Webrazzi Web3 girişimi IYK, a16z crypto liderliğinde 16.8 milyon dolar tohum yatırım aldı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Web3 girişimi IYK, Andreessen Horowitz'in kripto kolu a16z crypto liderliğinde 16.8 milyon dolar tohum yatırım aldı. Yatırım turuna 1kx, Collab Currency, Lattice Capital ve Gmoney katılım gösterdi.

Ryan Ouyang tarafından 2021 yılında kurulan IYK, markaların gerçek hayattaki ürünleri dijital koleksiyonlar ile ilişkilendirmesini sağlıyor. Girişimin müşterileri arasında Adidas, Johnnie Walker ve sanatçı Tyler Hobbs yer almakta.

IYK; gerçek hayattaki ürünlere çip yerleştirerek, onları dijital bir koleksiyon ile ilişkilendirirken, dijital ikizlerini de üretiyor. Bu süreç için herhangi bir kodlama bilgisi gerekmiyor. İlişkilendirme süreci için PoS cihazlarında da kullanılan NFC (near-field communication) teknolojisinden faydalanıyor.

Şimdiye kadar pek çok markanın NFT koleksiyonları gibi Web3 teknolojileri ile sadakat programlarını hayata geçirdiklerini gördük. Starbucks'ın NFT destekli Web3 sadakat programı Starbucks Odyssey, NFT ile fiziksel ürün erişimi sağlayan Adidas Into the Metaverse, Nike'nin RTFKT satın alması ve .SWOOSH isimli platformu bunların en güzel örneklerinden.

Aslına bakarsanız, IYK fiziksel ürünleri dijital koleksiyonlarla birleştiren tek girişim değil. Web3 odaklı çipe sahip giyim ürünleri üreten Spatial Labs, Ocak ayında Blockchain Capital liderliğinde 10 milyon dolar yatırım almıştı. Spatial Labs'in giysilere yerleştirdiği LNQ One Chip'in sunduğu diğer özelliklere baktığımızda, başka LNQ kullanıcılarıyla konuşma, "aura" ismi verilen avatarınızı kişiselleştirme ve WearDrive'da sosyal ağ bağlantılarınızı, NFT koleksiyon ürünlerinizi, dosyalarınızı depolama gibi seçenekler ile karşılaşıyoruz. Bu konuda öne çıkan başka bir girişim ise Collect.ID.

Ryan Ouyang, IYK'nin bu girişimlerden farkının kullanıcıları tek bir sisteme kapatmamak olduğunu dile getiriyor. Ayrıca IYK, moda, müzik ve plastik sanatlar dahil olmak üzere farklı endüstrilerden 100'den fazla sanatçı ile anlaştı. Kullanıcı tabanını genişletmeye odaklanan şirket, self-servis bir platform üreterek, kullanıcıların kendi dijital ikizlerini ve fiziksel deneyimlerini üretmesini sağlayacak. Girişimin sitesinde yer alan bilgilere göre; şimdiye kadar 118 bin 774 ürün çiplendi.

Şu an için 10 kişilik bir ekiple faaliyet gösteren IYK, aldığı bu yeni yatırımı ekibi genişletmek için kullanmayı planlıyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam