G
Gözde Ulukan
Misafir
TikTok, ana akış sayfasında "Takip Edilen" ve "Sizin İçin" sekmelerinin yanı sıra spor, moda, oyun ve yemek gibi konulara özel olarak hazırlanmış içeriklerin bulunduğu sekmeleri yayına aldı. Bu sekmeler altında, arama yapılmasına gerek kalmadan konularla ilgili içeriklere ulaşmak mümkün olacak. TikTok, yeni tasarımı ile kullanıcıların tam olarak ne tür içerikleri izlemek istediklerini bulmalarını kolaylaştırmayı hedefliyor.
TikTok'un algoritması bir hayli karışık. Örneğin; kafamı boşaltmak için izlediğim kedi videoları, yemek videoları gibi birkaç farklı kategori var, ancak TikTok'un ana sayfasında bu konuda bazı sorunlar yaşıyordum. Kedi videosu izlerken bir anda acıklı bir müziğin eşlik ettiği, kesinlikle izlemeyi tercih etmeyeceğim bir video ile karşılaşabiliyordum. Bir sonraki videoyu birkaç saniye bile izlesem sonra o tür videoların algoritma nedeniyle karşıma çıktığını gördüm. Hatta TikTok'a hiçbir zaman ısınamama nedenim de bu oldu. Aslında TikTok, bu kategorileri yayına alarak bu sorunun önüne geçmeyi odağına alıyor diyebiliriz.
TikTok, bu son güncellemeyle yeni kategorilerle daha tanımlanmış bir kitleye ulaşmayı umuyor. Bu tasarım ayrıca, şirketin diğer platformlarla olan rekabetinde de basit ama önemli bir adım olabilir. Şu anda sadece bahsettiğimiz dört kategori olsa da şirket kısa bir süre sonra kategori sayısını artırabilir.
TikTok'taki tek yenilik kategoriler de değil. Platform, Instagram'ın kısa bir süre önce kapattığı alışveriş özelliğini kendine entegre ediyor. Paylaşılan bilgilere göre TikTok, ABD'de markaların ürünlerini doğrudan TikTok'ta satmasına olanak tanıyan bir uygulama içi ödeme özelliğini sessizce yayına aldı. Platform, popüler kültür ürünü butiği Pacsun ve güzellik markası KimChi Chic gibi bazı markaları ürünlerini TikTok'ta sunmaya davet etti. Bu özelliğin ABD dışında aktif olup olmayacağı ise henüz belli değil.
Kaynak : Webrazzi
TikTok'un algoritması bir hayli karışık. Örneğin; kafamı boşaltmak için izlediğim kedi videoları, yemek videoları gibi birkaç farklı kategori var, ancak TikTok'un ana sayfasında bu konuda bazı sorunlar yaşıyordum. Kedi videosu izlerken bir anda acıklı bir müziğin eşlik ettiği, kesinlikle izlemeyi tercih etmeyeceğim bir video ile karşılaşabiliyordum. Bir sonraki videoyu birkaç saniye bile izlesem sonra o tür videoların algoritma nedeniyle karşıma çıktığını gördüm. Hatta TikTok'a hiçbir zaman ısınamama nedenim de bu oldu. Aslında TikTok, bu kategorileri yayına alarak bu sorunun önüne geçmeyi odağına alıyor diyebiliriz.
TikTok, bu son güncellemeyle yeni kategorilerle daha tanımlanmış bir kitleye ulaşmayı umuyor. Bu tasarım ayrıca, şirketin diğer platformlarla olan rekabetinde de basit ama önemli bir adım olabilir. Şu anda sadece bahsettiğimiz dört kategori olsa da şirket kısa bir süre sonra kategori sayısını artırabilir.
TikTok, alışveriş özelliğini de ABD'de yayına aldı
TikTok'taki tek yenilik kategoriler de değil. Platform, Instagram'ın kısa bir süre önce kapattığı alışveriş özelliğini kendine entegre ediyor. Paylaşılan bilgilere göre TikTok, ABD'de markaların ürünlerini doğrudan TikTok'ta satmasına olanak tanıyan bir uygulama içi ödeme özelliğini sessizce yayına aldı. Platform, popüler kültür ürünü butiği Pacsun ve güzellik markası KimChi Chic gibi bazı markaları ürünlerini TikTok'ta sunmaya davet etti. Bu özelliğin ABD dışında aktif olup olmayacağı ise henüz belli değil.
Kaynak : Webrazzi