C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Sony'nin Ocak ayında Las Vegas'ta düzenlenen ve dünyanın en önemli teknoloji odaklı fuarlarından CES 2020'de ilk otomobil modelini tanıttığını yazmıştık. Aradan geçen iki ayın ardından şirketin 2025 yılında piyasaya sürülmesi beklenen elektrikli otomobil projesi için Honda ile işbirliğine gittiği açıklandı.
İki teknoloji devi, çalışmalarını tek girişim altında devam ettirecek. "New Company" (yeni şirket) olarak ifade edilen girişimin henüz adı açıklanmadı. Ayrıca anlaşmanın henüz tamamlanmadığının altı çizildi. Bu, Sony'nin uzun süredir elektrikli otomobil sektöründe söz sahibi olma hedefi kapsamında atılan bir adım olarak değerlendiriliyor. Bir taraftan Sony'nin ana hedefi otonom ve elektrikli otomobiller içindeki parçaların en önemli üreticisi olmak.
Honda ve Sony’nin ortak girişim anlaşmasına ilişkin olarak Honda CEO’su Toshihiro Mibe, “New Company ile müşteri beklentilerinin ve hayal gücünün üzerinde değerler yaratmaya yönelik geniş ve iddialı bir yaklaşım benimseyerek küresel çapta yenilik, evrim ve ulaşımın gelişiminde ön saflarda yer almayı hedefliyoruz. Honda’nın çevre ve güvenlikle ilgili en ileri teknolojilerinden ve bilgi birikiminden yararlanırken; bunu, her iki şirketin de teknolojik varlıklarını uyumlu hale getirerek yapacağız” dedi.
Yapılan basın toplantısında Sony CEO'su Kenichiro Yoshida, ortak girişimde, teknoloji ve deneyimlerini Honda'nın mobilite üretim teknolojilerindeki uzun deneyimiyle birleştirmek istediklerini belirtti ve ekledi: "Mobilite evrimine öncülük etmek istiyoruz."
Son dönemde otomotiv sektöründe adeta elektrikli otomobil devrimi yaşanıyor. KPMG’nin raporuna göre otomotiv 2030’a kadar büyük pazarlarda otomobil satışlarının yarısını elektrikli araçlar oluşturacak. Rekabet kızıştıkça bu alanda şaşırtıcı haberler birbiri ardına geliyor.
Dün de dünyanın en büyük 10 otomobil üreticisi arasında yer alan Güney Koreli Hyundai, 2030 yılına kadar yıllık 1,87 milyon araç satmayı hedeflediğini açıklamıştı. Şirket, global EV pazarında yüzde 7'lik pazar payı elde etmeyi planladığını kaydetmişti. 2030 yılına kadar yıllık 1,87 milyon araç satmayı planladığını söylemişti.
Kaynak : Webrazzi
İki teknoloji devi, çalışmalarını tek girişim altında devam ettirecek. "New Company" (yeni şirket) olarak ifade edilen girişimin henüz adı açıklanmadı. Ayrıca anlaşmanın henüz tamamlanmadığının altı çizildi. Bu, Sony'nin uzun süredir elektrikli otomobil sektöründe söz sahibi olma hedefi kapsamında atılan bir adım olarak değerlendiriliyor. Bir taraftan Sony'nin ana hedefi otonom ve elektrikli otomobiller içindeki parçaların en önemli üreticisi olmak.
Honda ve Sony’nin ortak girişim anlaşmasına ilişkin olarak Honda CEO’su Toshihiro Mibe, “New Company ile müşteri beklentilerinin ve hayal gücünün üzerinde değerler yaratmaya yönelik geniş ve iddialı bir yaklaşım benimseyerek küresel çapta yenilik, evrim ve ulaşımın gelişiminde ön saflarda yer almayı hedefliyoruz. Honda’nın çevre ve güvenlikle ilgili en ileri teknolojilerinden ve bilgi birikiminden yararlanırken; bunu, her iki şirketin de teknolojik varlıklarını uyumlu hale getirerek yapacağız” dedi.
Yapılan basın toplantısında Sony CEO'su Kenichiro Yoshida, ortak girişimde, teknoloji ve deneyimlerini Honda'nın mobilite üretim teknolojilerindeki uzun deneyimiyle birleştirmek istediklerini belirtti ve ekledi: "Mobilite evrimine öncülük etmek istiyoruz."
Son dönemde otomotiv sektöründe adeta elektrikli otomobil devrimi yaşanıyor. KPMG’nin raporuna göre otomotiv 2030’a kadar büyük pazarlarda otomobil satışlarının yarısını elektrikli araçlar oluşturacak. Rekabet kızıştıkça bu alanda şaşırtıcı haberler birbiri ardına geliyor.
Dün de dünyanın en büyük 10 otomobil üreticisi arasında yer alan Güney Koreli Hyundai, 2030 yılına kadar yıllık 1,87 milyon araç satmayı hedeflediğini açıklamıştı. Şirket, global EV pazarında yüzde 7'lik pazar payı elde etmeyi planladığını kaydetmişti. 2030 yılına kadar yıllık 1,87 milyon araç satmayı planladığını söylemişti.
Kaynak : Webrazzi