T
Tuğçe İçözü
Misafir
Uygulama keşif platformu Appnext, Türkiye'ye ofis açmaya karar verdi. Appnext, sunduğu uçtan uca keşif çözümleriyle hali hazırda Trendyol ve Getir gibi girişimlere destek veriyor. Girişimin özellikle uygulama içi ve cihaz içi öneri mekanizmasıyla dikkat çektiğini söyleyebiliriz.
Appnext'in uçtan uca keşif çözümleri, rakiplerinden farklı olarak kullanıcıların mobil yolculuğunda kurulumdan (OOBE veya pre-install) , günlük kullanıma (on-device discovery) kadar bir çok farklı temas noktasında etkileşimde bulunuyor. Türkiye pazarında aynı alanda faaliyet gösteren pek çok markanın bu seçeneklerden yalnızca birini sunduğunu belirtelim.
Appnext'in ayrıca Android telefon üreticileri ile özel anlaşmaları var. Şirket, bu sayede müşterileri için cihaz üzerinde eşsiz reklam kampanyaları düzenleyebiliyor. Girişimin anlaşmalı cihaz üreticileri arasında Samsung, Xiaomi ve Oppo da yer alıyor. Bu cihaz üreticilerinin Türkiye'de kullanılan akıllı telefonların yüzde 60'ını oluşturduğunu da ekleyelim.
Buna ek olarak Appnext'in Patentli "Timeline Teknolojisi"nden de bahsetmekte fayda var. Bu teknoloji, doğru zamanda, doğru yerde kullanıcıların bir sonraki yükleyecekleri uygulamaları tahminliyor ve onlara kişisel önerilerde bulunuyor.
Kullanıcılar, söz konusu uygulamaları cihazlarını kullanırken, cihazın üzerinde bir öneri olarak görüyor. Bu bağlamda tamamen yerel ve kişiselleştirilmiş deneyim oluşturan Appnext, aynı zamanda benzersiz pazar ihtiyaçlarına göre uyarlanmış yerel teklifler de sunuyor.
Şirketin sağladığı hizmetler kadar global verileri de ilgi çekici. Bir kullanıcı ile günde ortalama 20 kere etkileşime giren girişim, günlük 6,5 milyar uygulama önerisinde bulunuyor. Üstelik Appnext, mobil uygulama reklamcılığında Dünya'da en hızlı büyüyen 2. ad-tech şirketi olarak seçildi.
Appnext, Türkiye'de şu an 8 milyon günlük aktif kullanıcıya sahip. Türkiye'deki kullanıcıların tüm yaşam döngüsünü yöneten girişim, gerçek zamanlı olarak pazar tercihleri bilgisini de oluşturuyor.
Özellikle gelişmekte olan pazarlarda üstünlüğünü sürdüren Appnext, şu an dünyada 12 ofiste farklı coğrafyalara hizmet veriyor. Girişim, Türkiye pazarına giriş yaparken, ülke müdürü olarak Gözde Alemli ile ilerlemeyi tercih etti.
Şu an için 2 kişilik ekip ile faaliyet göstermeye başlayan Appnext, müşteri deneyimi ve operasyon alanında merkezden destek alıyor. Ayrıca Appnext'in Türkiye pazarında, pazarlama, iş geliştirme ve finans alanlarında da destek aldığını belirtelim. İlerleyen dönemde Türkiye'deki ekibin büyümeye devam edeceğini söyleyebiliriz.
42Matters verilerine göre; global uygulama pazarında Türkiye'nin payı hızlı büyüme gösteriyor. Hatta mobil uygulama indirmeleri ve kullanımı alanında küresel olarak ilk 10'da yer alıyor.
Apnext ülke müdürü Gözde Alemli, Temmuz başında kaleme aldığı bir blog gönderisinde Türrkiye'nin Android devriminden, yerelleştirilmiş müşteri deneyiminden ve Türkiye pazarında dikkat çeken verilerden bahsetmişti. Türkiye'deki akıllı telefon kullanıcısı sayısının 2021'de yaklaşık 53 milyona ulaşacağını belirten Alemli, bu sayısının ülke nüfusunun yüzde 68'inde denk geldiğini açıklamıştı.
Ayrıca bu tahmin, 2018'deki kullanıcı sayısına kıyasla 10 milyondan fazla kullanıcı artışı görüleceği anlamına geliyor. 2022 yılı itibari ile penetrasyon oranının yüzde 70'a ulaşması bekleniyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 84 oranında Android işletim sistemini tercih etmesi, Appnext için eşsiz bir fırsat doğuruyor.
Gözde Alemli yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Appnext'in elde ettiği bu fırsat, Türkiye'deki uygulama geliştiricilerinin değerli deneyimler üretmesi ve pazarlama faaliyetlerini genişletmesi yönünden olumlu bir gelişme. Bu arada Appnext'in 2020 yılında Hindistan merkezi mobil pazarlama platformu Affle Group tarafından satın alındığını belirtelim.
Kaynak : Webrazzi
Appnext mobil uygulama ve markalara ne sunuyor?
Appnext'in uçtan uca keşif çözümleri, rakiplerinden farklı olarak kullanıcıların mobil yolculuğunda kurulumdan (OOBE veya pre-install) , günlük kullanıma (on-device discovery) kadar bir çok farklı temas noktasında etkileşimde bulunuyor. Türkiye pazarında aynı alanda faaliyet gösteren pek çok markanın bu seçeneklerden yalnızca birini sunduğunu belirtelim.
