Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi TikTok, reklamsız abonelik özelliğini test ediyor

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Kısa video formatı ile sosyal ağların yıldızı haline gelen TikTok, platformlarında abonelik özelliği sunan X (eski adıyla Twitter), YouTube ve Meta'nın ardından benzer bir yaklaşımla ilerlemek için harekete geçti. Android Authority tarafından paylaşılan bilgilere göre TikTok, Android uygulamasında aylık 4.99 dolarlık reklamsız abonelik özelliğini test ediyor.

Özellik şu an için test aşamasında olsa da TikTok, özelliğin mevcudiyetini doğruladı. Uygulamada kullanıcıların karşısına çıkan bir pop-up, TikTok'un abonelik özelliğine dair bilgiler içeriyor. TikTok, kullanıcılara Standart ve Reklamsız olmak üzere 2 seçenek sunuyor.


Standart planda TikTok'u ücretsiz kullanabileceğiniz, bunun karşılığında ise size reklam gösterileceği belirtiliyor. Aynı şekilde cihazın takip edilmesi seçeneğini tercih ederseniz, verilerinizin 3. taraflarla paylaşılacağı da açıklanıyor. Reklamsız modelde ise aylık 4.99 dolar karşılığında reklamsız bir TikTok deneyimi yaşayabileceğiniz ifade ediliyor.

TikTok'un kodunda reklamsız model, bir test olarak tanımlanıyor. Bu bağlamda şirket, "Reklamsız planı TikTok topluluğuyla test ediyoruz." ifadesini kullanıyor. TikTok'un paylaştığı bilgilere göre özellik şu an içi ABD dışında İngilizce konuşan tek bir ülkede test edilmekte.

YouTube ile yoğun rekabet içinde olan şirket, YouTube Premium benzeri reklamsız aboneliği benimseyerek elini güçlendirmeye çalışıyor olabilir. Bu noktada geçen yıl YouTube Music ve Premium'un, dünya genelinde 80 milyon aboneyi aştığını da eklemekte fayda var. Bu esnada Meta, Twitter Blue benzeri yeni abonelik servisi Meta Verified ile öne çıkarken, X Premium sunduğu özelliklere sesli ve görüntülü arama gibi yenilerini eklemeye çalışıyor.

Sosyal ağlar arasındaki rekabet artarken, TikTok'un son zamanlarda birbirinden farklı alanlarda varlık göstermeye başladığını söylemek mümkün. Bir müzik uygulaması üzerinde çalışan şirket, alışveriş sekmesini güçlendirirken, metin tabanlı içerikleri ve podcast içeriklerini benimsemeyi ihmal etmiyor. Üstelik yayınladığı iş ilanlarına göre TikTok, başta mesajlaşma olmak üzere sosyal özelliklere yönelmeye hazırlanıyor. Tüm bu çalışmalar neticesinde TikTok'un nasıl bir ürüne dönüşeceği ise merak konusu.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.