G
Gözde Ulukan
Misafir
Son dönemde dünyanın önde gelen müzik streaming platformlarından Spotify ile ilgili birçok haberi sizinle paylaştık. Spotify'la ilgili aktardığımız son haber ise şirketin içerik üreticilerine 100 milyon dolar yatırım yapacağı olmuştu. Şirketin bu yatırımla amaçladığı şey ise podcast içeriklerine yönelmek olarak açıklanmıştı.
2021 dördüncü çeyrek sonuçlarına göre 180 milyon premium kullanıcıya ulaşan Spotify, şimdi de bu gayesi için yeni satın alımlar gerçekleştirdi. Şirket, bu doğrultuda podcast ölçüm hizmeti Podsights ve analitik platformu Chartable'ı satın aldığını kendi platformu üzerinden duyurdu.
Podsights, reklamverenlerin podcast reklamlarını daha iyi ölçmesine ve ölçeklendirmesine yardımcı olan bir podcast reklam ölçüm hizmeti olarak hizmet veriyor. Chartable ise yayıncıların tanıtım amaçlı ilişkilendirme ve izleyici içgörü araçları aracılığıyla podcast hedef kitlelerini tanımasını ve büyütmesini sağlayan bir podcast analiz platformu sunuyor.
Yapılan açıklamada Spotify'ın bir parçası olarak Podsights'ın dünyanın dört bir yanındaki podcast reklamverenlerine daha doğru ölçüm ve eyleme geçirilebilir bilgiler sunmak için Spotify'ın teknolojisini ve zekasını kullanabileceği bilgisi paylaşıldı. Podsights'ın satın alınmasıyla Spotify, reklamverenlerin podcast reklamlarının işletmeleri için önemli olan eylemleri nasıl yönlendirdiğini anlamalarına yardımcı olabilecek. Şirket zamanla bu ölçüm yeteneklerini podcast'lerin ötesinde, müzik içindeki sesli reklamlar, video reklamlar ve görüntülü reklamlar da dahil olmak üzere Spotify platformunun tüm kapsamına genişletmeyi planlıyor.
Chartable'ın satın alınmasıyla da şirketin hedef kitle içgörüleri ve son teknoloji tanıtım araçları SmartLinks ve SmartPromos'un entegrasyonuyla Megaphone'un araç takımı daha da geliştirilecek. Bu araçlar, yayıncıların kitle içgörülerini eyleme dönüştürmesini ve nihayetinde işlerini büyütürken dinleyici sayısını artırmasını kolaylaştıracak.
Podsights'ın 40 tam zamanlı çalışanı bulunuyor ve bu çalışanların tamamı Spotify'a tek bir entegre birim olarak katılacak. Chartable'ın ise 11 çalışanı bulunuyor, Spotify burada da hemen bir değişiklik yapmayı planlamıyor. Tüm bunların yanı sıra iki satın alımın da mali detayları hiçbir şekilde açıklanmadı.
Spotify'ın podcast'lere bu denli önem veriyor olması dikkat çekici bir konu. Zira şirketin amacı podcast'i öne çıkarmak olsa da Spotify, kısa bir süre önce şirket içi podcast stüdyosunu kapatmıştı. Bu nedenle Spotify'ın her podcast odaklı satın alımı ilginç bir hamle olmaya devam ediyor.
Kaynak : Webrazzi
2021 dördüncü çeyrek sonuçlarına göre 180 milyon premium kullanıcıya ulaşan Spotify, şimdi de bu gayesi için yeni satın alımlar gerçekleştirdi. Şirket, bu doğrultuda podcast ölçüm hizmeti Podsights ve analitik platformu Chartable'ı satın aldığını kendi platformu üzerinden duyurdu.
Podsights, reklamverenlerin podcast reklamlarını daha iyi ölçmesine ve ölçeklendirmesine yardımcı olan bir podcast reklam ölçüm hizmeti olarak hizmet veriyor. Chartable ise yayıncıların tanıtım amaçlı ilişkilendirme ve izleyici içgörü araçları aracılığıyla podcast hedef kitlelerini tanımasını ve büyütmesini sağlayan bir podcast analiz platformu sunuyor.
Yapılan açıklamada Spotify'ın bir parçası olarak Podsights'ın dünyanın dört bir yanındaki podcast reklamverenlerine daha doğru ölçüm ve eyleme geçirilebilir bilgiler sunmak için Spotify'ın teknolojisini ve zekasını kullanabileceği bilgisi paylaşıldı. Podsights'ın satın alınmasıyla Spotify, reklamverenlerin podcast reklamlarının işletmeleri için önemli olan eylemleri nasıl yönlendirdiğini anlamalarına yardımcı olabilecek. Şirket zamanla bu ölçüm yeteneklerini podcast'lerin ötesinde, müzik içindeki sesli reklamlar, video reklamlar ve görüntülü reklamlar da dahil olmak üzere Spotify platformunun tüm kapsamına genişletmeyi planlıyor.
Chartable'ın satın alınmasıyla da şirketin hedef kitle içgörüleri ve son teknoloji tanıtım araçları SmartLinks ve SmartPromos'un entegrasyonuyla Megaphone'un araç takımı daha da geliştirilecek. Bu araçlar, yayıncıların kitle içgörülerini eyleme dönüştürmesini ve nihayetinde işlerini büyütürken dinleyici sayısını artırmasını kolaylaştıracak.
Podsights'ın 40 tam zamanlı çalışanı bulunuyor ve bu çalışanların tamamı Spotify'a tek bir entegre birim olarak katılacak. Chartable'ın ise 11 çalışanı bulunuyor, Spotify burada da hemen bir değişiklik yapmayı planlamıyor. Tüm bunların yanı sıra iki satın alımın da mali detayları hiçbir şekilde açıklanmadı.
Spotify'ın podcast'lere bu denli önem veriyor olması dikkat çekici bir konu. Zira şirketin amacı podcast'i öne çıkarmak olsa da Spotify, kısa bir süre önce şirket içi podcast stüdyosunu kapatmıştı. Bu nedenle Spotify'ın her podcast odaklı satın alımı ilginç bir hamle olmaya devam ediyor.
Kaynak : Webrazzi