T
Tuğçe İçözü
Misafir
Yakın zamanda çatı şirket ismini Meta olarak değiştiren Facebook, uygulama ailesinde uzun süredir içerik üreticileri merkeze alan özellikler geliştirmekteydi. App Store'a gelen gizlilik özellikleri, Apple ve Facebook arasındaki sürtüşmeyi zirveye taşırken, şirket App Store'daki komisyon ücretinden kaçınmak için yeni bir yol keşfetti.
App Store'daki ücretlerve uygulama için satın almalardan kaçınmak için içerik üreticileriyle iş birliği yapacağını açıklayan Facebook, içerik üreticilerini destekleyen bu yaklaşımını gruplarda hayata geçirmeye başladı. Şirket, dün düzenlenen Facebook Communities Summit etkinliğinde Facebook grupları özelinde yeni gelir modellerini de öne çıkardı.
Gruplara gelen yeni araçlar arasında karşılama mesajları ve özelleştirme imkanları yer alıyor. Grup yöneticileri grubun renklerini, gönderi arka planını ve üyelerin gönderilere bırakacağı ifadeleri belirleyebiliyor.
Adminler ayrıca, önceden ayarlanmış gönderiler, içerik formatları, rozetler ve yönetici araçları için tasarlanan özellikleri de kolayca aktif edebiliyor. Bunun için grubun ana temasını ya da fonksiyonunu belirten birden fazla özellik seti arasında seçim yapmanız yeterli.
Ayrıca Adminlerin gönderi moderasyonu için Admin Assist özelliğine eklenen güncellemelerden yararlanabileceğini belirtelim. Admin Assist, kişiselleştirilmiş öneriler sunmanın yanı sıra, belli içerikler reddedildiğinde yöneticilerin konu hakkında daha detaylı bilgi almasını sağlıyor.
Grup adminleri karar verme süreçlerinde ise grup sohbetlerinden faydalanabilecek. Geniş toplulukları yöneten moderasyon ekipleri, içerik onayları ya da yorumlara müdahale etme konusunda görüşlerini grup sohbetleri üzerinde paylaşabilecek.
Facebook, grup kurallarının daha iyi benimsenmesi için, üyelik sürecinde kullanıcıların karşılama mesajları üzerinden bu kuralları okumasını sağlıyor. Bu sayede grup kurallarının soğuk yapısı ortadan kaldırılırken, kullanıcılar da kişiselleştirilmiş gibi görünen mesajlarla, grup içindeki etkileşime daha hızlı bir başlangıç yapmış oluyor.
Grup içinde örnek teşkil edebilecek gönderileri öne çıkarmak ve topluluğun tavrını etkilemek için "topluluk ödülleri" özelliği geliştirildi. Bu sayede adminlerseçtikleri gönderileri içgörü sahibi, eğlenceli ve bilgilendirici gibi sıfatlarla ödüllendirebilecek.
Öne çıkarılan içeriklerden bahsetmişken, gönderilerin gruplarda yayına alınacak "öne çıkan" sekmesine sabitlenebileceğini de ekleyelim. Böylece aynı anda birden fazla eğitim, canlı yayın ve fiziksel etkinlik çok daha kolay bir şekilde topluluğun tamamına erişebilecek.
Bu noktada gruplarda sürekli tekrarlanan fiziksel ya da dijiral etkinliklerin düzenlenebildiğini de belirtmekte fayda var.
Genelikle Reddit'in subreddit kurgusunda gördüğümüz, tek bir konu başlığı altında toplanan kişilerin, alt başlıklarla küçük gruplar oluşturma durumu, kendini Facebook'ta da göstermeye başlayacak.
Subgroups isimli bu yeni özellik, platformda aynı grubun birden fazla versiyonun açılmasının önenüe geçebilir. Grup üyelerinin şehir, etkinlik veya belli bir konu odağında küçük gruplar altında toplanması ise hem yönetimi hem de demografi segmentasyonunu kolaylaştıracaktır.
Gelelim aslında yazının başından beri odak noktamız olan yeni gelir modellerine. Facebook, kullanıcıların ücretli "subgroup"lar oluşturabileceğini belirtiyor. Ücretli abonelik ile üye olabileceğiniz subgrouplar aynı zamanda Facebook'un App Store ücretlerinden kaçınma yöntemi olarak da öne çıkıyor.
Şu anda test sürümünde olan özellik, grup yöneticilerinin gelir elde etmesini sağlıyor. Yine de elde edilen bu gelirden şu an için kesintisi app store ve vergi kesintisi yapıldığını belirtelim. Ancak uzun vadede App Store ücretlerini es geçen bir yapı ile App Store kesintisi yalnızca Facebook kesintisine dönüşebilir.
Aynı şekilde grupların da fonlama özelliğine kavuşacağını eklemekte fayda var. Bu sayede grup yöneticileri, yönetim için harcadıkları mesai için gelir elde edebilecek. Ayrıca herhangi bir amaç için bağış toplama ya da fon bulma süreci de kolaylaşacak.
Her ne kadar topluluk odaklı ticaret TikTok'un mottosu olsa da; gruplara mağaza eklentisi yerleştiren Facebook da bu yaklaşımı güçlendirmeye hazır. Grup üyeleri, Tıpkı Patreon'da gördüğümüz gibi topluluğa özel ürünler satın alarak grup yöneticilerini destekleyebilecek.
