Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için forum'a kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Twitter'ın alışveriş modülü ABD'deki kullanıcılara açıldı

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Instagram ve Facebook'un Alışveriş özellikleriyle sosyal ticaret kavramı güç kazanırken, Twitter da platforma alışveriş özellikleri ekleyerek bu sefer treni kaçırmamaya kararlı. Twitter yeni alışveriş modülünü ABD'de kullanıcılara açtı.

Alışveriş modülü, carousel formatında görsellerle kullanıcıların ürünleri detaylı olarak incelemesini sağlıyor. Markanın profil sayfasında listelenen ürünlere tıkladığınızda, ürünü Twitter'dan ayrılmadan satın alabiliyorsunuz. Şu an için iOS cihazlarda test edilen deneme sürümü, yalnızca Twitter'ı İngilizce kullananlara açık.

Bu yeni modül, şimdilik sadece 10 marka tarafından kullanılıyor. Alışveriş modülünü kullanan markalar arasında GameStop ve Arden Cove yer alıyor. Ancak Twitter, özelliğin daha fazla markaya ne zaman açılacağına dair bir açıklama yapmadı.


Şirket yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

İnsanlar Twitter'da her gün ürünler hakkında konuşuyor, bu nedenle Mağaza Modülü'nün bu erken keşfinin, insanların, Twitter'da ürünler hakkında konuşması ve ürünleri keşfetmesi ile gerçekten satın alması arasında nasıl bir köprü kurabileceği konusunda heyecanlıyız.

Bu arada alışveriş modülü aslında Twitter'ın ilk sosyal ticaret denemesi değil. 2014 yılında tweetlere satın alma butonu ekleyen şirket, 2017'de ticaret direktörünün şirketten ayrılmasıyla bu özellikten vazgeçmişti. Peki Twitter, sosyal ticarete neden geri döndü?

Hatırlarsanız Jack Dorsey, Elon Musk ile birlikte katıldığı The B Word oturumunda, Twitter'ın reklam modellerinden bağımsız gelir modeli oluşturmaya çalıştığını açıklamıştı. Reklam modelleri, özellikle seçim dönemlerinde tüm sosyal ağlarda olduğu gibi Twitter'ın da politikaya müdahale etmesine yol açıyor. Şirket, özellikle Trump kararnamesinden sonra, Twitter markasını, reklam modellerinden bağımsız ve merkeziyetsiz bir alt yapıya taşımaya çalışıyor.

Aslında şirketin, son dönemde platforma eklediği ücretli özelliklerin yanı sıra, abonelik servisi Twitter Blue ile bu vizyonu hayata geçirdiğini söyleyebiliriz. Super Follows ve Biletli Spaces özellikleriyle gelir modelini çeşitlendiren Twitter, alışveriş modülü üzerinden elde edeceği komisyonla bu çeşitliliği artıracak.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam