G
Gözde Ulukan
Misafir
Champs, yeni nesil çalışma koşullarını sağlayarak çalışanların memnuniyetini artırmak, şirketlerin de kaliteli ve hızlı çözümlere daha düşük maliyetle ulaşmasını sağlamak üzerine kurulu, yeni nesil bir bulut çalışma platformu olarak faaliyet gösteriyor. Platform, tüketici destek hizmetleri konusunda yer ve zamandan bağımsız (freelance) olarak çalışmak isteyenlere yönelik hizmet veriyor.
Mahir Tüzün tarafından 2018 yılında temelleri atılan proje, 2020 yılının son çeyreğinde hayata geçti, 2021 yılının ilk ayında ise faaliyetlerine başladı. Girişimci ekosistemi olan Champs'i kurma fikri, dijitalleşme çağında daha sürdürülebilir iş modelleri ortaya koyma hedefiyle ortaya çıktı. Platformun topolojisi ve mimarisi girişimin kendi ekibi tarafından hazırlandı. Geleneksel iş süreçlerinde maliyet baskıları, işi yöneten ekiplerin ve tedarikçilerin yaşadığı kârlılık sorunları ve çalışanların zorlu çalışma koşulları gibi sorunları ele alarak daha iyi hizmet vermenin önündeki engelleri kaldırdı. Hem servis sağlayıcı şirketler hem müşteriler hem de çalışanlar üzerinde baskıya neden olan geleneksel düzeninin yerine daha bağımsız, esnek, fiziksel sınırlara bağlı kalmayan GIG (bağımsız çalışma) modeli incelendi ve ardından platform kuruldu.
Champs'in kullanımı da bir hayli basit. Üyelik formatı üzerinden işleyen sisteme, serbest zamanlı çalışmak isteyen herkes üye olabiliyor. Üyelik işleminin tamamlanmasından sonra bireyler belirttikleri becerilerine ve deneyimlerine göre sınıflandırılarak, çevrim içi değerlendirme ara yüzleri, beceri testleri, kişilik envanterlerinin ardından video ve online mülakatlar ile daha iyi tanınıyor. Üyelerin güçlü alanları ve gelişmeye açık yanları belirlenerek e-öğrenme altyapısı ile eğitimler gönderiliyor ve sürekli gelişim stratejisi kapsamında çalışmaya hazır hale gelmelerine destek olunuyor. Adayların sistem üzerinden kendilerine atanmış eğitimleri belirlenen sürelerde tamamlaması ve sınavlarını başarıyla geçmeleri halinde yetkinliklerine göre en uygun markalarla eşleştiriliyorlar.
Champs'te yazılım ve donanım üreticileri ve oyun desteği veren firmalar için yetkinlikleriyle; elektronik ticaret, havayolu ve telekomünikasyon firmaları için hızlı erişilebilir kaynak havuzu ile perakende sektöründe 7/24 ulaşılabilirliğiyle müşteri deneyimini yaratmaya odaklı bir çalışma modelinin hayata geçirildiği belirtiliyor. Bunun yanı sıra Champs’in oluşturduğu bu modelle şirketlere müşteri hizmetleri maliyetlerinde yüzde 30’a varan tasarruf fırsatları sunuluyor.
Champs platformunda serbest zamanlı, özgür çalışan girişimci marka elçileri tam anlamıyla kendi işinin patronu oluyor. Platformdaki üyeler, sisteme girdiklerinde gelir beklentilerini ve çalışma sürelerini kendileri belirliyor ve bu sayede özgür çalışmak isteyen marka elçilerine gelirlerini maksimize etme olanağı veriliyor. Asgari ücretin en az 2 katı ile yetkinliklerine ve iş çıktılarına bağlı olarak 5 katı arasında kazanç sağlayabiliyorlar. Bir yandan birer serbest girişimci olan Champs üyelerine kurumsal marka projeleri kazandırarak gelir potansiyeli yaratırken diğer yandan da sunulan ücretsiz eğitimler ve beceri testleri ile sürekli gelişimleri destekleniyor.