Kaynak : Webrazzi
App Store'daki ücretlerve uygulama için satın almalardan kaçınmak için içerik üreticileriyle iş birliği yapacağını açıklayan Facebook, içerik üreticilerini destekleyen bu yaklaşımını gruplarda hayata geçirmeye başladı. Şirket, dün düzenlenen Facebook Communities Summit etkinliğinde Facebook grupları özelinde yeni gelir modellerini de öne çıkardı.
Gruplara özel yeni araçlar
Gruplara gelen yeni araçlar arasında karşılama mesajları ve özelleştirme imkanları yer alıyor. Grup yöneticileri grubun renklerini, gönderi arka planını ve üyelerin gönderilere bırakacağı ifadeleri belirleyebiliyor.
Adminler ayrıca, önceden ayarlanmış gönderiler, içerik formatları, rozetler ve yönetici araçları için tasarlanan özellikleri de kolayca aktif edebiliyor. Bunun için grubun ana temasını ya da fonksiyonunu belirten birden fazla özellik seti arasında seçim yapmanız yeterli.
Ayrıca Adminlerin gönderi moderasyonu için Admin Assist özelliğine eklenen güncellemelerden yararlanabileceğini belirtelim. Admin Assist, kişiselleştirilmiş öneriler sunmanın yanı sıra, belli içerikler reddedildiğinde yöneticilerin konu hakkında daha detaylı bilgi almasını sağlıyor.
Grup adminleri karar verme süreçlerinde ise grup sohbetlerinden faydalanabilecek. Geniş toplulukları yöneten moderasyon ekipleri, içerik onayları ya da yorumlara müdahale etme konusunda görüşlerini grup sohbetleri üzerinde paylaşabilecek.
Karşılama mesajı
Facebook, grup kurallarının daha iyi benimsenmesi için, üyelik sürecinde kullanıcıların karşılama mesajları üzerinden bu kuralları okumasını sağlıyor. Bu sayede grup kurallarının soğuk yapısı ortadan kaldırılırken, kullanıcılar da kişiselleştirilmiş gibi görünen mesajlarla, grup içindeki etkileşime daha hızlı bir başlangıç yapmış oluyor.
Topluluk ödülleri
Grup içinde örnek teşkil edebilecek gönderileri öne çıkarmak ve topluluğun tavrını etkilemek için "topluluk ödülleri" özelliği geliştirildi. Bu sayede adminlerseçtikleri gönderileri içgörü sahibi, eğlenceli ve bilgilendirici gibi sıfatlarla ödüllendirebilecek.
Öne çıkarılan içeriklerden bahsetmişken, gönderilerin gruplarda yayına alınacak "öne çıkan" sekmesine sabitlenebileceğini de ekleyelim. Böylece aynı anda birden fazla eğitim, canlı yayın ve fiziksel etkinlik çok daha kolay bir şekilde topluluğun tamamına erişebilecek.
Bu noktada gruplarda sürekli tekrarlanan fiziksel ya da dijiral etkinliklerin düzenlenebildiğini de belirtmekte fayda var.
Subreddit yaklaşımıyla yeni gelir modelleri
Genelikle Reddit'in subreddit kurgusunda gördüğümüz, tek bir konu başlığı altında toplanan kişilerin, alt başlıklarla küçük gruplar oluşturma durumu, kendini Facebook'ta da göstermeye başlayacak.
Subgroups isimli bu yeni özellik, platformda aynı grubun birden fazla versiyonun açılmasının önenüe geçebilir. Grup üyelerinin şehir, etkinlik veya belli bir konu odağında küçük gruplar altında toplanması ise hem yönetimi hem de demografi segmentasyonunu kolaylaştıracaktır.
Gelelim aslında yazının başından beri odak noktamız olan yeni gelir modellerine. Facebook, kullanıcıların ücretli "subgroup"lar oluşturabileceğini belirtiyor. Ücretli abonelik ile üye olabileceğiniz subgrouplar aynı zamanda Facebook'un App Store ücretlerinden kaçınma yöntemi olarak da öne çıkıyor.
Şu anda test sürümünde olan özellik, grup yöneticilerinin gelir elde etmesini sağlıyor. Yine de elde edilen bu gelirden şu an için kesintisi app store ve vergi kesintisi yapıldığını belirtelim. Ancak uzun vadede App Store ücretlerini es geçen bir yapı ile App Store kesintisi yalnızca Facebook kesintisine dönüşebilir.
Topluluk odaklı ticaret ve fonlama
Aynı şekilde grupların da fonlama özelliğine kavuşacağını eklemekte fayda var. Bu sayede grup yöneticileri, yönetim için harcadıkları mesai için gelir elde edebilecek. Ayrıca herhangi bir amaç için bağış toplama ya da fon bulma süreci de kolaylaşacak.
Her ne kadar topluluk odaklı ticaret TikTok'un mottosu olsa da; gruplara mağaza eklentisi yerleştiren Facebook da bu yaklaşımı güçlendirmeye hazır. Grup üyeleri, Tıpkı Patreon'da gördüğümüz gibi topluluğa özel ürünler satın alarak grup yöneticilerini destekleyebilecek.
Kaynak : Webrazzi