C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
İsveçli otomobili üreticisi Volvo, hidrojen yakıt hücreli ticari kamyonlarını test etmeye başladığı duyuruldu. Bu kamyonların 1000 kilometrelik menzile sahip olduğu açıklandı. Ayrıca araçların 15 dakikadan daha kısa sürede yakıt ikmali yapacağı iddia edildi. Kamyonun ağırlığı ise yaklaşık 65 ton olduğu kaydedildi.
Volvo, 5 yıl içinde hidrojen yakıt hücreli ticari kamyonları piyasaya sürmeyi hedefliyor. Taşımacılığı karbonsuzlaştırmayı amaçlayan araçların yakıt hücreleri, Mart 2021'de Volvo ve Daimler Truck Automotive Group tarafından ortak kurulan CellCentric tarafından tedarik edilecek.
Volvo'nun bu teknolojiyi birkaç yıldır geliştirildiğini belirten Volvo Trucks başkanı Roger Alm, hidrojen yakıt hücreli ticari kamyonların uzun mesafeli taşımacılık için elektrikli araçlardan daha uygun olduğunu kaydetti ve ekledi: "Ama buna en büyük engel hidrojen yakıt dolum istasyonlarının azlığı..."
Alm bu konuda oldukça haklı. Çünkü şu anda ABD'de 60 hidrojen yakıt dolum istasyonu mevcut. Bu istasyonların hepsi California'da yer alıyor. 2023'e kadar bu sayının 100'e çıkarılması planlanıyor. Volvo'nun yanında Toyota, General Motors gibi otomobil üreticilerin hidrojen yakıt hücreli araç geliştirme konusunda çalışmalar yaptığı biliniyor.
Hidrojenin yakıt olarak araçlarda kullanılması oldukça popüler bir konu. Hatta geçen hafta Hollanda bölgesel ekonomik kalkınma ajansı InnovationQuarter tarafından kurulan konsorsiyum, dünyanın ilk hidrojen yakıtlı uçuşunun 2028 yılında gerçekleştirileceğini duyurdu. Uçuşun Rotterdam ve Londra arasında gerçekleşebileceği açıklandı. Konsorsiyumun ortakları arasında Hollanda uçak üreticisi Fokker ve Delft Teknoloji Üniversiteleri bulunuyor. Bu teknolojinin turboprop motora sahip 40-80 kişi kapasiteli uçaklarda kullanılabileceği söylendi. Hidrojen yakıtlı uçakların 16 milyar Euro'luk bir pazar oluşturma potansiyeli olduğu tahmin ediliyor.
Ayrıca geçen Şubat ayında Volvo birkaç yıl içinde yedi araç tanıtacağını açıklamıştı. Bu araçlardan 5'i tamamen elektrikli ve 2 'sinin ise hibrit araç olacağını söylemişti.
Kaynak : Webrazzi
Volvo, 5 yıl içinde hidrojen yakıt hücreli ticari kamyonları piyasaya sürmeyi hedefliyor. Taşımacılığı karbonsuzlaştırmayı amaçlayan araçların yakıt hücreleri, Mart 2021'de Volvo ve Daimler Truck Automotive Group tarafından ortak kurulan CellCentric tarafından tedarik edilecek.
Volvo'nun bu teknolojiyi birkaç yıldır geliştirildiğini belirten Volvo Trucks başkanı Roger Alm, hidrojen yakıt hücreli ticari kamyonların uzun mesafeli taşımacılık için elektrikli araçlardan daha uygun olduğunu kaydetti ve ekledi: "Ama buna en büyük engel hidrojen yakıt dolum istasyonlarının azlığı..."
Alm bu konuda oldukça haklı. Çünkü şu anda ABD'de 60 hidrojen yakıt dolum istasyonu mevcut. Bu istasyonların hepsi California'da yer alıyor. 2023'e kadar bu sayının 100'e çıkarılması planlanıyor. Volvo'nun yanında Toyota, General Motors gibi otomobil üreticilerin hidrojen yakıt hücreli araç geliştirme konusunda çalışmalar yaptığı biliniyor.
Hidrojenin yakıt olarak araçlarda kullanılması oldukça popüler bir konu. Hatta geçen hafta Hollanda bölgesel ekonomik kalkınma ajansı InnovationQuarter tarafından kurulan konsorsiyum, dünyanın ilk hidrojen yakıtlı uçuşunun 2028 yılında gerçekleştirileceğini duyurdu. Uçuşun Rotterdam ve Londra arasında gerçekleşebileceği açıklandı. Konsorsiyumun ortakları arasında Hollanda uçak üreticisi Fokker ve Delft Teknoloji Üniversiteleri bulunuyor. Bu teknolojinin turboprop motora sahip 40-80 kişi kapasiteli uçaklarda kullanılabileceği söylendi. Hidrojen yakıtlı uçakların 16 milyar Euro'luk bir pazar oluşturma potansiyeli olduğu tahmin ediliyor.
Ayrıca geçen Şubat ayında Volvo birkaç yıl içinde yedi araç tanıtacağını açıklamıştı. Bu araçlardan 5'i tamamen elektrikli ve 2 'sinin ise hibrit araç olacağını söylemişti.
Kaynak : Webrazzi