Champs, 2021 yılı için dünyadaki gelişmelere ve iş süreçlerinde yaşanan dinamiklere uygun olarak dijitalizasyon ve inovatif yatırımlarını hızlandırdı. Bu kapsamda yıllık bütçesinin yüzde 30’unu Ar-Ge yatırımlarına ayırdı. 2021’in ilk yarısında Champs’i ziyaret eden kişi sayısı 30 bini aştı. Şu an sisteme üye olup süreçte ilerleyen 2 bin kişi var. Kısa zaman içerisinde platformda 10 bin aktif üye olması hedefleniyor. Bu üyelerin bazıları ek iş olarak bazıları ise tam zamanlı bu işi yapmak için sisteme dahil olacaklar.
Şirket, platform ile ilgili geliştirmelere de devam edecek ve bu kapsamda ek eğitim içeriği, dinamik gelir yönetim sistemi ve yapay zeka temelli robotik süreçler belki dijital insanlar eklemeyi hedefliyor. Bağımsız çalışanların ve firmaların güvenli bir ortamda çalışmaları ve birbirlerine karşı sorumluluklarını eksiksiz yerine getirmeleri için Microsoft, Recruitee, Teramind, Bulutistan ve Idealearning gibi şirketlerle iş birliği yapılıyor.
Champs, uluslararası bir platform haline gelerek yurt dışındaki varlığını daha da güçlendirmek istiyor. Müşteri hizmetlerini uzaktan çalışan çalışanlarla yöneten girişimler genellikle ABD pazarında yer alıyor. Hatta buna ek olarak ABD’de GİG ekonomisine yönelik girişimler de 2018 yılı itibarıyla artmaya başladı. Ancak Avrupa bölgesinde henüz yeni bir konsept. Bu nedenle Champs'in radarında olan ülkeler ve bölgeler özellikle Avrupa, Almanya, İngiltere, İspanya ilk aşamada öne çıkıyor.
Champs, 2021’de başladığı hizmet ihracatını yeni yılda Avrupa’daki hedef pazarlarda geliştirmek istiyor. Champs'in hizmet verdiği dil sayısı şu an 5 (Almanca, İngilizce, Flemenkçe, İspanyolca ve Türkçe) ve şirket önümüzdeki dönem bu sayıyı 12’ye çıkarmayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi
Mahir Tüzün tarafından 2018 yılında temelleri atılan proje, 2020 yılının son çeyreğinde hayata geçti, 2021 yılının ilk ayında ise faaliyetlerine başladı. Girişimci ekosistemi olan Champs'i kurma fikri, dijitalleşme çağında daha sürdürülebilir iş modelleri ortaya koyma hedefiyle ortaya çıktı. Platformun topolojisi ve mimarisi girişimin kendi ekibi tarafından hazırlandı. Geleneksel iş süreçlerinde maliyet baskıları, işi yöneten ekiplerin ve tedarikçilerin yaşadığı kârlılık sorunları ve çalışanların zorlu çalışma koşulları gibi sorunları ele alarak daha iyi hizmet vermenin önündeki engelleri kaldırdı. Hem servis sağlayıcı şirketler hem müşteriler hem de çalışanlar üzerinde baskıya neden olan geleneksel düzeninin yerine daha bağımsız, esnek, fiziksel sınırlara bağlı kalmayan GIG (bağımsız çalışma) modeli incelendi ve ardından platform kuruldu.
Champs'in kullanım süreçleri
Champs'in kullanımı da bir hayli basit. Üyelik formatı üzerinden işleyen sisteme, serbest zamanlı çalışmak isteyen herkes üye olabiliyor. Üyelik işleminin tamamlanmasından sonra bireyler belirttikleri becerilerine ve deneyimlerine göre sınıflandırılarak, çevrim içi değerlendirme ara yüzleri, beceri testleri, kişilik envanterlerinin ardından video ve online mülakatlar ile daha iyi tanınıyor. Üyelerin güçlü alanları ve gelişmeye açık yanları belirlenerek e-öğrenme altyapısı ile eğitimler gönderiliyor ve sürekli gelişim stratejisi kapsamında çalışmaya hazır hale gelmelerine destek olunuyor. Adayların sistem üzerinden kendilerine atanmış eğitimleri belirlenen sürelerde tamamlaması ve sınavlarını başarıyla geçmeleri halinde yetkinliklerine göre en uygun markalarla eşleştiriliyorlar.
