G
Gözde Ulukan
Misafir
Trendyol’un Satıcı Paneli’nde bulunan Pusula ekranında hayata geçirdiği Canlı Performansım özelliği, satıcıların kendi performanslarını gerçek zamanlı görebilmesi ve aksiyon alabilmesi için kullanabilecekleri bir uygulama. Trendyol satıcıları, Canlı Performansım ile en çok satan ürünlerine ve bu ürünlerin satış performanslarına anlık olarak hızlı bir şekilde ulaşabiliyor.
Canlı Performansım ile Trendyol’un hedefi, satıcılarının performanslarını sürekli ve kolay bir şekilde takip ederek aksiyon almaları gereken noktaları tespit etmeleri ve bu sayede satışlarını artırmaları. Trendyol’daki satıcılar Canlı Performansım ile kendisine ait anlık ciro miktarı, toplam ziyaret, satış ve sipariş adedi, satışa dönüş oranı, en çok satan 5 ürünün stok ve satış bilgisi gibi verilere ulaşabiliyor. Yapılan bu takipler satıcıya verimlilik, yaratıcılık, üretkenlik, anlık hızlı aksiyon, karar verme mekanizmasının değişimi, talep tahminleri ve dinamik fiyatlandırma gibi konularda fayda sağlıyor.
Satıcıların sistemdeki verilerden çıkardığı analizlere göre, satışında düşme gördüğünde yeni kampanyalara katılma veya indirim oluşturma ya da en çok satan ürünlerde stokları güçlendirme gibi çalışmalarla da verilerini yönetmesi mümkün. Satıcılar anlık performansını, bir önceki günün aynı saat ile karşılaştırıp satış artırıcı aksiyon alabiliyor, çok satan ürünlerine stok ekleyebiliyor.
Satıcılara dijital fayda sağlamayı hedefleyen Pusula’da satıcılar, satış ve operasyon raporlarıyla geçmişe dönük ürün, marka ve kategori özelinde performanslarını analiz edebiliyor, trafik ve favori verilerini takip edip tüm bunların mağaza satışına etkisini ölçümleyebiliyor.
Satıcılar, Trendyol’da kategori bazlı olarak en çok satan ürünlere de Pusula üzerinden ulaşabiliyor. Aynı zamanda değerlendirme raporlarıyla ürün ve paketleme performansına gelen yorumları, puanları ve satıcıya ait genel puan detaylarını inceleyip, sistemin sunduğu büyüme önerileriyle sadece satıcıya özel olarak yapılan analizler için aksiyon alabiliyor. Ayrıca satıcı paneli mobil uygulamasında pusula özelliği "Tüm Değerlendirmelerim" raporuyla birlikte mevcut, satıcılar mobil üzerinden de verilerini takip edebiliyor. Önümüzdeki süreçte yeni raporlar uygulamaya eklenecek.
Sistemde ilerleyen dönemde Pusula ekranında da yeni eklemeler olacak. Satıcılar metrik detaylardan ürün bazlı olarak satış ve ziyaret performansına anlık olarak ulaşabilecek. Şu an verilerde günlük olarak karşılaştırma yapılabiliyor, ilerleyen dönemde satıcılar haftalık ve aylık olarak da performanslarını grafik üzerinden karşılaştırmalı takip edebilecek.
Kaynak : Webrazzi
Canlı Performansım ile birçok bilgi anlık takip ediliyor
Canlı Performansım ile Trendyol’un hedefi, satıcılarının performanslarını sürekli ve kolay bir şekilde takip ederek aksiyon almaları gereken noktaları tespit etmeleri ve bu sayede satışlarını artırmaları. Trendyol’daki satıcılar Canlı Performansım ile kendisine ait anlık ciro miktarı, toplam ziyaret, satış ve sipariş adedi, satışa dönüş oranı, en çok satan 5 ürünün stok ve satış bilgisi gibi verilere ulaşabiliyor. Yapılan bu takipler satıcıya verimlilik, yaratıcılık, üretkenlik, anlık hızlı aksiyon, karar verme mekanizmasının değişimi, talep tahminleri ve dinamik fiyatlandırma gibi konularda fayda sağlıyor.
Satıcıların sistemdeki verilerden çıkardığı analizlere göre, satışında düşme gördüğünde yeni kampanyalara katılma veya indirim oluşturma ya da en çok satan ürünlerde stokları güçlendirme gibi çalışmalarla da verilerini yönetmesi mümkün. Satıcılar anlık performansını, bir önceki günün aynı saat ile karşılaştırıp satış artırıcı aksiyon alabiliyor, çok satan ürünlerine stok ekleyebiliyor.
Satıcılara dijital fayda sağlamayı hedefleyen Pusula’da satıcılar, satış ve operasyon raporlarıyla geçmişe dönük ürün, marka ve kategori özelinde performanslarını analiz edebiliyor, trafik ve favori verilerini takip edip tüm bunların mağaza satışına etkisini ölçümleyebiliyor.
Satıcılar mobil üzerinden de verilerini takip edebiliyor
Satıcılar, Trendyol’da kategori bazlı olarak en çok satan ürünlere de Pusula üzerinden ulaşabiliyor. Aynı zamanda değerlendirme raporlarıyla ürün ve paketleme performansına gelen yorumları, puanları ve satıcıya ait genel puan detaylarını inceleyip, sistemin sunduğu büyüme önerileriyle sadece satıcıya özel olarak yapılan analizler için aksiyon alabiliyor. Ayrıca satıcı paneli mobil uygulamasında pusula özelliği "Tüm Değerlendirmelerim" raporuyla birlikte mevcut, satıcılar mobil üzerinden de verilerini takip edebiliyor. Önümüzdeki süreçte yeni raporlar uygulamaya eklenecek.
Sistemde ilerleyen dönemde Pusula ekranında da yeni eklemeler olacak. Satıcılar metrik detaylardan ürün bazlı olarak satış ve ziyaret performansına anlık olarak ulaşabilecek. Şu an verilerde günlük olarak karşılaştırma yapılabiliyor, ilerleyen dönemde satıcılar haftalık ve aylık olarak da performanslarını grafik üzerinden karşılaştırmalı takip edebilecek.
Kaynak : Webrazzi