T
Tuğçe İçözü
Misafir
Dijital dünyada kişiselleştirme olmadan kitlesel reklamcılıktan bahsetmek zor. Kişiselleştirme, kullanıcı deneyimini derinden etkilediği için son yıllarda pazarlamacıların en önemli odak noktası haline geldi. Reklamcılık sektörü bir süredir kullanıcıların ilgi alanlarıyla alakasız içeriğe sahip reklam bombardımanına maruz kalmasını istemiyor.
Google’ın yaptığı araştırmaya göre bugüne kadar kişiselleştirmenin anahtarı olarak görülen HTTP çerezi devre dışı bırakıldığında ise reklamın etkinliği yüzde 52 oranında azalabilir.
Privacy Sandbox girişiminin geliştirildiği W3C çalışma grubu, kişiselleştirilmiş reklam içeriğine izin verecek bir çözüm geliştirmenin reklam endüstrisnin kritik ihtiyaçlarından birine cevap vereceğini düşünüyor. Kısacası, kişiselleştirmenin arkasındaki mekanizmalar değişse de, son kullanıcı deneyimi mümkün olduğunca benzer kalmalı. RTB House'un Turtledove çözümü de bu yaklaşımla ortaya çıktı.
Turtledove nasıl çalışıyor?
Son zamalarda FLEDGE olarak adlandırılan Privacy Sandbox'ta, yeniden hedefleme yapmak için kullanılan temel bileşenler, kullanıcıları reklamverenin web sitesinde belirli "İlgi Grupları"na eklemeye dayalı olarak çalışıyor.Bu sistemin, reklam hizmetleri sağlayıcısı tarafından oluşturulan kurallara dayandığını belirtelim.
Söz konusu gruplar, kullanıcıların tarayıcılarında güvenli bir şekilde kaydedilip saklanıyor. Yani kullanıcılar yayıncının web sitesine girdiği zaman birey olarak değil grup üyeleri olarak hedefleniyor.
Bu yeni teknolojide ele alınması gereken ana konu ise ilgili ürünlerin gösterimi de dahil olmak üzere mesajın uyarlanması. Turtledove çözümü, belirli bir kullanıcının ilgilendiği ürünler aracılığıyla kayıtlı bilgilerin kapsamını genişletebiliyor.
Turtledove ile reklamverenler, kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgi edinebiliyor. Bu yeni çözüm, kullanıcıların reklamverenin web sitesinde görüntülediği ürünler ve aynı İlgi Grubunun üyeleri arasında popüler olan ürünleri sunuyor.
Kullanıcının ürünleriyle ilgili bilgileri kaydettikten sonra, algoritma bu verileri belirli bir kullanıcıyı tanımlamadan kullanıyor. Bu bilgiler, yalnızca reklamın görüntülenmesi işlemi için tarayıcıda saklanıyor.
Araç, doğrudan reklamverenin web sitesine bağlandığı için, belirli bir İlgi Grubunun tüm üyeleri arasında hangi ürünlerin popüler olduğunu biliyor. Bu sayede, yeniden hedeflemenin en önemli yönlerinden biri olan “kullanıcıların ilgi alanlarına göre uyarlanmış ürün önerileri” özelliğinin korunması sağlanıyor. Özetle Turtledove, hem kullanıcı verilerini güvende tutuyor hem de kişiselleştirilmiş reklam gösterimine olanak tanıyor.
Kaynak : Webrazzi
Google’ın yaptığı araştırmaya göre bugüne kadar kişiselleştirmenin anahtarı olarak görülen HTTP çerezi devre dışı bırakıldığında ise reklamın etkinliği yüzde 52 oranında azalabilir.
Privacy Sandbox girişiminin geliştirildiği W3C çalışma grubu, kişiselleştirilmiş reklam içeriğine izin verecek bir çözüm geliştirmenin reklam endüstrisnin kritik ihtiyaçlarından birine cevap vereceğini düşünüyor. Kısacası, kişiselleştirmenin arkasındaki mekanizmalar değişse de, son kullanıcı deneyimi mümkün olduğunca benzer kalmalı. RTB House'un Turtledove çözümü de bu yaklaşımla ortaya çıktı.
Turtledove nasıl çalışıyor?
Son zamalarda FLEDGE olarak adlandırılan Privacy Sandbox'ta, yeniden hedefleme yapmak için kullanılan temel bileşenler, kullanıcıları reklamverenin web sitesinde belirli "İlgi Grupları"na eklemeye dayalı olarak çalışıyor.Bu sistemin, reklam hizmetleri sağlayıcısı tarafından oluşturulan kurallara dayandığını belirtelim.
Söz konusu gruplar, kullanıcıların tarayıcılarında güvenli bir şekilde kaydedilip saklanıyor. Yani kullanıcılar yayıncının web sitesine girdiği zaman birey olarak değil grup üyeleri olarak hedefleniyor.
Bu yeni teknolojide ele alınması gereken ana konu ise ilgili ürünlerin gösterimi de dahil olmak üzere mesajın uyarlanması. Turtledove çözümü, belirli bir kullanıcının ilgilendiği ürünler aracılığıyla kayıtlı bilgilerin kapsamını genişletebiliyor.
Turtledove ile reklamverenler, kullanıcılar hakkında daha detaylı bilgi edinebiliyor. Bu yeni çözüm, kullanıcıların reklamverenin web sitesinde görüntülediği ürünler ve aynı İlgi Grubunun üyeleri arasında popüler olan ürünleri sunuyor.
Kullanıcının ürünleriyle ilgili bilgileri kaydettikten sonra, algoritma bu verileri belirli bir kullanıcıyı tanımlamadan kullanıyor. Bu bilgiler, yalnızca reklamın görüntülenmesi işlemi için tarayıcıda saklanıyor.
Araç, doğrudan reklamverenin web sitesine bağlandığı için, belirli bir İlgi Grubunun tüm üyeleri arasında hangi ürünlerin popüler olduğunu biliyor. Bu sayede, yeniden hedeflemenin en önemli yönlerinden biri olan “kullanıcıların ilgi alanlarına göre uyarlanmış ürün önerileri” özelliğinin korunması sağlanıyor. Özetle Turtledove, hem kullanıcı verilerini güvende tutuyor hem de kişiselleştirilmiş reklam gösterimine olanak tanıyor.
Kaynak : Webrazzi