyaç duyuluyor ve partnerlerle iş birliği yapılıyor.
Kaynak : Webrazzi