A
Asena
Misafir
Veri analizi, işlenmemiş verileri temizleyerek, inceleyerek ve detaylandırarak faydalı bir hale getirilme sürecidir. Veriler faydalı bir hale getirildikten sonra bir grafik şeklinde sunulabilir. Bu çıkarılan veriler şirketlerin büyümelerine ve kritik karar aşamalarında doğru sonuca ulaşmalarında büyük rol oynar. Veri analizleri şirketler için daha fazla potansiyel müşteri elde etme, performans iyileştirmeleri ve şirket kârı arttırma adımlarında yardımcı olur.
Veri analizin kendi içerisinde önemli hususları vardır. Bunlar;
Sezgileriniz ile değil gerçeğe dayalı karar vermenize yardımcı olduğu için verilerinizi analiz etmekten faydalanabilirsiniz. Faydaları veriler sayesinde şirketiniz için önemli kararları verilere dayalı bir şekilde verebilirsiniz.
Veri analizi ile satış ve talep gibi farklı senaryoları tahmin ederek üretim ve arzı da tahmin edebilirsiniz. Veri analizi yanlış stratejileri uygulama konusundan paradan ve kaynaklardan tasarruf etmenize yardımcı olacaktır.
Müşteri her şirket için en önemli unsurlardan biridir. Müşterilerinizle 360 derece bir iletişim kurmak için veri analizini kullanarak, şirketiniz ile iletişim kurmak için hangi kanalları kullandıklarını, demografik özelliklerini, ilgi alanlarını, satın alma davranışlarınız inceleyebilirsiniz. Bu yaptığınız incelemeler sayesinde yanlış kişileri hedeflemek ve yanlış mesajlar ile hedef kitlenize hitap etmek zorunda kalmazsınız.
Analiz süreci 5 temel aşamadan oluşur.
İlk etapta çıkaracağın verilere neden ihtiyacınızın olduğunu belirlemek o veriyi yorumlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Tanımlama aşamasında cevaplamanız gereken soruları belirlediğiniz aşamalardır. Örneğin, markamızın müşterimizdeki algısı nedir? vb. soruları cevaplandıktan sonra bir sonraki aşamaya rahatlıkla geçebilirsiniz.
Adından da anlaşılacağız üzere toparlama aşamasında gerekli verileri gerekli kaynaklardan toparlama sürecine geçersiniz. Buradan hangi kaynakları kullanacağınıza ve nasıl kullanacağınızı belirlersiniz.
Veri analiz aşamasında topladığınız tüm veriler sizler için yararlı olmayacaktır. Burada verileri inceleyerek sizin için önemli gördüklerinizi ayırmanız gerekir. Bu size hem daha iyi bir grafik çıkarmada hem de daha doğru veriler okumasına yardımcı olacaktır.
Bu aşamada tanımlama adımındaki soruları yanıtlamanıza yardımcı olabilecek bir çok cevap bulabilirsiniz. Burada istatiksel analiz, sinir ağrıları vb. teknikler ile verilerinizin sonuçlarını çıkarabilir ve onları analiz edebilirsiniz.
En önemli adımlardan biri olan yorumlamada tüm bu veri analiz sürecinde tespit ettiğiniz ağrı noktaları için yapacağınız eylem planlarını barındırırsınız.
Bu makalemizde sizlere veri nedir, veri analiz ne demek konularından bahsettik.
Daha fazla ipucu ve bilgi için TURKTICARET.Net’in diğer makalelerine göz atmayı unutmayın.
–Amazon Satışı İçin Bilmeniz Gerekenler
–Para Kazanabileceğiniz En İyi Freelancer Siteleri
–İnternet Hızı Arttırmanın 6 Yolu
Veri Analizi Nedir? Veri Analizi Nasıl Yapılır? yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret
Veri Analizi Neden Önemlidir?
Veri analizin kendi içerisinde önemli hususları vardır. Bunlar;
Karar verme süreci
Sezgileriniz ile değil gerçeğe dayalı karar vermenize yardımcı olduğu için verilerinizi analiz etmekten faydalanabilirsiniz. Faydaları veriler sayesinde şirketiniz için önemli kararları verilere dayalı bir şekilde verebilirsiniz.
Maliyet azaltma
Veri analizi ile satış ve talep gibi farklı senaryoları tahmin ederek üretim ve arzı da tahmin edebilirsiniz. Veri analizi yanlış stratejileri uygulama konusundan paradan ve kaynaklardan tasarruf etmenize yardımcı olacaktır.
Hedef kitle
Müşteri her şirket için en önemli unsurlardan biridir. Müşterilerinizle 360 derece bir iletişim kurmak için veri analizini kullanarak, şirketiniz ile iletişim kurmak için hangi kanalları kullandıklarını, demografik özelliklerini, ilgi alanlarını, satın alma davranışlarınız inceleyebilirsiniz. Bu yaptığınız incelemeler sayesinde yanlış kişileri hedeflemek ve yanlış mesajlar ile hedef kitlenize hitap etmek zorunda kalmazsınız.
Veri Analizi Nasıl Yapılır?
Analiz süreci 5 temel aşamadan oluşur.
Tanımlama
İlk etapta çıkaracağın verilere neden ihtiyacınızın olduğunu belirlemek o veriyi yorumlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Tanımlama aşamasında cevaplamanız gereken soruları belirlediğiniz aşamalardır. Örneğin, markamızın müşterimizdeki algısı nedir? vb. soruları cevaplandıktan sonra bir sonraki aşamaya rahatlıkla geçebilirsiniz.
Toparlama
Adından da anlaşılacağız üzere toparlama aşamasında gerekli verileri gerekli kaynaklardan toparlama sürecine geçersiniz. Buradan hangi kaynakları kullanacağınıza ve nasıl kullanacağınızı belirlersiniz.
Düzenleme
Veri analiz aşamasında topladığınız tüm veriler sizler için yararlı olmayacaktır. Burada verileri inceleyerek sizin için önemli gördüklerinizi ayırmanız gerekir. Bu size hem daha iyi bir grafik çıkarmada hem de daha doğru veriler okumasına yardımcı olacaktır.
Analiz
Bu aşamada tanımlama adımındaki soruları yanıtlamanıza yardımcı olabilecek bir çok cevap bulabilirsiniz. Burada istatiksel analiz, sinir ağrıları vb. teknikler ile verilerinizin sonuçlarını çıkarabilir ve onları analiz edebilirsiniz.
Yorumlama
En önemli adımlardan biri olan yorumlamada tüm bu veri analiz sürecinde tespit ettiğiniz ağrı noktaları için yapacağınız eylem planlarını barındırırsınız.
Bu makalemizde sizlere veri nedir, veri analiz ne demek konularından bahsettik.
Daha fazla ipucu ve bilgi için TURKTICARET.Net’in diğer makalelerine göz atmayı unutmayın.
–Amazon Satışı İçin Bilmeniz Gerekenler
–Para Kazanabileceğiniz En İyi Freelancer Siteleri
–İnternet Hızı Arttırmanın 6 Yolu
Veri Analizi Nedir? Veri Analizi Nasıl Yapılır? yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret