C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Güzellik kavramı kişiden kişiye toplumdan topluma değişiklik gösteriyor. Dünyanın değişip dönüşmesiyle güzellik, 1900'lü yılların başından itibaren önce Avrupa'da sonra ABD'de bir sektör haline geldi. Öyle ki görünümü güzelleştirmek için dışarıdan uygulanan ürünlere olan ilgi her geçen gün arttı. Kozmetik sektörünün 2024 yılında 750 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Bir taraftan sektör içinde de Covid-19 salgının etkisiyle değişim ve dönüşüm yaşandı. Yapay zeka (AI) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojileri bu alanda yeni bir dönem başlattı. Techno Beauty, yani tekno güzellik diye adlandırılan akım çatısı altında dünyanın dört bir yanından kozmetik firmaları bu teknolojilere yatırım yapmaya başladı.
Çünkü kozmetik şirketleri geleceğin güzellik ürünlerini ve deneyimlerini yaratmak için en iyi teknolojiyi geliştirme peşinde... Sanal cilt analizi yapan makyaj uygulamaları, online güzellik koçluğu gibi platformlar rekabeti yeniden şekillendiriyor.
Haut.AI: Estonya merkezli Haut.AI, kullanıcılara cilt bakım profilleri oluşturmaya olanak tanıyor. Platform, cilt analizi yapmak için dijital simülasyon ve algoritmalardan yararlanıyor. Ciltteki ince çizgileri ve kırışıklıkları ve cilt dokusunu inceliyor.
Charm: Günlük güzellik ve cilt bakımı için hazırlanmış bir güzellik uygulaması olarak ön plana çıkıyor. 2019 yılında iki girişimci Christian Rocha ve Toby Padilla tarafından kurulan Charm'ın bünyesinde güzellik uzmanları tarafından hazırlanan 50’den fazla güzellik rutiniyle ilgili bilgi bulunuyor. Uygulama, kullanıcıların cilt bakım rutini oluşturmasına yardım ediyor. Bir taraftan kullanıcının cilt tipini analiz ederek kozmetik ürün öneriyor.
FaceCake: Ten rengine uyan kozmetik seçmek oldukça önemli ve deneyim gerektiren bir konu. 2010'da piyasaya sürülen FaceCake, kullanıcının ten rengine uyan kozmetik ürünlerini bulmasını sağlıyor. Ayrıca akıllı telefonlarındaki web kameralarını kullanarak ürünlerin canlı olarak denenmesini sağlıyor.
Fab.by: Farklı saç tipleri, boyama sürecinde farklılık gösterdiği için saç boyama ya da boyatma kendi içinde risk taşıyor Fab.by uygulaması bu riski ortadan kaldırmak için piyasaya sürüldü. Uygulama, saç boyanmadan önce istenilen rengi gerçek zamanda sanal olarak tanımlıyor. Böylece kullanıcı kendine en uygun saç rengini seçebiliyor.
CureSkin: Geçen Mart ayında 5 milyon dolar yatırım alan Hindistan merkezli şirket, yapay zeka destekli güzellik ve kişisel bakım uygulaması olarak ön plana çıkıyor. 2017 yılında kurulan CureSkin; cilt, saç, vücut ve diğer kişisel bakım sorunları için kişiselleştirilmiş tedavi yöntemleri sunuyor.
Proven: Her cilt tipi, kişisel ihtiyaç ve sorun için özel olarak tasarlanmış kişiselleştirilmiş güzellik bakımları oluşturmak için çalışıyor. Gelişmiş yapay zeka teknolojilerini kullanan bir teknoloji şirketi olarak ön plana çıkıyor. ABD merkezli Proven'in ilginç bir projesi var. Şirket, Kasım 2018'de Skin Genome Projesi olarak bilinen bir yapay zeka platformu oluşturdu.
ModiFace: 2018 yılında L'Oreal tarafından satın alınan şirket, kullanıcılarına güzellik seviyelerini, cilt kusurlarını ve hangi kozmetik ürünleri kullanması gerektiğini belirtiyor. Toronto merkezli girişim, Sephora’dan Estée Lauder’e kadar birçok şirkete hizmet verdiği biliniyor. Parham Aarabi tarafından kurulan Modiface, deneyimi yaratmak üzere manuel bir şekilde 22 binden fazla yüz görseli ekledi.
Beauty Mirror: Kozmetik alanında artırılmış gerçeklik ve yapay zeka teknolojisini birleştiren uygulamalar piyasaya sunulmaya başladı. Bunların başında gelen ilk ürün akıllı aynalar... Mirror da bunlardan biri. Özel ışık fonksiyonu sayesinde adeta bir ayna işlevi görüyor.
NakedPoppy: Yapay zeka teknolojisi kullanarak kullanıcıların yaşını, cilt tipini, göz ve saç rengine göre toksin içermeyen kozmetik ürünleri sunuyor. Jaleh Bisharat tarafından kurulan şirket, 3 dakikalık bir anket sayesinde bu verilere ulaşıyor.
Kaynak : Webrazzi
Bir taraftan sektör içinde de Covid-19 salgının etkisiyle değişim ve dönüşüm yaşandı. Yapay zeka (AI) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojileri bu alanda yeni bir dönem başlattı. Techno Beauty, yani tekno güzellik diye adlandırılan akım çatısı altında dünyanın dört bir yanından kozmetik firmaları bu teknolojilere yatırım yapmaya başladı.
Çünkü kozmetik şirketleri geleceğin güzellik ürünlerini ve deneyimlerini yaratmak için en iyi teknolojiyi geliştirme peşinde... Sanal cilt analizi yapan makyaj uygulamaları, online güzellik koçluğu gibi platformlar rekabeti yeniden şekillendiriyor.
Öne çıkan uygulamalar...
Haut.AI: Estonya merkezli Haut.AI, kullanıcılara cilt bakım profilleri oluşturmaya olanak tanıyor. Platform, cilt analizi yapmak için dijital simülasyon ve algoritmalardan yararlanıyor. Ciltteki ince çizgileri ve kırışıklıkları ve cilt dokusunu inceliyor.
Charm: Günlük güzellik ve cilt bakımı için hazırlanmış bir güzellik uygulaması olarak ön plana çıkıyor. 2019 yılında iki girişimci Christian Rocha ve Toby Padilla tarafından kurulan Charm'ın bünyesinde güzellik uzmanları tarafından hazırlanan 50’den fazla güzellik rutiniyle ilgili bilgi bulunuyor. Uygulama, kullanıcıların cilt bakım rutini oluşturmasına yardım ediyor. Bir taraftan kullanıcının cilt tipini analiz ederek kozmetik ürün öneriyor.
FaceCake: Ten rengine uyan kozmetik seçmek oldukça önemli ve deneyim gerektiren bir konu. 2010'da piyasaya sürülen FaceCake, kullanıcının ten rengine uyan kozmetik ürünlerini bulmasını sağlıyor. Ayrıca akıllı telefonlarındaki web kameralarını kullanarak ürünlerin canlı olarak denenmesini sağlıyor.
Fab.by: Farklı saç tipleri, boyama sürecinde farklılık gösterdiği için saç boyama ya da boyatma kendi içinde risk taşıyor Fab.by uygulaması bu riski ortadan kaldırmak için piyasaya sürüldü. Uygulama, saç boyanmadan önce istenilen rengi gerçek zamanda sanal olarak tanımlıyor. Böylece kullanıcı kendine en uygun saç rengini seçebiliyor.
CureSkin: Geçen Mart ayında 5 milyon dolar yatırım alan Hindistan merkezli şirket, yapay zeka destekli güzellik ve kişisel bakım uygulaması olarak ön plana çıkıyor. 2017 yılında kurulan CureSkin; cilt, saç, vücut ve diğer kişisel bakım sorunları için kişiselleştirilmiş tedavi yöntemleri sunuyor.
Proven: Her cilt tipi, kişisel ihtiyaç ve sorun için özel olarak tasarlanmış kişiselleştirilmiş güzellik bakımları oluşturmak için çalışıyor. Gelişmiş yapay zeka teknolojilerini kullanan bir teknoloji şirketi olarak ön plana çıkıyor. ABD merkezli Proven'in ilginç bir projesi var. Şirket, Kasım 2018'de Skin Genome Projesi olarak bilinen bir yapay zeka platformu oluşturdu.
ModiFace: 2018 yılında L'Oreal tarafından satın alınan şirket, kullanıcılarına güzellik seviyelerini, cilt kusurlarını ve hangi kozmetik ürünleri kullanması gerektiğini belirtiyor. Toronto merkezli girişim, Sephora’dan Estée Lauder’e kadar birçok şirkete hizmet verdiği biliniyor. Parham Aarabi tarafından kurulan Modiface, deneyimi yaratmak üzere manuel bir şekilde 22 binden fazla yüz görseli ekledi.
Beauty Mirror: Kozmetik alanında artırılmış gerçeklik ve yapay zeka teknolojisini birleştiren uygulamalar piyasaya sunulmaya başladı. Bunların başında gelen ilk ürün akıllı aynalar... Mirror da bunlardan biri. Özel ışık fonksiyonu sayesinde adeta bir ayna işlevi görüyor.
NakedPoppy: Yapay zeka teknolojisi kullanarak kullanıcıların yaşını, cilt tipini, göz ve saç rengine göre toksin içermeyen kozmetik ürünleri sunuyor. Jaleh Bisharat tarafından kurulan şirket, 3 dakikalık bir anket sayesinde bu verilere ulaşıyor.
Kaynak : Webrazzi