T
Tuğçe İçözü
Misafir
Hootsuite her yıl olduğu üzere bu sene de Digital Global Overview Report 2022'yu yayınladı. Rapordan Türkiye için öne çıkan başlıkları sizin için derledik.
Rapora göre toplam nüfusun internet kullanıcılarına oranına bakıldığında; İnternet kullanımının dünya çapında yüzde 62.5 seviyesinde olduğu görülüyor. Türkiye'de ise bu oran yüzde 82 seviyesinde. 16 64 yaş arası kişilerin her gün internette geçirdiği zaman ise 6 saat 58 dakika olarak öne çıkıyor. Bu bağlamda Türkiye'deki kullanıcıların internette 8 saat geçirdiğini belirtelim.
Mobil internet hızları, uzun süredir sosyal ağları meşgul eden konulardan biri. Rapora göre dünya çapında mobil internet bağlantısı hızı ortalama 29.06 MBPS iken Türkiye'de ise 30.97 MBPS.
Dünya çapında sabit internet bağlantı hızı 58.00 MBPS iken Türkiye 25.67 MBPS ile bu konuda sondan beşinci ülke olarak karşımıza çıkıyor.
Dijital yayın platformundan her ay TV içeriği izleyen 16 ila 64 yaş arasındaki kullanıcılar dünya çapında yüzde 93.5 oranında. Türkiye ise yüzde 96.4 ile hem ortalamanın üzerine çıkıyor hem de ülkeler arasında 11. sırada geliyor.
Raporda son yıllarda popülerleşen Podcastlerin dinleme oranlarına da yer verilmiş durumda. Dünyada yüzde 20.4 olan podcast dinleme oranı Türkiye'de yüzde17.8 olarak öne çıkıyor. Podcast dinleme oranı yüksek olan ülkeler arasında Brezilya, Endonezya, Meksika ve İrlanda yer alıyor.
Video oyunlarına gösterilen ilgi de dünya ortalamasının üzerinde. Dünya çapında yüzde 83.6 olan bu oran Türkiye'de yüzde 91.4 olarak öne çıkıyor. Türkiye'nin bu başlıkta 7. sırada geldiğini ekleyelim.
Akıllı ev cihazları sahipliği dünya çapında yüzde 14.1 seviyesindeyken, Türkiye 19.6 ile dikkat çekiyor. Ülkemizi bu konuda ilke 5'te yer aldığını da belirtmekte fayda var.
Finansal servis kullanımı başlığına baktığımızda 16 ila 64 yaş arası internet kullanıcıları arasında her ay bankacılık, yatırım veya sigorta sitesi ya da uygulaması kullananlar temsil ediliyor. Bu bağlamda dünya çapında finansal servis kullanım oranının yüzde 28.8 olduğunu belirtelim. Türkiye ise yüzde 33.8 oranı ile ortalamanın üzerinde yer alıyor.
Aynı şekilde 16 64 yaş arası internet kullanıcıları arasında kripto para sahibi olan kullanıcılar Türkiye'de yüzde18.6 oranında. Hatta Türkiye bu alanda ilk 5'te yer alıyor. Dünya çapında bu oranın yüzde 10.2 olduğunu ekleyelim.
Sosyal medya kullanıcılarının toplam nüfusa oranına bakıldığında ise Türkiye yüzde 80.8 ile dünya ortalamasının üzerinde kalıyor. dünya ortalamasının yüzde 58.4 olduğunu belirtmekte fayda var.
Dünyada Her gün sosyal medya kullanan 16 ila 64 yaş arası kullanıcılar, sosyal ağlarda 2 saat 27 dakika geçirirken, Türkiye'de 2 saat 59 dakika geçiriyor.
Dünya çapında kullanılan ortalama sosyal ağ sayısı 7.5 iken Türkiye'de ortalama sosyal ağ sayısı 8.1 olarak öne çıkıyor.
Rapora göre dünya çapında 16 ila 64 yaş arası sosyal ağ kullanıcılarının yüzde 43.5'i sosyal ağları marka araştırması için kullanıyor. Türkiye'de ise kullanıcıların yüzde 50'si sosyal ağları marka araştırması için kullanıyor.
Sosyal ağlarda Influencerları takip etme oranı dünyada yüzde 22.6 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 13.2 olarak öne çıkıyor. Türkiye'nin bu konuda sondan üçüncü ülke olduğunu belirtelim.
Facebook reklamlarının potansiyel erişimi dünya çapında yüzde 34.1 iken Türkiye'de yüzde 50.5 olarak öne çıkıyor.
