A
Arden Papuççiyan
Misafir
Otomotiv sektöründeki elektrik dönüşümü her geçen gün artarak devam ediyor. Otomobillerle başlayan dönüşüm, ticari araçlarla devam ediyor. Günümüzün en önemli tır ve ticari araç üreticileri arasında yer alan İsveç merkezli Scania, elektrikli araçların seri üretimi için önemli bir adım attı.
Elektrikli tırların seri üretimini hızlandırmak isteyen Scania, İsveç'te batarya montaj fabrikası açtı. Scania tarafından açılan batarya fabrikasında elektrikli tırlar için özel olarak tasarlanan ve üretilen pillerin montajı gerçekleştirilecek. Söz konusu pillerin ve Scania ortaklığında geliştirildiğini de ekleyelim.
Hatırlatmak gerekirse Scania, Nisan ayında Northvolt ile gerçekleştirdiği iş birliği sonucu düşük karbon ayak izine sahip, ağır hizmet taşımacılığı için özel olarak tasarlanmış bataryanın tanıtımını gerçekleştirmişti.
Webrazzi olarak yerinden takip ettiğimiz açılışta fabrikanın tüm detayları da paylaşıldı. Scania'nın ana merkezinin de bulunduğu İsveç'in Södertälje şehrinde 18 bin metrekarelik bir alan üzerine kurulan batarya montaj fabrikasında toplamda 590 çalışan yer alacak. Batarya montaj fabrikasının 125 milyon euroluk yatırım ile kurulduğunu da aktaralım.
Şasi hattının hemen yanında yer alan tesiste, üretimden teslimata kadar gerçekleşen tüm operasyon, Scania’nın otomasyon üretim sistemleri ile gerçekleştirilecek. Çatısında 2 bin 600 adet güneş paneli bulunan batarya montaj fabrikası, 1 saniyede 1 hücre, dört dakikada 1 pil paketi işleyebilecek kapasiteye sahip.
Batarya montaj fabrikasının yıllık kapasitesi ile şirketin araç fabrikası ile aynı seviyede. İlk araçların toplam kurulu akü kapasitesinin ise 600 kWh'ye kadar olacağını ve bu kapasiteye, her biri 100 ila 200 kWh arasında değişen dört akü çeşidinin kullanılmasıyla ulaşılacağını da ekleyelim. Araçlara takılan akülerin her birinin ağırlığı ise 600 ila 1200 kilo arasında olacak. Batarya montaj fabrikası ile ağır ticari elektrikli araçların seri üretiminin hızlanması amaçlanıyor.
Scania, şu anda şehir içi ve bölgesel olmak üzere iki ana grupta elektrikli seçenekler sunuyor. Scania’nın elektrikli tır modellerinin 2024 yılı sonu itibarıyla ülkemizde de satışa sunulması hedefleniyor. Scania'nın elektrikli tırlar konusunda büyük adımlar atmasının en büyük nedenlerinden biri ise sürdürülebilirlik. Şirket, 2030 yılında satışlarının yüzde 50’sinin elektrikli araç olmasını hedefliyor.
Faaliyete başlayan batarya montaj fabrikası ile sürdürülebilir ulaşım sistemine geçiş için önemli bir adım attıklarını belirten Scania ve TRATON Group Başkanı ve CEO'su Christian Levin, açılışını gerçekleştirdikleri bu tesis ile batarya montajına geçişi hızlandıracak en önemli unsurlardan birine sahip olduklarını dile getirdi.
Kaynak : Webrazzi
Elektrikli tırların seri üretimini hızlandırmak isteyen Scania, İsveç'te batarya montaj fabrikası açtı. Scania tarafından açılan batarya fabrikasında elektrikli tırlar için özel olarak tasarlanan ve üretilen pillerin montajı gerçekleştirilecek. Söz konusu pillerin ve Scania ortaklığında geliştirildiğini de ekleyelim.
Hatırlatmak gerekirse Scania, Nisan ayında Northvolt ile gerçekleştirdiği iş birliği sonucu düşük karbon ayak izine sahip, ağır hizmet taşımacılığı için özel olarak tasarlanmış bataryanın tanıtımını gerçekleştirmişti.
Webrazzi olarak yerinden takip ettiğimiz açılışta fabrikanın tüm detayları da paylaşıldı. Scania'nın ana merkezinin de bulunduğu İsveç'in Södertälje şehrinde 18 bin metrekarelik bir alan üzerine kurulan batarya montaj fabrikasında toplamda 590 çalışan yer alacak. Batarya montaj fabrikasının 125 milyon euroluk yatırım ile kurulduğunu da aktaralım.
Şasi hattının hemen yanında yer alan tesiste, üretimden teslimata kadar gerçekleşen tüm operasyon, Scania’nın otomasyon üretim sistemleri ile gerçekleştirilecek. Çatısında 2 bin 600 adet güneş paneli bulunan batarya montaj fabrikası, 1 saniyede 1 hücre, dört dakikada 1 pil paketi işleyebilecek kapasiteye sahip.
Batarya montaj fabrikasının yıllık kapasitesi ile şirketin araç fabrikası ile aynı seviyede. İlk araçların toplam kurulu akü kapasitesinin ise 600 kWh'ye kadar olacağını ve bu kapasiteye, her biri 100 ila 200 kWh arasında değişen dört akü çeşidinin kullanılmasıyla ulaşılacağını da ekleyelim. Araçlara takılan akülerin her birinin ağırlığı ise 600 ila 1200 kilo arasında olacak. Batarya montaj fabrikası ile ağır ticari elektrikli araçların seri üretiminin hızlanması amaçlanıyor.
Scania, şu anda şehir içi ve bölgesel olmak üzere iki ana grupta elektrikli seçenekler sunuyor. Scania’nın elektrikli tır modellerinin 2024 yılı sonu itibarıyla ülkemizde de satışa sunulması hedefleniyor. Scania'nın elektrikli tırlar konusunda büyük adımlar atmasının en büyük nedenlerinden biri ise sürdürülebilirlik. Şirket, 2030 yılında satışlarının yüzde 50’sinin elektrikli araç olmasını hedefliyor.
Faaliyete başlayan batarya montaj fabrikası ile sürdürülebilir ulaşım sistemine geçiş için önemli bir adım attıklarını belirten Scania ve TRATON Group Başkanı ve CEO'su Christian Levin, açılışını gerçekleştirdikleri bu tesis ile batarya montajına geçişi hızlandıracak en önemli unsurlardan birine sahip olduklarını dile getirdi.
Kaynak : Webrazzi