Appnext'in ayrıca Android telefon üreticileri ile özel anlaşmaları var. Şirket, bu sayede müşterileri için cihaz üzerinde eşsiz reklam kampanyaları düzenleyebiliyor. Girişimin anlaşmalı cihaz üreticileri arasında Samsung, Xiaomi ve Oppo da yer alıyor. Bu cihaz üreticilerinin Türkiye'de kullanılan akıllı telefonların yüzde 60'ını oluşturduğunu da ekleyelim.
Buna ek olarak Appnext'in Patentli "Timeline Teknolojisi"nden de bahsetmekte fayda var. Bu teknoloji, doğru zamanda, doğru yerde kullanıcıların bir sonraki yükleyecekleri uygulamaları tahminliyor ve onlara kişisel önerilerde bulunuyor.
Kullanıcılar, söz konusu uygulamaları cihazlarını kullanırken, cihazın üzerinde bir öneri olarak görüyor. Bu bağlamda tamamen yerel ve kişiselleştirilmiş deneyim oluşturan Appnext, aynı zamanda benzersiz pazar ihtiyaçlarına göre uyarlanmış yerel teklifler de sunuyor.
Girişimin öne çıkan verileri
Şirketin sağladığı hizmetler kadar global verileri de ilgi çekici. Bir kullanıcı ile günde ortalama 20 kere etkileşime giren girişim, günlük 6,5 milyar uygulama önerisinde bulunuyor. Üstelik Appnext, mobil uygulama reklamcılığında Dünya'da en hızlı büyüyen 2. ad-tech şirketi olarak seçildi.
Appnext, Türkiye'de şu an 8 milyon günlük aktif kullanıcıya sahip. Türkiye'deki kullanıcıların tüm yaşam döngüsünü yöneten girişim, gerçek zamanlı olarak pazar tercihleri bilgisini de oluşturuyor.
Türkiye ofisinin detayları
Özellikle gelişmekte olan pazarlarda üstünlüğünü sürdüren Appnext, şu an dünyada 12 ofiste farklı coğrafyalara hizmet veriyor. Girişim, Türkiye pazarına giriş yaparken, ülke müdürü olarak Gözde Alemli ile ilerlemeyi tercih etti.
Şu an için 2 kişilik ekip ile faaliyet göstermeye başlayan Appnext, müşteri deneyimi ve operasyon alanında merkezden destek alıyor. Ayrıca Appnext'in Türkiye pazarında, pazarlama, iş geliştirme ve finans alanlarında da destek aldığını belirtelim. İlerleyen dönemde Türkiye'deki ekibin büyümeye devam edeceğini söyleyebiliriz.
Neden Türkiye pazarı?
42Matters verilerine göre; global uygulama pazarında Türkiye'nin payı hızlı büyüme gösteriyor. Hatta mobil uygulama indirmeleri ve kullanımı alanında küresel olarak ilk 10'da yer alıyor.
Apnext ülke müdürü Gözde Alemli, Temmuz başında kaleme aldığı bir blog gönderisinde Türrkiye'nin Android devriminden, yerelleştirilmiş müşteri deneyiminden ve Türkiye pazarında dikkat çeken verilerden bahsetmişti. Türkiye'deki akıllı telefon kullanıcısı sayısının 2021'de yaklaşık 53 milyona ulaşacağını belirten Alemli, bu sayısının ülke nüfusunun yüzde 68'inde denk geldiğini açıklamıştı.
Ayrıca bu tahmin, 2018'deki kullanıcı sayısına kıyasla 10 milyondan fazla kullanıcı artışı görüleceği anlamına geliyor. 2022 yılı itibari ile penetrasyon oranının yüzde 70'a ulaşması bekleniyor. Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 84 oranında Android işletim sistemini tercih etmesi, Appnext için eşsiz bir fırsat doğuruyor.
Gözde Alemli yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Appnext, etkileyici bir başarı geçmişine ve kanıtlanmış yatırım getirisi ile yenilikçi uygulama keşif kanalları sunma konusunda bir üne sahiptir. Bu, ürünleri ve tescilli teknolojileriyle birlikte, her zaman yeni ve amaçlı kullanıcılar arayan uygulama geliştiricileri için doğru kombinasyondur. Onlara kişiselleştirilmiş keşif deneyimleri sunuyoruz.
Şirketin Türkiye'deki ilk başarısını inşa etmeyi dört gözle bekliyorum ve yerel uygulama geliştiricilerini, en iyi mobil cihaz markaları ve Trendyol ve Getir gibi önde gelen reklamverenler de dahil olmak üzere, Appnext'in bölgede halihazırda kurulmuş iş ortağı ekosisteminin bir parçası olmaya davet ediyorum.
Şu anda gerçekleşen büyümeye bakıldığında Appnext, bölgeye 6 ayda ayda 15 milyar uygulama önerisi ve günde 100 bin yeni cihaz sağlayacağını tahmin ediyor."
Appnext'in elde ettiği bu fırsat, Türkiye'deki uygulama geliştiricilerinin değerli deneyimler üretmesi ve pazarlama faaliyetlerini genişletmesi yönünden olumlu bir gelişme. Bu arada Appnext'in 2020 yılında Hindistan merkezi mobil pazarlama platformu Affle Group tarafından satın alındığını belirtelim.
Kaynak : Webrazzi