T
Tuğçe İçözü
Misafir
Twitch'in, TikTok benzeri bir akış üzerinde çalıştığını 2023'ün Ağustos ayında sizlerle paylaşmıştık. Twitch, TikTok benzeri akışını bu ay tüm kullanıcılara açmaya hazırlanıyor.
Twitch tarafından gerçekleştirilen Patch Notes yayınında şirket, yeni akışını duyurdu. Bu yeni akış, klipler ve güncel canlı yayınlar olmak üzere ayrı akışlar arasında gezinmenizi sağlayacak. Yeni keşif akışı, mobil uygulamada bir sekme olarak konumlanacak.
Ayrıca gelecek ay, kullanıcılardan bazıları söz konusu akışı, mobil uygulamanın anasayfası olarak görebilecek. Şirketin paylaştığı bilgilere göre; içerik ilkelerine uyduğu sürece tüm canlı yayınlar ve klipler keşif akışında gösterilebilecek.
Kullanıcılar canlı akışta gezinirken hem takip ettikleri içerik üreticilerin canlı içeriklerini hem de Twitch tarafından önerilen yayınları görebilecek. Beğenilen canlı yayın ile etkileşime girmek için ise içerik üreticinin avatarına dokunmanız yeterli. Bu adımın ardından yayını sinema modunda izlemeniz de mümkün.
Öte yandan klip akışı Twitch canlı yayınlarından alınan kısa formatta videoları görmenizi sağlayacak. Bu noktada Twitch bir içerik üretici yayındaysa bunu sergileyecek. Aynı şekilde reklamlar da akış da kendini gösterecek. Üstelik reklamlardan kaçınmak için pek bir seçenek de sunulmuyor. Yine de akışı aşağıya doğru kaydırırken reklamları atlayabileceğinizi belirtelim. Dolayısıyla YouTube'da gördüğümüz üzere reklamlar odağında içerik akışını duraklatmak söz konusu değil.
Bu yeni akış ile birlikte TikTok'un içerik akışını kopyalayan Instagram, Facebook, LinkedIn ve YouTube gibi sosyal ağlara Twitch de katıldı. Geçtiğimiz yıl 10 milyar dolar tüketici harcamasına ulaşan ilk oyun dışı uygulama olan TikTok ise uzun formatta videolara ve Instagram benzeri TikTok Notes özelliğine odaklanmaya başladı.
Kaynak : Webrazzi
Twitch tarafından gerçekleştirilen Patch Notes yayınında şirket, yeni akışını duyurdu. Bu yeni akış, klipler ve güncel canlı yayınlar olmak üzere ayrı akışlar arasında gezinmenizi sağlayacak. Yeni keşif akışı, mobil uygulamada bir sekme olarak konumlanacak.
Ayrıca gelecek ay, kullanıcılardan bazıları söz konusu akışı, mobil uygulamanın anasayfası olarak görebilecek. Şirketin paylaştığı bilgilere göre; içerik ilkelerine uyduğu sürece tüm canlı yayınlar ve klipler keşif akışında gösterilebilecek.
Kullanıcılar canlı akışta gezinirken hem takip ettikleri içerik üreticilerin canlı içeriklerini hem de Twitch tarafından önerilen yayınları görebilecek. Beğenilen canlı yayın ile etkileşime girmek için ise içerik üreticinin avatarına dokunmanız yeterli. Bu adımın ardından yayını sinema modunda izlemeniz de mümkün.
Öte yandan klip akışı Twitch canlı yayınlarından alınan kısa formatta videoları görmenizi sağlayacak. Bu noktada Twitch bir içerik üretici yayındaysa bunu sergileyecek. Aynı şekilde reklamlar da akış da kendini gösterecek. Üstelik reklamlardan kaçınmak için pek bir seçenek de sunulmuyor. Yine de akışı aşağıya doğru kaydırırken reklamları atlayabileceğinizi belirtelim. Dolayısıyla YouTube'da gördüğümüz üzere reklamlar odağında içerik akışını duraklatmak söz konusu değil.
Bu yeni akış ile birlikte TikTok'un içerik akışını kopyalayan Instagram, Facebook, LinkedIn ve YouTube gibi sosyal ağlara Twitch de katıldı. Geçtiğimiz yıl 10 milyar dolar tüketici harcamasına ulaşan ilk oyun dışı uygulama olan TikTok ise uzun formatta videolara ve Instagram benzeri TikTok Notes özelliğine odaklanmaya başladı.
Kaynak : Webrazzi