C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Stellantis ve Samsung SDI, ABD'nin Indiana eyaletinde elektrikli araç batarya fabrikası için 3.2 milyar dolarlık yatırım yapacaklarını duyurdu. Söz konusu batarya fabrikası Stellantis'in dünya genelindeki altıncı, ABD'deki ise ikinci batarya fabrikası olacak. Sellantis ve Samsung SDI iş birliği ile kurulacak olan fabrikanın inşaatına 2027 yılının ilk aylarında başlanması planlanıyor. Fabrikanın yılda 34 gigavat saat (GWh) kapasiteye sahip olması planlanıyor.
İki şirketin StarPlus Energy adını verdikleri ortak girişim ile Indiana'da hala inşa halinde olan Amerika'daki ilk batarya fabrikasının yapımına başlamışlardı. Stellantis, bu fabrikanın 2025'in ilk çeyreğinde faaliyete geçeceğini ve yıllık üretim kapasitesinin 33 GWh olacağını açıkladı. Her iki fabrika için toplam yatırımın 6.3 milyar doları aşacağı ve toplamda 2 bin 800 yeni iş oluşturacağı da paylaşıldı.
Stellantis Kuzey Amerika COO'su Mark Stewart, "Kuzey Amerika markalarımıza gelen elektrikli araçlar, temiz, güvenli ve ekonomik ulaşımı herkes için sunma çabamızda ve 2038 yılına kadar karbon salınımını sıfıra indirme hedefimizde önemli bir rol oynuyor." diyerek bu yatırımı neden yaptıklarını açıkladı.
Stellantis'in otomobil işçilerinin grevi nedeniyle şu an zor bir dönemden geçtiğini de ekleyelim. Dördüncü haftasına giren grev sadece Stellantis'i değil aynı zamanda GM ve Ford gibi diğer otomobil üreticilerini de etkiliyor. United Autoworkers (UAW) sendikası, otomobil üreticilerinin işçilerini bu işlerde düşük ücretlerle çalıştırmayı planladığını ifade ediyor.
UAW, geçen hafta GM ile yeni bir ulusal anlaşma çerçevesinde büyük bir kazanç elde etti. Bu kazanç, GM'in gelecekteki elektrikli araç bataryası üretimini bu anlaşmanın kapsamına dahil etmeyi kabul etmesiyle geldi. Şimdi UAW, aynı tür anlaşmayı Ford ve Stellantis gibi içten yanmalı motorlardan uzaklaşıp elektrikli araçlara yönelen diğer otomobil üreticilerinden de talep ediyor.
Yani sendika, elektrikli araç endüstrisinde çalışacak işçilerin haklarını ve koşullarını korumak için benzer anlaşmaların genişletilmesini istiyor. Bu durumun elektrikli araç pazarındaki rekabeti etkileyip sektördeki büyümeyi teşvik edebileceği düşünülüyor.
Kaynak : Webrazzi
İki şirketin StarPlus Energy adını verdikleri ortak girişim ile Indiana'da hala inşa halinde olan Amerika'daki ilk batarya fabrikasının yapımına başlamışlardı. Stellantis, bu fabrikanın 2025'in ilk çeyreğinde faaliyete geçeceğini ve yıllık üretim kapasitesinin 33 GWh olacağını açıkladı. Her iki fabrika için toplam yatırımın 6.3 milyar doları aşacağı ve toplamda 2 bin 800 yeni iş oluşturacağı da paylaşıldı.
Stellantis Kuzey Amerika COO'su Mark Stewart, "Kuzey Amerika markalarımıza gelen elektrikli araçlar, temiz, güvenli ve ekonomik ulaşımı herkes için sunma çabamızda ve 2038 yılına kadar karbon salınımını sıfıra indirme hedefimizde önemli bir rol oynuyor." diyerek bu yatırımı neden yaptıklarını açıkladı.
Stellantis'in otomobil işçilerinin grevi nedeniyle şu an zor bir dönemden geçtiğini de ekleyelim. Dördüncü haftasına giren grev sadece Stellantis'i değil aynı zamanda GM ve Ford gibi diğer otomobil üreticilerini de etkiliyor. United Autoworkers (UAW) sendikası, otomobil üreticilerinin işçilerini bu işlerde düşük ücretlerle çalıştırmayı planladığını ifade ediyor.
UAW, geçen hafta GM ile yeni bir ulusal anlaşma çerçevesinde büyük bir kazanç elde etti. Bu kazanç, GM'in gelecekteki elektrikli araç bataryası üretimini bu anlaşmanın kapsamına dahil etmeyi kabul etmesiyle geldi. Şimdi UAW, aynı tür anlaşmayı Ford ve Stellantis gibi içten yanmalı motorlardan uzaklaşıp elektrikli araçlara yönelen diğer otomobil üreticilerinden de talep ediyor.
Yani sendika, elektrikli araç endüstrisinde çalışacak işçilerin haklarını ve koşullarını korumak için benzer anlaşmaların genişletilmesini istiyor. Bu durumun elektrikli araç pazarındaki rekabeti etkileyip sektördeki büyümeyi teşvik edebileceği düşünülüyor.
Kaynak : Webrazzi