C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
ABD'li elektrikli araç üreticisi Tesla'nın Almanya'da kurulan “giga fabrikası” yerel makamlardan üretim için onay aldı. Fabrika, Brandenburg eyaletinin Grünheide bölgesinde yaklaşık 92 hektarlık ormanlık bölgeyi kapsayan alanda yer alıyor. Tesla'nın bu alanda hedefi, bataryanın yanı sıra yılda 500 bin otomobil üretmek. Fabrikanın 12 bin kişiye istihdam sağlaması planlanıyor.
Tesla, Kasım 2019 yılında Avrupa'daki ilk fabrikasını Almanya’nın başkenti Berlin’de kuracağını açıklamıştı. Ama Tesla’nın yaklaşık 130 futbol sahası büyüklüğündeki ağaçlık alanı da kapsayan bölgede büyük bir fabrika inşa etmesine çevreci örgütler tepki göstermişti. Buna karşılık fabrika 300 hektar alanda yaklaşık 92 hektarlık bir ormanlık bölgeyi de kapsayacak şekilde yeniden tasarladı. Fakat 92 hektarlık alanda ağaç kesimine başlandığı için şirket tepkileri yine de üzerine çekmişti.
2020'de şikayet üzerine Tesla'nın sahadaki çalışmasını durdurulması talep edilmişti. Çünkü özellikle otomobiller için üretilecek büyük aküler için, yıllık yaklaşık 1,5 milyon metreküp suya ihtiyaç duyacağı hesaplanmış. Telsa'nın üretim için yoğun su ihtiyaçı o bölge için kuraklık riski yaratacağı konuşulmuştu.
Bir taraftan Tesla'nın halihazırda biri ABD'de biri ise Çin'de olmak üzere iki Gigafactory'si bulunuyor. Geçen aylarda Alman basınında çıkan haberlere göre hükümetin Tesla'ya üretim için onay vermeye yakın olduğunu belirtilmişti.
Bilindiği gibi elektrikli araç piyasası oldukça hareketli bir sektör. Beklenen başarıyı gösteremeyen şirket, bu alanda attığı adımlarla dikkat çekiyor. Ama bu yarıştan geri kalmak istemeyen araç üreticileri birbiri ardına elektrikli araç sektöründe yaptıkları yatırımlarla gündeme geliyor.
Geçen hafta dünyanın en büyük 10 otomobil üreticisi arasında yer alan Güney Koreli Hyundai, 2030 yılına kadar elektrikli araçlara (EV) 16 milyar dolar yatırım yapacağını açıklamıştı. Hyundai Motor, 2030 yılına kadar yıllık 1,87 milyon araç satmayı hedeflediğini söylemişti. Şirket, global EV pazarında yüzde 7'lik pazar payı elde etmeyi planladığı biliniyor.
Kaynak : Webrazzi
Onay neden gecikti?
Tesla, Kasım 2019 yılında Avrupa'daki ilk fabrikasını Almanya’nın başkenti Berlin’de kuracağını açıklamıştı. Ama Tesla’nın yaklaşık 130 futbol sahası büyüklüğündeki ağaçlık alanı da kapsayan bölgede büyük bir fabrika inşa etmesine çevreci örgütler tepki göstermişti. Buna karşılık fabrika 300 hektar alanda yaklaşık 92 hektarlık bir ormanlık bölgeyi de kapsayacak şekilde yeniden tasarladı. Fakat 92 hektarlık alanda ağaç kesimine başlandığı için şirket tepkileri yine de üzerine çekmişti.
2020'de şikayet üzerine Tesla'nın sahadaki çalışmasını durdurulması talep edilmişti. Çünkü özellikle otomobiller için üretilecek büyük aküler için, yıllık yaklaşık 1,5 milyon metreküp suya ihtiyaç duyacağı hesaplanmış. Telsa'nın üretim için yoğun su ihtiyaçı o bölge için kuraklık riski yaratacağı konuşulmuştu.
Bir taraftan Tesla'nın halihazırda biri ABD'de biri ise Çin'de olmak üzere iki Gigafactory'si bulunuyor. Geçen aylarda Alman basınında çıkan haberlere göre hükümetin Tesla'ya üretim için onay vermeye yakın olduğunu belirtilmişti.
Bilindiği gibi elektrikli araç piyasası oldukça hareketli bir sektör. Beklenen başarıyı gösteremeyen şirket, bu alanda attığı adımlarla dikkat çekiyor. Ama bu yarıştan geri kalmak istemeyen araç üreticileri birbiri ardına elektrikli araç sektöründe yaptıkları yatırımlarla gündeme geliyor.
Geçen hafta dünyanın en büyük 10 otomobil üreticisi arasında yer alan Güney Koreli Hyundai, 2030 yılına kadar elektrikli araçlara (EV) 16 milyar dolar yatırım yapacağını açıklamıştı. Hyundai Motor, 2030 yılına kadar yıllık 1,87 milyon araç satmayı hedeflediğini söylemişti. Şirket, global EV pazarında yüzde 7'lik pazar payı elde etmeyi planladığı biliniyor.
Kaynak : Webrazzi