T
Tuğçe İçözü
Misafir
Son dönemde içerik üreticilerini desteklemek için “Creativity Program”ı devreye alan TikTok, şimdi de Series isimli yeni içerik formatıyla karşımızda. Series, içerik üreticilerin uzun formattaki premium videoları bir koleksiyon halinde takipçilerine satabilmelerini sağlıyor.
Her koleksiyonda maksimum 80 video yer alabilirken, videoların 20 dakika uzunluğuna erişebildiğini de belirtelim. Bu yeni özellik ile birlikte içerik üreticilerinin, YouTube içeriklerine benzer uzunlukta içerikler üretmeye başlayacağını söyleyebiliriz.
İçerik üreticileri, koleksiyonları 1 dolar ila 190 dolar arasında fiyatlandırabilecek. Takipçiler, video içi bağlantılar ya da içerik üreticinin profili üzerinden videolara erişebilecek. Patreon benzeri ödeme duvarı içeren bu yeni model, şu an için yalnızca seçilmiş içerik üreticilerine açık. İlerleyen dönemde başvurular üzerinden daha fazla içerik üreticisinin programa dahil edilmesi planlanıyor.
Series'in lansmanına özel olarak TikTok, içerik üreticilerinin kazandığı tüm geliri elde tutmasını sağlayacak. Yani ilk etapta TikTok, içerik üreticilerinin kazançlarından pay almayacak. Bunun yanında ödeme işlemleri ve App Store komisyonunu göz önünde bulundurduğumuzda içerik üreticilerinin gelirinden yüzde 30 kesinti yapıldığını söylemek mümkün.
Şimdiye kadar TikTok'un YouTube ve Instagram üzerinde yarattığı etki, her iki platformun da Shorts ve Reels gibi kısa formatta videolara yönelmesini sağladı. Rekabetteki konumunu korumak isteyen TikTok, daha önce videoların süresini 10 dakikaya çıkarmıştı.
Ancak Series ile birlikte TikTok, uzun formatta videolara resmi olarak adım atıyor. Özellikle YouTube'un büyümesindeki en önemli etkenlerden birinin içerik üreticilere sağladığı gelir modelleri olduğunu düşünürsek, TikTok'un da bu konuda Youtube'un izinden gittiğini söyleyebiliriz.
Görsel kaynak: Depositphotos
Kaynak : Webrazzi
Her koleksiyonda maksimum 80 video yer alabilirken, videoların 20 dakika uzunluğuna erişebildiğini de belirtelim. Bu yeni özellik ile birlikte içerik üreticilerinin, YouTube içeriklerine benzer uzunlukta içerikler üretmeye başlayacağını söyleyebiliriz.
İçerik üreticileri, koleksiyonları 1 dolar ila 190 dolar arasında fiyatlandırabilecek. Takipçiler, video içi bağlantılar ya da içerik üreticinin profili üzerinden videolara erişebilecek. Patreon benzeri ödeme duvarı içeren bu yeni model, şu an için yalnızca seçilmiş içerik üreticilerine açık. İlerleyen dönemde başvurular üzerinden daha fazla içerik üreticisinin programa dahil edilmesi planlanıyor.
Series'in lansmanına özel olarak TikTok, içerik üreticilerinin kazandığı tüm geliri elde tutmasını sağlayacak. Yani ilk etapta TikTok, içerik üreticilerinin kazançlarından pay almayacak. Bunun yanında ödeme işlemleri ve App Store komisyonunu göz önünde bulundurduğumuzda içerik üreticilerinin gelirinden yüzde 30 kesinti yapıldığını söylemek mümkün.
Şimdiye kadar TikTok'un YouTube ve Instagram üzerinde yarattığı etki, her iki platformun da Shorts ve Reels gibi kısa formatta videolara yönelmesini sağladı. Rekabetteki konumunu korumak isteyen TikTok, daha önce videoların süresini 10 dakikaya çıkarmıştı.
Ancak Series ile birlikte TikTok, uzun formatta videolara resmi olarak adım atıyor. Özellikle YouTube'un büyümesindeki en önemli etkenlerden birinin içerik üreticilere sağladığı gelir modelleri olduğunu düşünürsek, TikTok'un da bu konuda Youtube'un izinden gittiğini söyleyebiliriz.
Görsel kaynak: Depositphotos
Kaynak : Webrazzi