A
Arden Papuççiyan
Misafir
CBOT'un 2020 yılında chatbotlarıyla 400 milyonluk diyaloğa imza attığını geçtiğimiz Mayıs ayında sizlere aktarmıştık. Fibabanka, Garanti BBVA, Halkbank, ING, QNB Finansbank, Türkiye İş Bankası, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, Ziraat Bankası gibi pek çok banka ile iş ortağı olan CBOT, bugün ise 2021 yılına ilişkin Türkiye’deki bankacılık sektöründe sanal asistan kullanımı ile ilgili önemli bilgiler paylaştı.
CBOT'un verilerine göre Türkiye bankacılık sektöründe sanal asistan kullanımı 3 yılda yüzde 250 oranında arttı. Paylaşılan verilere bakıldığında Türkiye’de aktif dijital bankacılık müşterilerinin yüzde 39’u sanal asistanları deneyimlediğini görüyoruz..
Türkiye’deki mevduat bankalarını göz önüne aldığımızda, bu kurumların yüzde 41’inin halihazırda müşterilerine çeşitli platformlardan bir chatbot deneyimi sunduğunu görüyoruz. Bankaların yüzde 19'u ise chatbot geliştirilmesi konusunda devam eden bir projeye sahip veya bu konuyu stratejik planlarına dahil etmiş durumda.
Bankaların yüzde 73'ü sanal asistanını kurumsal web sayfasında, yüzde 73’ü de mobil uygulamasında konumlandırıyor. Hem web sayfası hem de mobil uygulama üzerinden sanal asistanlarını kullanıcılarla buluşturan bankaların oranı ise yüzde 45. CBOT'un raporuna göre chatbot sahibi bankaların halihazırda yaklaşık üçte biri WhatsApp kanalında chatbot hizmeti de sunuyor.
Sıkça sorulan sorular alanına baktığımızda ise sanal asistanların müşteriler tarafından en fazla kredi tipleri, faiz oranları ve kredi başvurusu (yüzde 16), kredi faizi hesaplama (yüzde 14), şifre işlemleri (yüzde 10), sosyal sohbetler (yüzde 8), kredi kartı başvurusu (yüzde 7), kur/hisse senedi bilgisi alma (yüzde 5) konularında kullanıldığı görüyoruz.
Sanal asistanlar artık hayatımızın önemli bir parçası olduğunu dile getiren CBOT Kurucu ve CEO’su Mete Aktaş, araştırmalara baktığımızda kullanıcıların bankalarla iletişimde yapay zeka destekli yazılı ve sesli alternatif iletişim kanal kullanımının yüzde 20’lerden yüzde 49 seviyesine ulaştığını gördüklerini de sözlerine ekledi.
Kaynak : Webrazzi
CBOT'un verilerine göre Türkiye bankacılık sektöründe sanal asistan kullanımı 3 yılda yüzde 250 oranında arttı. Paylaşılan verilere bakıldığında Türkiye’de aktif dijital bankacılık müşterilerinin yüzde 39’u sanal asistanları deneyimlediğini görüyoruz..
Türkiye’deki mevduat bankalarını göz önüne aldığımızda, bu kurumların yüzde 41’inin halihazırda müşterilerine çeşitli platformlardan bir chatbot deneyimi sunduğunu görüyoruz. Bankaların yüzde 19'u ise chatbot geliştirilmesi konusunda devam eden bir projeye sahip veya bu konuyu stratejik planlarına dahil etmiş durumda.
Bankaların yüzde 73'ü sanal asistanını kurumsal web sayfasında, yüzde 73’ü de mobil uygulamasında konumlandırıyor. Hem web sayfası hem de mobil uygulama üzerinden sanal asistanlarını kullanıcılarla buluşturan bankaların oranı ise yüzde 45. CBOT'un raporuna göre chatbot sahibi bankaların halihazırda yaklaşık üçte biri WhatsApp kanalında chatbot hizmeti de sunuyor.
Sıkça sorulan sorular alanına baktığımızda ise sanal asistanların müşteriler tarafından en fazla kredi tipleri, faiz oranları ve kredi başvurusu (yüzde 16), kredi faizi hesaplama (yüzde 14), şifre işlemleri (yüzde 10), sosyal sohbetler (yüzde 8), kredi kartı başvurusu (yüzde 7), kur/hisse senedi bilgisi alma (yüzde 5) konularında kullanıldığı görüyoruz.
Sanal asistanlar artık hayatımızın önemli bir parçası olduğunu dile getiren CBOT Kurucu ve CEO’su Mete Aktaş, araştırmalara baktığımızda kullanıcıların bankalarla iletişimde yapay zeka destekli yazılı ve sesli alternatif iletişim kanal kullanımının yüzde 20’lerden yüzde 49 seviyesine ulaştığını gördüklerini de sözlerine ekledi.
Kaynak : Webrazzi