G
Gözde Ulukan
Misafir
Dünyanın en popüler dijital müzik platformlarından Spotify'ı ücretsiz olarak kullananlar, geçtiğimiz günlerde platformda bir yenilik fark etti ve o anda çalan şarkının altında açılan uygulama içi şarkı sözleri aniden bir ödeme duvarı olarak görünmeye başladı. Platformun ücretsiz kullanıcıları ayrıca, "Spotify Premium'da şarkı sözlerinin keyfini çıkarın" diyen bir bildirim balonu ve Spotify'a kaydolmak için bir bağlantı ile karşılaştılar.
Bu da demek oluyor ki şarkı sözleri özelliği kısa bir süre sonra sadece premium kullanıcılara sunulacak bir özelliğe dönüşebilir. Spotify PR yöneticisi CJ Stanley, The Verge'e bu değişikliğin "sadece bir test" olduğunu söyledi; söz konusu değişikliğin çift pazarda sınırlı sayıda kullanıcıyla test edildiğini açıkladı. Ancak Spotify'ın bu testi neden yaptığına dair daha fazla bilgi paylaşmayı ise reddetti.
Spotify, reklamlı ücretsiz katmanı olan freemium modelinin müzik endüstrisinin geleceği olduğunu iddia etmişti. Yine de şirket, son yıllarda ücretsiz abonelik modelini pek seviyor gibi görünmüyor. En son kazanç raporunda Spotify, yatırımcılara reklam destekli katmanının aylık kullanıcı sayısının geçen yıl yüzde 34 artarak 343 milyona ulaştığını söyledi. Şirketin ödeme yapan aylık dinleyicileri de bu dönemde daha az bir artış göstererek yüzde 17 artışla 220 milyona ulaştı. Şirketin kullanıcı büyümesi bu yönde olsa da Spotify hala kârlı bir şirket değil.
Spotify, rakibi Apple Music'ten daha popüler olmaya devam ediyor, ancak şirketin ücretsiz kullanıcılarının daha fazlasını ödeme yapmaya ikna etmesi gerekiyor. Bu yüzden herkese açık özelliklerini sadece premium kullanıcılara özel bir hâle dönüştürmeye çalışması da pek şaşırtıcı değil.
Söz konusu özelliğin ücretsiz katmadan tamamen kaldırılıp kaldırılmayacağı belli ki yapılan testlerin sonuçlarına bağlı. Bu kapsamda neler olacağını hep birlikte göreceğiz.
Kaynak : Webrazzi
Bu da demek oluyor ki şarkı sözleri özelliği kısa bir süre sonra sadece premium kullanıcılara sunulacak bir özelliğe dönüşebilir. Spotify PR yöneticisi CJ Stanley, The Verge'e bu değişikliğin "sadece bir test" olduğunu söyledi; söz konusu değişikliğin çift pazarda sınırlı sayıda kullanıcıyla test edildiğini açıkladı. Ancak Spotify'ın bu testi neden yaptığına dair daha fazla bilgi paylaşmayı ise reddetti.
Spotify, reklamlı ücretsiz katmanı olan freemium modelinin müzik endüstrisinin geleceği olduğunu iddia etmişti. Yine de şirket, son yıllarda ücretsiz abonelik modelini pek seviyor gibi görünmüyor. En son kazanç raporunda Spotify, yatırımcılara reklam destekli katmanının aylık kullanıcı sayısının geçen yıl yüzde 34 artarak 343 milyona ulaştığını söyledi. Şirketin ödeme yapan aylık dinleyicileri de bu dönemde daha az bir artış göstererek yüzde 17 artışla 220 milyona ulaştı. Şirketin kullanıcı büyümesi bu yönde olsa da Spotify hala kârlı bir şirket değil.
Spotify, rakibi Apple Music'ten daha popüler olmaya devam ediyor, ancak şirketin ücretsiz kullanıcılarının daha fazlasını ödeme yapmaya ikna etmesi gerekiyor. Bu yüzden herkese açık özelliklerini sadece premium kullanıcılara özel bir hâle dönüştürmeye çalışması da pek şaşırtıcı değil.
Söz konusu özelliğin ücretsiz katmadan tamamen kaldırılıp kaldırılmayacağı belli ki yapılan testlerin sonuçlarına bağlı. Bu kapsamda neler olacağını hep birlikte göreceğiz.
Kaynak : Webrazzi