Dünya çapında Facebook mobil uygulamasında (android) aylık 19.6 saat geçirilirken, Türkiye'de 12.6 saat geçiriliyor.
Dünya çapında Instagram reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 23.9 oranındayken, Türkiye yüzde 76.5 oranı ile ilk sırada yer alarak başı çekiyor.
Dünya çapında Instagram mobil uygulamasında (android) aylık 11.2 saat geçirilirken, Türkiye'de 20.2 saat geçiriliyor. Türkiye'nin ilk sırada yer alması, adeta ülke olarak favori sosyal ağımızın Instagram olduğunu gösteriyor.
Dünya çapında WhasApp mobil uygulamasında (android) aylık 18.6 saat geçirilirken, Türkiye'de 13 saat geçiriliyor. WhatsApp'ın da az bir farkla Facebook uygulama ailesi üyeleri kadar rağbet gördüğünü söylemek mümkün.
Dünya çapında YouTube reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 37.7 oranındayken, Türkiye yüzde 72.9 ortalamanın üzerinde.
Dünya çapında YouTube mobil uygulamasında (android) aylık 23.7 saat geçirilirken, Türkiye'de 18.5 saat geçiriliyor.
Dünya çapında TikTok reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 15.9 oranındayken, Türkiye yüzde 43.2 oranı ile ortalamanın üzerinde yer alıyor.
Dünya çapında TikTok mobil uygulamasında (android) aylık 19.6 saat geçirilirken, Türkiye'de 18.8 saat geçiriliyor.
Bu arada TikTok'un en popüler hesapları arasında @cznburak ile Burak Özdemir'in yer alması dikkat çekti.
Dünya çapında LinkedIn reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 14.6 oranındayken, Türkiye yüzde 9.5 oranı ile öne çıkıyor.
Dünya çapında Twitter reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 7.1 oranındayken, Türkiye'de ise yüzde 23.6
Dünya çapında 16 ila 65 yaş arası internet kullanıcıları arasında haftalık çevrimiçi market alışverişi yapanlar yüzde 58.4 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 64. Türkiye'nin bu alanda dördüncü sırada yer alıyor.
Dünya çapında aylık dijital içerik satın alımı 71.5 seviyesindeyken, Türkiye'de bu oranın yüzde 63.9 olduğu görülüyor.
Dünya çapında haftalık çevrimiçi satın alma yüzde 58.4 iken, Türkiye yüzde 64 ile 6. sırada yer alıyor.
Kaynak : Webrazzi
Rapora göre toplam nüfusun internet kullanıcılarına oranına bakıldığında; İnternet kullanımının dünya çapında yüzde 62.5 seviyesinde olduğu görülüyor. Türkiye'de ise bu oran yüzde 82 seviyesinde. 16 64 yaş arası kişilerin her gün internette geçirdiği zaman ise 6 saat 58 dakika olarak öne çıkıyor. Bu bağlamda Türkiye'deki kullanıcıların internette 8 saat geçirdiğini belirtelim.
Mobil internet hızları, uzun süredir sosyal ağları meşgul eden konulardan biri. Rapora göre dünya çapında mobil internet bağlantısı hızı ortalama 29.06 MBPS iken Türkiye'de ise 30.97 MBPS.
Dünya çapında sabit internet bağlantı hızı 58.00 MBPS iken Türkiye 25.67 MBPS ile bu konuda sondan beşinci ülke olarak karşımıza çıkıyor.
Dijital yayın platformundan her ay TV içeriği izleyen 16 ila 64 yaş arasındaki kullanıcılar dünya çapında yüzde 93.5 oranında. Türkiye ise yüzde 96.4 ile hem ortalamanın üzerine çıkıyor hem de ülkeler arasında 11. sırada geliyor.
Raporda son yıllarda popülerleşen Podcastlerin dinleme oranlarına da yer verilmiş durumda. Dünyada yüzde 20.4 olan podcast dinleme oranı Türkiye'de yüzde17.8 olarak öne çıkıyor. Podcast dinleme oranı yüksek olan ülkeler arasında Brezilya, Endonezya, Meksika ve İrlanda yer alıyor.
Video oyunlarına gösterilen ilgi de dünya ortalamasının üzerinde. Dünya çapında yüzde 83.6 olan bu oran Türkiye'de yüzde 91.4 olarak öne çıkıyor. Türkiye'nin bu başlıkta 7. sırada geldiğini ekleyelim.
Akıllı ev cihazları sahipliği dünya çapında yüzde 14.1 seviyesindeyken, Türkiye 19.6 ile dikkat çekiyor. Ülkemizi bu konuda ilke 5'te yer aldığını da belirtmekte fayda var.
Finansal servis kullanımı başlığına baktığımızda 16 ila 64 yaş arası internet kullanıcıları arasında her ay bankacılık, yatırım veya sigorta sitesi ya da uygulaması kullananlar temsil ediliyor. Bu bağlamda dünya çapında finansal servis kullanım oranının yüzde 28.8 olduğunu belirtelim. Türkiye ise yüzde 33.8 oranı ile ortalamanın üzerinde yer alıyor.
Aynı şekilde 16 64 yaş arası internet kullanıcıları arasında kripto para sahibi olan kullanıcılar Türkiye'de yüzde18.6 oranında. Hatta Türkiye bu alanda ilk 5'te yer alıyor. Dünya çapında bu oranın yüzde 10.2 olduğunu ekleyelim.
Sosyal medya kullanıcılarının toplam nüfusa oranına bakıldığında ise Türkiye yüzde 80.8 ile dünya ortalamasının üzerinde kalıyor. dünya ortalamasının yüzde 58.4 olduğunu belirtmekte fayda var.
Dünyada Her gün sosyal medya kullanan 16 ila 64 yaş arası kullanıcılar, sosyal ağlarda 2 saat 27 dakika geçirirken, Türkiye'de 2 saat 59 dakika geçiriyor.
Dünya çapında kullanılan ortalama sosyal ağ sayısı 7.5 iken Türkiye'de ortalama sosyal ağ sayısı 8.1 olarak öne çıkıyor.
Rapora göre dünya çapında 16 ila 64 yaş arası sosyal ağ kullanıcılarının yüzde 43.5'i sosyal ağları marka araştırması için kullanıyor. Türkiye'de ise kullanıcıların yüzde 50'si sosyal ağları marka araştırması için kullanıyor.
Sosyal ağlarda Influencerları takip etme oranı dünyada yüzde 22.6 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 13.2 olarak öne çıkıyor. Türkiye'nin bu konuda sondan üçüncü ülke olduğunu belirtelim.
Facebook reklamlarının potansiyel erişimi dünya çapında yüzde 34.1 iken Türkiye'de yüzde 50.5 olarak öne çıkıyor.
Dünya çapında Facebook mobil uygulamasında (android) aylık 19.6 saat geçirilirken, Türkiye'de 12.6 saat geçiriliyor.
Dünya çapında Instagram reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 23.9 oranındayken, Türkiye yüzde 76.5 oranı ile ilk sırada yer alarak başı çekiyor.
Dünya çapında Instagram mobil uygulamasında (android) aylık 11.2 saat geçirilirken, Türkiye'de 20.2 saat geçiriliyor. Türkiye'nin ilk sırada yer alması, adeta ülke olarak favori sosyal ağımızın Instagram olduğunu gösteriyor.
Dünya çapında WhasApp mobil uygulamasında (android) aylık 18.6 saat geçirilirken, Türkiye'de 13 saat geçiriliyor. WhatsApp'ın da az bir farkla Facebook uygulama ailesi üyeleri kadar rağbet gördüğünü söylemek mümkün.
Dünya çapında YouTube reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 37.7 oranındayken, Türkiye yüzde 72.9 ortalamanın üzerinde.
Dünya çapında YouTube mobil uygulamasında (android) aylık 23.7 saat geçirilirken, Türkiye'de 18.5 saat geçiriliyor.
Dünya çapında TikTok reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 15.9 oranındayken, Türkiye yüzde 43.2 oranı ile ortalamanın üzerinde yer alıyor.
Dünya çapında TikTok mobil uygulamasında (android) aylık 19.6 saat geçirilirken, Türkiye'de 18.8 saat geçiriliyor.
Bu arada TikTok'un en popüler hesapları arasında @cznburak ile Burak Özdemir'in yer alması dikkat çekti.
Dünya çapında LinkedIn reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 14.6 oranındayken, Türkiye yüzde 9.5 oranı ile öne çıkıyor.
Dünya çapında Twitter reklamlarının potansiyel erişimi yüzde 7.1 oranındayken, Türkiye'de ise yüzde 23.6
Dünya çapında 16 ila 65 yaş arası internet kullanıcıları arasında haftalık çevrimiçi market alışverişi yapanlar yüzde 58.4 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 64. Türkiye'nin bu alanda dördüncü sırada yer alıyor.
Dünya çapında aylık dijital içerik satın alımı 71.5 seviyesindeyken, Türkiye'de bu oranın yüzde 63.9 olduğu görülüyor.
Dünya çapında haftalık çevrimiçi satın alma yüzde 58.4 iken, Türkiye yüzde 64 ile 6. sırada yer alıyor.
Kaynak : Webrazzi