Müşteri hizmetleri maliyetlerinde yüzde 30’a varan tasarruf
Champs'te yazılım ve donanım üreticileri ve oyun desteği veren firmalar için yetkinlikleriyle; elektronik ticaret, havayolu ve telekomünikasyon firmaları için hızlı erişilebilir kaynak havuzu ile perakende sektöründe 7/24 ulaşılabilirliğiyle müşteri deneyimini yaratmaya odaklı bir çalışma modelinin hayata geçirildiği belirtiliyor. Bunun yanı sıra Champs’in oluşturduğu bu modelle şirketlere müşteri hizmetleri maliyetlerinde yüzde 30’a varan tasarruf fırsatları sunuluyor.
Asgari ücretin en az 2 katı ile yetkinliklere ve iş çıktılarına bağlı olarak 5 katı arasında kazanç
Champs platformunda serbest zamanlı, özgür çalışan girişimci marka elçileri tam anlamıyla kendi işinin patronu oluyor. Platformdaki üyeler, sisteme girdiklerinde gelir beklentilerini ve çalışma sürelerini kendileri belirliyor ve bu sayede özgür çalışmak isteyen marka elçilerine gelirlerini maksimize etme olanağı veriliyor. Asgari ücretin en az 2 katı ile yetkinliklerine ve iş çıktılarına bağlı olarak 5 katı arasında kazanç sağlayabiliyorlar. Bir yandan birer serbest girişimci olan Champs üyelerine kurumsal marka projeleri kazandırarak gelir potansiyeli yaratırken diğer yandan da sunulan ücretsiz eğitimler ve beceri testleri ile sürekli gelişimleri destekleniyor.
Champs’i ziyaret eden kişi sayısı 30 bini aştı
Champs, 2021 yılı için dünyadaki gelişmelere ve iş süreçlerinde yaşanan dinamiklere uygun olarak dijitalizasyon ve inovatif yatırımlarını hızlandırdı. Bu kapsamda yıllık bütçesinin yüzde 30’unu Ar-Ge yatırımlarına ayırdı. 2021’in ilk yarısında Champs’i ziyaret eden kişi sayısı 30 bini aştı. Şu an sisteme üye olup süreçte ilerleyen 2 bin kişi var. Kısa zaman içerisinde platformda 10 bin aktif üye olması hedefleniyor. Bu üyelerin bazıları ek iş olarak bazıları ise tam zamanlı bu işi yapmak için sisteme dahil olacaklar.
Şirket, platform ile ilgili geliştirmelere de devam edecek ve bu kapsamda ek eğitim içeriği, dinamik gelir yönetim sistemi ve yapay zeka temelli robotik süreçler belki dijital insanlar eklemeyi hedefliyor. Bağımsız çalışanların ve firmaların güvenli bir ortamda çalışmaları ve birbirlerine karşı sorumluluklarını eksiksiz yerine getirmeleri için Microsoft, Recruitee, Teramind, Bulutistan ve Idealearning gibi şirketlerle iş birliği yapılıyor.
Hedef: Avrupa
Champs, uluslararası bir platform haline gelerek yurt dışındaki varlığını daha da güçlendirmek istiyor. Müşteri hizmetlerini uzaktan çalışan çalışanlarla yöneten girişimler genellikle ABD pazarında yer alıyor. Hatta buna ek olarak ABD’de GİG ekonomisine yönelik girişimler de 2018 yılı itibarıyla artmaya başladı. Ancak Avrupa bölgesinde henüz yeni bir konsept. Bu nedenle Champs'in radarında olan ülkeler ve bölgeler özellikle Avrupa, Almanya, İngiltere, İspanya ilk aşamada öne çıkıyor.
Champs, 2021’de başladığı hizmet ihracatını yeni yılda Avrupa’daki hedef pazarlarda geliştirmek istiyor. Champs'in hizmet verdiği dil sayısı şu an 5 (Almanca, İngilizce, Flemenkçe, İspanyolca ve Türkçe) ve şirket önümüzdeki dönem bu sayıyı 12’ye çıkarmayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi