T
Tuğçe İçözü
Misafir
Twitter Delegate, TweetDeck'in ekip özelliklerinin yerini almaya hazırlanıyor. Twitter'ın yaklaşık 1.5 yıldır üzerinde çalıştığı Delegate özelliği ile hesap yöntemini ekip olarak gerçekleştirebiliyorsunuz.
İlk olarak Kasım ayında uygulamaların test ettiği özellikleri keşfetmesiyle tanınan Nima Owji tarafından farkedilen Delegate, Twitter ekibi tarafından geliştirilmeye devam ediyor. Owji, Kasım ayında Delegate özelliğini takipçileriyle paylaşırken, TweetDeck'in ekip özelliklerinin Delegate'e taşındığını açıklamıştı.
Owji'nin yeni paylaştığı tweete göre Delegate, Contributor (katılımcı) ve Admin (yönetici) olmak üzere iki farklı role ev sahipliği yapıyor. Katılımcılar, DM gönderebiliyor, Tweet yayınlayabiliyor ve Listeler oluşturabiliyor. Ayrıca katılımcılar, hesabın DM'lerini, tweetlerini ve listelerini görüntüleyebiliyor. Yöneticiler ise katılımcıların yapabildiği her işlemi yapabilirken, katılımcıları davet etme ya da uzaklaştırma yetkisine sahip oluyor. Buna ek olarak yöneticilerin hesap analizlerine erişebildiğini de belirtelim.
Şu an için Delegate'in arayüz tasarımı ise belirsizliğini koruyor. Yakın zamanda TweetDeck macOS uygulamasının yayın hayatına veda etmesi, Delegate'in TweetDeck benzeri bir tasarımla karşımıza çıkacağının bir göstergesi olabilir.
Ayrıca Jane Manchun Wong'un bulgularına göre TweetDeck, Twitter'ın abonelik uygulaması Twitter Blue kapsamında kullanıcılara belli bir ücret karşılığında sunulabilir. Bu da TweetDeck'in yerini alması planlanan Delegate'in pazarlama profesyonellerine ücretli olarak sunulabileceğini gösteriyor. Bu noktada Twitter'ın "Twitter Blue" ile ayda 30.99 TL'ye farklı özellikler sunduğunu hatırlatmakta fayda var.
Twitter yaz boyunca iki hesabın ortaklaşa gönderi paylaşmasını sağlayan CoTweet ve işletmelerin profillerine konum ve iletişim bilgisi ekleyebildiği Twitter Location Spotlight özellikleriyle gündeme geldi. Şirketin attığı adımlara baktığımızda, Twitter'ın işletmeleri merkeze aldığı bir rota çizdiğini söylemek mümkün.
Kaynak : Webrazzi
İlk olarak Kasım ayında uygulamaların test ettiği özellikleri keşfetmesiyle tanınan Nima Owji tarafından farkedilen Delegate, Twitter ekibi tarafından geliştirilmeye devam ediyor. Owji, Kasım ayında Delegate özelliğini takipçileriyle paylaşırken, TweetDeck'in ekip özelliklerinin Delegate'e taşındığını açıklamıştı.
#Twitter keeps working on “Twitter Delegate”! pic.twitter.com/jFTeTCNw53
— Nima Owji (@nima_owji) July 26, 2022
Twitter Delegate'deki kullanıcı rolleri ve yetkileri
Owji'nin yeni paylaştığı tweete göre Delegate, Contributor (katılımcı) ve Admin (yönetici) olmak üzere iki farklı role ev sahipliği yapıyor. Katılımcılar, DM gönderebiliyor, Tweet yayınlayabiliyor ve Listeler oluşturabiliyor. Ayrıca katılımcılar, hesabın DM'lerini, tweetlerini ve listelerini görüntüleyebiliyor. Yöneticiler ise katılımcıların yapabildiği her işlemi yapabilirken, katılımcıları davet etme ya da uzaklaştırma yetkisine sahip oluyor. Buna ek olarak yöneticilerin hesap analizlerine erişebildiğini de belirtelim.
Şu an için Delegate'in arayüz tasarımı ise belirsizliğini koruyor. Yakın zamanda TweetDeck macOS uygulamasının yayın hayatına veda etmesi, Delegate'in TweetDeck benzeri bir tasarımla karşımıza çıkacağının bir göstergesi olabilir.
Ayrıca Jane Manchun Wong'un bulgularına göre TweetDeck, Twitter'ın abonelik uygulaması Twitter Blue kapsamında kullanıcılara belli bir ücret karşılığında sunulabilir. Bu da TweetDeck'in yerini alması planlanan Delegate'in pazarlama profesyonellerine ücretli olarak sunulabileceğini gösteriyor. Bu noktada Twitter'ın "Twitter Blue" ile ayda 30.99 TL'ye farklı özellikler sunduğunu hatırlatmakta fayda var.
The new @TweetDeck might become a paid feature, exclusive to @TwitterBlue subscribers according to the code I’ve come across in the app
The code gates the access of TweetDeck on whether the user has Twitter Blue subscription and redirects them to the sign-up page if they don’t pic.twitter.com/cylyrV3Iwv
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) March 16, 2022
Twitter yaz boyunca iki hesabın ortaklaşa gönderi paylaşmasını sağlayan CoTweet ve işletmelerin profillerine konum ve iletişim bilgisi ekleyebildiği Twitter Location Spotlight özellikleriyle gündeme geldi. Şirketin attığı adımlara baktığımızda, Twitter'ın işletmeleri merkeze aldığı bir rota çizdiğini söylemek mümkün.
Kaynak : Webrazzi