T
Tuğçe İçözü
Misafir
Twitter, Super Follows ve Biletli Spaces özelliklerini platformunda yayına almak üzere . Twitter'ın, Super Follows özelliği ile tweetlerden gelir elde etmenizi sağlayacağını şubat ayında sizlere aktarmıştık. Super Follows isimli ödeme özelliği Twitter kullanıcılarının takipçileri üzerinden gelir elde etmesini ve özel içeriklere erişim için onları yetkilendirmesini sağlıyor. Biletli Spaces özelliğinde ise ücretli spaces oturumları gerçekleştirilebiliyor.
Super Follows ve Biletli Spaces özelliklerini kullanmak isteyenler, özelliklere yalnızca mobil uygulama sürümleri üzerinden erişebilecek. Özelliklerin ABD'deki kullanıcılara açıldığını belirtelim. Şu anda, Super Follows özelliğine yalnızca iOS kullanıcıları başvurabilirken, Biletli Spaces özelliği Twitter'ın Android ve iOS sürümlerinde mevcut.
Twitter, kullanıcıların bu özellikler kapsamında test gruplarına katılmaya uygun olup olmadıklarını görmeleri için uygulamadaki kenar çubuğuna, yepyeni bir "Gelire Dönüştürme" düğmesi ekledi. Bu özellikler önümüzdeki aylarda daha kapsamlı bir şekilde kullanıma sunulacak. Ancak "Gelire Dönüştürme" düğmesi Türkiye'de de kullanıma açılmış durumda.
Super Follows'u kullanmak için son 30 günde en az 25 tweet atmış olmanız, Binden fazla takipçinizin bulunması ve 18 yaşından büyük olmanız gerekiyor. Şirket, uygulama içi satın alma komisyonlarına ek olarak, içerik üreticilerin gelirleri üzerinden yüzde 3 oranında komisyon alıyor. App Store ve Google Play'in yüzde 30'a varan komisyon oranlarını düşündüğümüzde, içerik üreticilerin gelirlerin 3'te 2'sini elde ettiğini belirtelim.
İçerik üreticilerin, Twitter'daki ömür boyu kazancı 50 bin doları aştığında, uygulama "komisyondan sonra gelecekteki kazançların yüzde 20'sini" alacak. Böylece içerik üreticiler, takipçiler üzerinden elde ettiği gelirlerin yarısını Twitter, Apple ve Google ile paylaşmış olacak.
Bu noktada Patreon'un yüzde 5 ila yüzde 12 arasında komisyon oranları ile ilerlediğini belirtelim. Patreon'un uygulama çıkarmak yerine web tabanlı bir platform olarak varlığını sürdürmesinin en önemli faydası bu olabilir.
Ancak içerik üreticiler, Twitter'ın yeni özellikleri sayesinde, takipçilerini farklı bir platforma yönlendirmeye gerek kalmadan, abonelik seçeneklerini öne çıkarabilir. Böylece dönüşüm oranında da bir artış yakalayabilir. Yine de içerik üreticilerinin, her iki platformu da kullanarak gelir modellerini çeşitlendirme yoluna gideceğini de söylemek mümkün.
Biletli Spaces sayesinde kullanıcılar, bilet fiyatlarını 1 dolar ile 999 dolar arasında belirleyebilecek. Buna ek olarak içerik üreticiler, kaç biletin satılacağını da belirleyebilir. Böylece birebir olarak görüşmeler de gerçekleştirilebilir. Twitter, katılımcılara anında ve uygulama içi bildirimler aracılığıyla Biletli Spaces'ın başladığını hatırlatacak.
Biletli Spaces özelliğinden faydalanmak için de kriterler mevcut. Son 30 gün içinde üç Spaces'a ev sahipliği yapan ve en az takipçisi olan 18 yaş üstü kullanıcılar Biletli SPaces'a erişim için başvuruda bulunabilecek.
Kaynak : Webrazzi
Super Follows ve Biletli Spaces özelliklerini kullanmak isteyenler, özelliklere yalnızca mobil uygulama sürümleri üzerinden erişebilecek. Özelliklerin ABD'deki kullanıcılara açıldığını belirtelim. Şu anda, Super Follows özelliğine yalnızca iOS kullanıcıları başvurabilirken, Biletli Spaces özelliği Twitter'ın Android ve iOS sürümlerinde mevcut.
Twitter, kullanıcıların bu özellikler kapsamında test gruplarına katılmaya uygun olup olmadıklarını görmeleri için uygulamadaki kenar çubuğuna, yepyeni bir "Gelire Dönüştürme" düğmesi ekledi. Bu özellikler önümüzdeki aylarda daha kapsamlı bir şekilde kullanıma sunulacak. Ancak "Gelire Dönüştürme" düğmesi Türkiye'de de kullanıma açılmış durumda.
Super Follows özelliğinin detayları
Super Follows'u kullanmak için son 30 günde en az 25 tweet atmış olmanız, Binden fazla takipçinizin bulunması ve 18 yaşından büyük olmanız gerekiyor. Şirket, uygulama içi satın alma komisyonlarına ek olarak, içerik üreticilerin gelirleri üzerinden yüzde 3 oranında komisyon alıyor. App Store ve Google Play'in yüzde 30'a varan komisyon oranlarını düşündüğümüzde, içerik üreticilerin gelirlerin 3'te 2'sini elde ettiğini belirtelim.
İçerik üreticilerin, Twitter'daki ömür boyu kazancı 50 bin doları aştığında, uygulama "komisyondan sonra gelecekteki kazançların yüzde 20'sini" alacak. Böylece içerik üreticiler, takipçiler üzerinden elde ettiği gelirlerin yarısını Twitter, Apple ve Google ile paylaşmış olacak.
Bu noktada Patreon'un yüzde 5 ila yüzde 12 arasında komisyon oranları ile ilerlediğini belirtelim. Patreon'un uygulama çıkarmak yerine web tabanlı bir platform olarak varlığını sürdürmesinin en önemli faydası bu olabilir.
Ancak içerik üreticiler, Twitter'ın yeni özellikleri sayesinde, takipçilerini farklı bir platforma yönlendirmeye gerek kalmadan, abonelik seçeneklerini öne çıkarabilir. Böylece dönüşüm oranında da bir artış yakalayabilir. Yine de içerik üreticilerinin, her iki platformu da kullanarak gelir modellerini çeşitlendirme yoluna gideceğini de söylemek mümkün.
Biletli Spaces
Biletli Spaces sayesinde kullanıcılar, bilet fiyatlarını 1 dolar ile 999 dolar arasında belirleyebilecek. Buna ek olarak içerik üreticiler, kaç biletin satılacağını da belirleyebilir. Böylece birebir olarak görüşmeler de gerçekleştirilebilir. Twitter, katılımcılara anında ve uygulama içi bildirimler aracılığıyla Biletli Spaces'ın başladığını hatırlatacak.
Biletli Spaces özelliğinden faydalanmak için de kriterler mevcut. Son 30 gün içinde üç Spaces'a ev sahipliği yapan ve en az takipçisi olan 18 yaş üstü kullanıcılar Biletli SPaces'a erişim için başvuruda bulunabilecek.
Kaynak : Webrazzi