T
Tuğçe İçözü
Misafir
Web3 alt yapı ve donanım girişimi Spatial Labs, 10 milyon dolar tohum yatırımı aldı. Blockchain Capital liderliğinde gerçekleşen yatırım turuna Marcy Venture Partners katılım gösterdi. Girişimin sunduğu alt yapılar geleceğin artırılmış gerçeklik, blockchain, Omni-channel ve 3 boyutlu çevreci deneyimlerinin oluşturulmasını sağlıyor.
Girişimin kurucusu Iddris Sandu, tüm bu teknolojilerin inşasının Metaverse'ü hayata geçireceğini belirtirken, Metaverse'ün sadece sanal bir gerçeklik olmadığını, gerçekliğin üstüne eklenen sanal bir katman olarak konumlandığını ifade ediyor.
Sandu'nun vizyonunu daha iyi anlamak için Spatial Labs'in ürettiği ürünleri incelemekte fayda var. Spatial Labs'in Gen One Hardwear isimli giysilerinde LNQ adı verilen bir mikroçip bulunuyor. Bu mikroçip sayesinde giysileri kullananlar, ürünün kaynağını ve sahiplik geçmişini blockchain üzerinde görüntüleyebiliyor. Buna ek olarak adeta bir QR kod kullanırmışçasına, LNQ çipine telefonunuzla dokunduğunuzda yeni dijital ve fiziksel deneyimlere erişmeniz de mümkün. LNQ çip ile hem işletmelerin hem de tüketicilerin ihtiyaçlarına göre ölçeklenebilmek de imkan dahilinde.
Sandu, şirketin çip teknolojisinin insanların Web3'e girişini kolaylaştırdığını dile getiriyor. LNQ One Chip'in sunduğu diğer özelliklere baktığımızda, başka LNQ kullanıcılarıyla konuşma, "aura" ismi verilen avatarınızı kişiselleştirme ve WearDrive'da sosyal ağ bağlantılarınızı, NFT koleksiyon ürünlerinizi, dosyalarınızı depolama gibi seçenekler ile karşılaşıyoruz.
Burada sadakat programlarına katılmak için yalnızca LNQ çipli bir ürünün satın alınmasının yeterli olduğunu görüyoruz. Kullanıcıların cüzdanlarıyla bağlandığı arayüzler yerini fiziksel ürünlere bırakıyor diyebiliriz. Girişimin ortakları arasında Crocs, Ikea, Polygon ve TIDAL yer alıyor.
Yakın gelecekte bu markaların sunacağı Web3 deneyimleri, tüketicilere hem sanal hem de fiziksel ortamda birbirinden farklı faydalar sağlayabilir. Ayrıca Spatial Labs'in geçen yıl bir pazar yeri açarak hem giyim ürünleri hem de çip satması, markalar için de farklı bir yol haritası çıkarabilir. Zira Crocs benzeri bir ayakkabının pazar yerinde çoktan yerini aldığını görmekteyiz.
Özellikle ekonomideki durgunluk, genç kuşağı ikinci el ürün satın almaya yönlendirirken, markalar farklı faydalar ekledikleri ürünlerin pazar yerlerinde ikincil satışlarla yeni alıcılarla buluşmasını sağlayabilir. Üstelik NFT pazar yerlerinde gördüğümüz üzere, markalar bu satışlardan da gelir elde etmeyi sürdürebilir.
Girişim bu yeni yatırımı, ölçeklenme, pazarlama ve yeni endüstrileri kapsayacak şekilde genişleme için kullanacak. Sandu'nun aktardıklarına göre, şirket, bu yılın ilerleyen dönemlerinde Node isimli yeni bir cihaz daha piyasaya sürmeyi planlıyor. Söz konusu cihaz artırılmış gerçeklik deneyimlerini geliştirmeyi ve hayata geçirmeyi kolaylaştıracak.
Kaynak : Webrazzi
Girişimin kurucusu Iddris Sandu, tüm bu teknolojilerin inşasının Metaverse'ü hayata geçireceğini belirtirken, Metaverse'ün sadece sanal bir gerçeklik olmadığını, gerçekliğin üstüne eklenen sanal bir katman olarak konumlandığını ifade ediyor.
Sandu'nun vizyonunu daha iyi anlamak için Spatial Labs'in ürettiği ürünleri incelemekte fayda var. Spatial Labs'in Gen One Hardwear isimli giysilerinde LNQ adı verilen bir mikroçip bulunuyor. Bu mikroçip sayesinde giysileri kullananlar, ürünün kaynağını ve sahiplik geçmişini blockchain üzerinde görüntüleyebiliyor. Buna ek olarak adeta bir QR kod kullanırmışçasına, LNQ çipine telefonunuzla dokunduğunuzda yeni dijital ve fiziksel deneyimlere erişmeniz de mümkün. LNQ çip ile hem işletmelerin hem de tüketicilerin ihtiyaçlarına göre ölçeklenebilmek de imkan dahilinde.
Sandu, şirketin çip teknolojisinin insanların Web3'e girişini kolaylaştırdığını dile getiriyor. LNQ One Chip'in sunduğu diğer özelliklere baktığımızda, başka LNQ kullanıcılarıyla konuşma, "aura" ismi verilen avatarınızı kişiselleştirme ve WearDrive'da sosyal ağ bağlantılarınızı, NFT koleksiyon ürünlerinizi, dosyalarınızı depolama gibi seçenekler ile karşılaşıyoruz.
Burada sadakat programlarına katılmak için yalnızca LNQ çipli bir ürünün satın alınmasının yeterli olduğunu görüyoruz. Kullanıcıların cüzdanlarıyla bağlandığı arayüzler yerini fiziksel ürünlere bırakıyor diyebiliriz. Girişimin ortakları arasında Crocs, Ikea, Polygon ve TIDAL yer alıyor.
Yakın gelecekte bu markaların sunacağı Web3 deneyimleri, tüketicilere hem sanal hem de fiziksel ortamda birbirinden farklı faydalar sağlayabilir. Ayrıca Spatial Labs'in geçen yıl bir pazar yeri açarak hem giyim ürünleri hem de çip satması, markalar için de farklı bir yol haritası çıkarabilir. Zira Crocs benzeri bir ayakkabının pazar yerinde çoktan yerini aldığını görmekteyiz.
Özellikle ekonomideki durgunluk, genç kuşağı ikinci el ürün satın almaya yönlendirirken, markalar farklı faydalar ekledikleri ürünlerin pazar yerlerinde ikincil satışlarla yeni alıcılarla buluşmasını sağlayabilir. Üstelik NFT pazar yerlerinde gördüğümüz üzere, markalar bu satışlardan da gelir elde etmeyi sürdürebilir.
Girişim bu yeni yatırımı, ölçeklenme, pazarlama ve yeni endüstrileri kapsayacak şekilde genişleme için kullanacak. Sandu'nun aktardıklarına göre, şirket, bu yılın ilerleyen dönemlerinde Node isimli yeni bir cihaz daha piyasaya sürmeyi planlıyor. Söz konusu cihaz artırılmış gerçeklik deneyimlerini geliştirmeyi ve hayata geçirmeyi kolaylaştıracak.
Kaynak : Webrazzi