C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Uber, alkol teslimat girişimi Drizly'i üç sene önce 1,1 milyar dolara satın almıştı. Şirket, şimdi ise bu girişimi kapatma kararı aldı. Bu kararın, Drizly'nin Uber bünyesinde bulunması süresince yaşanan çeşitli zorluklar ve özellikle siber güvenlik konusundaki sorunlar nedeniyle alındığı iddia ediliyor.
Drizly, yerel içki mağazalarına kendi teslimat hizmetlerini sağlama konseptiyle öne çıkıyordu. Ancak özellikle 2020 yılında meydana gelen ve 2,5 milyon müşterinin bilgilerini etkileyen siber saldırının ardından Drizly'nin güvenlik önlemleri büyük bir şüphe yarattı. Drizly, söz konusu güvenlik açığını fark etmesine rağmen sorunu yaklaşık iki yıl boyunca düzeltmedi ve bu durum Federal Ticaret Komisyonu'nun dikkatini çekti.
Komisyon, Drizly'nin müşteri bilgilerini koruma konusundaki yetersizlikleri nedeniyle sert bir müdahalede bulundu. Şirkete müşteri bilgilerini toplama ve saklama konusunda belirli kısıtlamalar getirdi. Bu durum, siber güvenlik konularının işletmeler üzerindeki ciddi etkilerini ve müşteri güvenliği ihlallerinin uzun vadeli sonuçlarını gözler önüne serdi. Bu kararın arkasında, tüketicilere geniş bir yelpazede ürün ve hizmetleri tek bir platformda sunma amacının yattığı düşünüldü.
Tüm bunların ardından Uber, yiyecek, market alışverişi ve alkollü içecek gibi çeşitli ihtiyaçları tek bir uygulama üzerinden karşılama stratejisine odaklanmaya karar verdi.
Ayrıca Drizly'nin kapanışı, siber güvenlik sorunlarının ne denli önemli olduğunu kanıtladı. Bu nedenle şirketlerin dijital güvenlik konularına daha fazla öncelik vermesi ve müşteri bilgilerini etkili bir şekilde korumak için gerekli önlemleri alması oldukça önemli diyebiliriz.
Kaynak : Webrazzi
Drizly, yerel içki mağazalarına kendi teslimat hizmetlerini sağlama konseptiyle öne çıkıyordu. Ancak özellikle 2020 yılında meydana gelen ve 2,5 milyon müşterinin bilgilerini etkileyen siber saldırının ardından Drizly'nin güvenlik önlemleri büyük bir şüphe yarattı. Drizly, söz konusu güvenlik açığını fark etmesine rağmen sorunu yaklaşık iki yıl boyunca düzeltmedi ve bu durum Federal Ticaret Komisyonu'nun dikkatini çekti.
Komisyon, Drizly'nin müşteri bilgilerini koruma konusundaki yetersizlikleri nedeniyle sert bir müdahalede bulundu. Şirkete müşteri bilgilerini toplama ve saklama konusunda belirli kısıtlamalar getirdi. Bu durum, siber güvenlik konularının işletmeler üzerindeki ciddi etkilerini ve müşteri güvenliği ihlallerinin uzun vadeli sonuçlarını gözler önüne serdi. Bu kararın arkasında, tüketicilere geniş bir yelpazede ürün ve hizmetleri tek bir platformda sunma amacının yattığı düşünüldü.
Tüm bunların ardından Uber, yiyecek, market alışverişi ve alkollü içecek gibi çeşitli ihtiyaçları tek bir uygulama üzerinden karşılama stratejisine odaklanmaya karar verdi.
Ayrıca Drizly'nin kapanışı, siber güvenlik sorunlarının ne denli önemli olduğunu kanıtladı. Bu nedenle şirketlerin dijital güvenlik konularına daha fazla öncelik vermesi ve müşteri bilgilerini etkili bir şekilde korumak için gerekli önlemleri alması oldukça önemli diyebiliriz.
Kaynak : Webrazzi